LapperT Skrevet 20. september 2008 Del Skrevet 20. september 2008 Fikk mitt nye skjermkort i dag sapphire 4870x2 Den startet fint opp når jeg hadde satt det inn, lastet ned nyeste drivere og startet installasjonen. Etter en liten stund ble skjermen svart, og den var sånn en good stund. Til slutt restartet jeg pcen, men når den startet opp gikk vifta på full guffe og skjermen var fortsatt svart. Virker som det meste fungerer siden numlock lyser på tastaturet som det pleier når pcen startet opp. Specs er : E8400 Asus p5q deluxe Corsair 750w psu 3 disker, noen vifter osv.. Har litt lyst til å få det til å funke, men det rare er jo at den startet opp først, så installerte jeg driver så sluttet det og funke. Lenke til kommentar
Malvado Skrevet 20. september 2008 Del Skrevet 20. september 2008 Kan tyde på for svak psu. Eller defekt skjermkort, vanskelig å si. Lenke til kommentar
LapperT Skrevet 20. september 2008 Forfatter Del Skrevet 20. september 2008 (endret) 750w for svakt? :S Men den startet jo opp før jeg prøvde og installere skjermdriverne, prøver med gamle skjermkort nå Det gamle skjermkortet fungerte, hva nå? :S Endret 20. september 2008 av the_bitch Lenke til kommentar
Malvado Skrevet 20. september 2008 Del Skrevet 20. september 2008 Svak : Dvs problematisk. Du får som sagt prøve å teste kortet i en annen pc. Får du forresten post og tilgang til bios? Lenke til kommentar
LapperT Skrevet 20. september 2008 Forfatter Del Skrevet 20. september 2008 (endret) nei får ikke tilgang til bios, får kun tilgang hvis jeg har gamle skjermkortet i.. :S Kunne jo prøvd og "jumpstarta" en annen psu jeg har liggende for og se om det løser problemet Endret 20. september 2008 av the_bitch Lenke til kommentar
LapperT Skrevet 20. september 2008 Forfatter Del Skrevet 20. september 2008 Startet pcen opp nå, og let den bare stå, den kommer inn i windows, har g15 tastatur, så kan se at driverne til lcden er lastet inn, men kommer ikke noe bilde på skjermen Bruker dvi-vga overgang Lenke til kommentar
Malvado Skrevet 20. september 2008 Del Skrevet 20. september 2008 Da tror jeg faktisk det kan være så enkelt som at det er overgangen. Du må nesten prøve det på en skjerm uten overgang for å bekrefte det. Lenke til kommentar
raWrz Skrevet 20. september 2008 Del Skrevet 20. september 2008 div. kan hende de gamle driverene (hvis du har hatt et nVidia kort) som gjør det? og 750 watt for lite? tviler sterkt! ATI sier 500 watt for crossfire minimum eller no Lenke til kommentar
LapperT Skrevet 20. september 2008 Forfatter Del Skrevet 20. september 2008 (endret) Har fått testet det på ett dfi lanparty med nf4 chipsett, funka der.. Prøver og oppdatere biosen på hk jeg Skal prøve overgangen først, har ikke noen uten overgang da, men fulgte med en hdmi overgang, og har en hdmi-dvi kabel liggende en plass, prøver det og Endret 20. september 2008 av the_bitch Lenke til kommentar
Malvado Skrevet 20. september 2008 Del Skrevet 20. september 2008 Bra at du har funnet ut at det fungerer bra på en annen pc. Noen skjermer kombinert med noen skjermkort har et visst problem med å være sære, men det ser nå ut som du enten trenger riktig overgang eller en oppdatering av bios. Lenke til kommentar
LapperT Skrevet 21. september 2008 Forfatter Del Skrevet 21. september 2008 Var psuen som var litt defekt tror jeg, gikk inn i bios med ett annet skjermkort og den hadde ekstremt ustabile voltages. satt inn den gode gamle hiper 580w og alt fungerte. Lenke til kommentar
Malvado Skrevet 21. september 2008 Del Skrevet 21. september 2008 Da er det bare å benytte seg av garantien på corsairen, skal ikke være noe problem der i alle fall. Trist uansett at det skal være slik, men det finnes aldri noen garanti for at det ikke kan være defekter på selv kvalitetsprodukter. Lenke til kommentar
LapperT Skrevet 21. september 2008 Forfatter Del Skrevet 21. september 2008 (endret) Ja, må sende den inn, kan ikke spille med denne psuen Får bare restart når den får litt load. kan jo legge til at 12 volten lå på 13.8, og 3volten lå på 2.8 5 volten lå på 4.5 En ting som er merkelig er at jeg kunne kjøre gjennom 3dmark vantage uten at den restarter seg, men kunne ikke spille oblivion Endret 21. september 2008 av the_bitch Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå