Gå til innhold

Canalplus sin tidenes Premier League-lag - Oppskrytt uansett?

fox

Anbefalte innlegg

Shearer er tidenes beste spiss (uansett liga og tidsepoke), så han er naturligvis selvskreven.

Det var en veldig bastant påstand. Nå sammenligner du han med legender som Pelè, Maradona og Müller, og i det selskapet har ikke Shearer noe å gjøre. Selv om jeg er enig i at han fortjener en plass på Tidenes PL-lag.

Den andre plassen er litt mer tricky, men jeg tror Henry kaprer den foran Bergkamp (som forøvrig ikke er med på kåringen(!)).

Her er jeg helt enig. Hårreisende at Bergkamp ikke er nominert.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Virker som om Ron Atkinson ikke er så glad i 90-talls Arsenal. Han utelot jo Overmars i diskusjonen om tidenes venstreving. ;)

Hegland: Jeg mener Shearer er bedre enn alle de tre du nevner. Vi får være enige om å være uenige.

Endret av LarsP
Lenke til kommentar

10 av 16 titler. 62.5% av titlene.

8 av 11 plasser. 72.7% av spillerne.

Det er mulig at vi kanskje har en spiller for mye med på laget, skal innrømme det.

_

Ser ut som Cantona sin makker blir en jevn batalje mellom Shearer og Henry, håper faktisk på Henry, er ikke sånn særlig stor fan av Shearer.

Endret av PSV
Lenke til kommentar
Hegland: Jeg mener Shearer er bedre enn alle de tre du nevner. Vi får være enige om å være uenige.

Klarer rett og slett ikke å ta deg seriøst i denne diskusjonen når du mener Shearer er bedre enn Maradona.

Vi kan sammenligne det som skjedde da Shearer gikk til Newcastle som da Maradona gikk til Napoli. Begge to klubbene var lag utenfor toppsjiktet. Dette var en tid da de norditalienske klubbene totaldominerte med Juve og Milan i spissen. Men med Diego sin ankomst dro han nærmest på egenhånd Napoli opp i verdenstoppen, som resulterte i to seriegull. Igjen, nærmest på egenhånd. Og i VM86 så var ikke engang Argentina regnet som favorittene, få levnet de noen som helst sjanse. De ble såvidt nevnt blant outsiderene. Diego, nok en gang, tar Argentina til VM-gull, nærmest på egenhånd. Med sinnsyke scoringer mot England i kvarten og Belgia semifinalen bl.a.

Så, hvis, Shearer skulle ha vært bedre enn Diego Maradona, da skulle han ha gjort det samme med Newcastle. Bryte hegemoniet til Manchester United og de andre toppklubbene. Men gjorde han det? Nei.

Så å hevde at Alan Shearer er bedre enn Diego Maradona, tidenes beste spiller, i mine, og veldig mange andres øyne er helt absurd.

Han er heller ikke bedre enn Gerd Muller eller Pele.

Lenke til kommentar

Det er ikke nødvendigvis spillermaterialet som har gjort Manchester United dominerende de siste 16 årene. Jeg tror nok det er en skotte som bør få mesteparten av æren for akkurat det.

Det blir som å tilskrive Mini og Trond Egil Soltvedt æren for brorparten av RBKs titler. :p

Lenke til kommentar
Det er ikke nødvendigvis spillermaterialet som har gjort Manchester United dominerende de siste 16 årene. Jeg tror nok det er en skotte som bør få mesteparten av æren for akkurat det.

Det blir som å tilskrive Mini og Trond Egil Soltvedt æren for brorparten av RBKs titler. :p

92'klassen skal nok også ha veldig mye av æren.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...