Gå til innhold
Spørsmål om bil og motor? Still spørsmål her ×

Nye dekk og felger, hvilken størrelse?

Gjest Slettet-1ZSK0pUMX2

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Gjest Slettet-1ZSK0pUMX2

Toyota Carina E 1,8 1997. Vognkortet ligger i bilen men skal finne mer info senere idag. Tenkte forøvrig på 8 mm spordybde dekkene, vet forøvrig ikke pris. Felgene jeg har tenkt på er OZ racing. Tror kanskje jeg har 17".

Lenke til kommentar
Gjest Slettet-1ZSK0pUMX2

Skjønner. Skal komme tilbake med svar om noen timer, skal ut og kjøre nå, så tar bilder og ser om jeg finner størrelsen. Jobbet på et mc verksted før, og der stod dimensjonene på dekket ved siden av merket på dekket.

Lenke til kommentar
Gjest Slettet-1ZSK0pUMX2

Da har jeg fått tatt bilder av hjulene.

Her er framme på venstre side:

IMAGE_144.jpg

Og bak på venstre side:

IMAGE_145.jpg

Det som stod av dimensjoner var: 185/65 R14 . 86 t

Ser altså ut til og være 14" , eller hva sier dere?

Er det mulig og få større enn 14" hjul og felger ? Hjulene er forresten orginal størrelse visstnok.

Lenke til kommentar
Gjest Slettet-1ZSK0pUMX2

17" kan gå? Men hva passer da iht. dimensjonene på dekk 17" ? Og hvilket merke anbefaler dere? Håpte på og kunne kjøpe dekk og felg på en plass, men usikker på merke. Har continental nå da.

Lenke til kommentar
Dekksiden. Dimensjonen er f.eks. 205/40-17, som Pluggen postet. 205 er da bredde i mm, 40 er høyde på dekksiden i % av dekkbredden, 17 er diameter på felg i tommer.

Æææh, javell? Så dekket er altså 82 mm høyt? Altså fra kanten på felgen til toppen av dekket? Tror nokk du må dra lengre på landet med "40 er høyde på dekksiden i % av dekkbredden"

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...