Gå til innhold

Canalplus sin tidenes Premier League-lag - Oppskrytt uansett?

fox

Anbefalte innlegg

Hei!

Jeg og flere kompiser har diskutert mye om det, det ser slikt ut at tidens lag blir ManU lag siden vi har de fleste ManU supportere i Norge. Hva synes dere så langt om det? Jeg synes at hele greia kan like greit bli droppet siden det blir bare bullshit uansett.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Men nå har Canalplus gjort trekket å ta med mange United spillere, dermed vil stemmene fra United supporterene fordele seg over dem. Å de enkelt spillerene fra de andre lagene har større sjanse. En annen ting er at United har dominert i England i snart 20år sammenhengende, naturlig at de fleste store spillerene gjennom tidene kommer fra nettopp United.

Å dette er da høyst uhøytidelig, forøvrig er det fortsatt vanskelig å ta deg seriøst når du skriver ManU. Men sett med tanke på griningen over at dere er i mindretall gjetter jeg at det bor en liten ABU'er i deg? Hvis ikke så dropp "ManU", selv om Semb sier det er det ikke rett.

Lenke til kommentar

Jeg må fortsatt si at jeg ikke skjønner hvorfor dere bryr dere. Det har jo vist seg at det omtrent (med noen fååå unntak) bare er dere som mener det vondt. De fleste andre er bare vant til å bruke den forkortelsen. Jeg ble "opplært" til å bruke "Man U" allerede på barneskolenivå, og greier knapt å gå bort i fra det. Riktignok skriver jeg alltid Man Utd her på forumet, for deres skyld, men i virkeligheten er det en automatikk i å si Man U, uten at jeg mener noe stygt med det. Alle kameratene mine som er Man Utd-supportere sier det samme. Men de er vel idioter de da.

Uansett. Dette er selvfølgelig høyst uhøytidelig. Synes det er et greit påfunn av Canal+ å ha en slik kåring, selv om det aldri kommer til å bli objektivt når det er publikum som stemmer. Det er bare naturlig at Man Utd har en del spillere med på tidenes PL-lag, all den tid de har vært veldig gode, men jeg tror nok også at det kommer med noen Man Utd-spillere ekstra som følge av at alle Man Utd-supportere stemmer på sine egne spillere. ;) Men så lenge Gerrard kommer på laget, så er jeg fornøyd. Owen/Fowler bør også bli nominert til spissplass, men jeg tviler på om Atkinson gjør det.

Lenke til kommentar
Jeg må fortsatt si at jeg ikke skjønner hvorfor dere bryr dere. Det har jo vist seg at det omtrent (med noen fååå unntak) bare er dere som mener det vondt. De fleste andre er bare vant til å bruke den forkortelsen. Jeg ble "opplært" til å bruke "Man U" allerede på barneskolenivå, og greier knapt å gå bort i fra det. Riktignok skriver jeg alltid Man Utd her på forumet, for deres skyld, men i virkeligheten er det en automatikk i å si Man U, uten at jeg mener noe stygt med det. Alle kameratene mine som er Man Utd-supportere sier det samme. Men de er vel idioter de da.

Om de heier på ManUtd å skriver "ManU" er de hvertfall særdeles uopplyste. Jeg bryr meg ikke om randoms skriver ManU, er de opplyste som skriver det som irriterer meg. At vi i Norge naturlig sier ManU lettest kommer mye av språket, å jeg skjønner jo at utale på folkemunne ofte blir det. Akkurat som Liverpul og Arsjenal. Men i sin skrevne form er det ManUtd, United, Manchester United.

@Are. En ManU fan blir en ManU're. Aka biologiskgjødsel. Dette var et slengord spesielt Leeds fansen kom med, å ble adoptert av ABU'ere på midten av nittitallet.

Lenke til kommentar

Syns diskusjonen sporet litt av her i forhold til førsteposten, men uansett for å gå igjennom de som er kåret sålangt:

Peter Schmeichel har vel kun en reell utfordrer, nemlig David Seaman, og selv om jeg hadde hatt Arsenalbriller på så tror jeg fremdeles at jeg hadde sett Schmeichel som den største. Det at Canal+ tar med Petr Cech her fremtyder bare hvor alene på toppen disse to står.

Gary Neville har jeg faktisk ikke sett hvem han konkurrerte mot, men jeg antar at det var (x) og Dixon, Neville og Dixon er igjen uten tvil de to store akkurat på samme måten som Seaman og Schmeichel. Tredjemann nådde vel ikke opp til knærne engang. (Si gjerne hvem btw!)

Tony Adams & Rio Ferdinand var to relativt sterke kandidater, McGrath må jeg faktisk ærlig talt si at jeg aldri har sett spille fotball. Pallister var god, muligens bedre enn Rio Ferdinand, men syns det blir vanskelig å sammenligne de to. Jaap Stam mener jeg var bedre individuelt enn Rio, men manglet en verdensklasse midstopper som spilte ham bedre. John Terry gråter for mye til å få bli med på laget, desverre. (Jeg rangerer Terry etter Ferdinand, derfor får han ikke være med.) Forøvrig overrasket over at verken Vinnie Jones eller Gareth Southgate er med her, istedenfor f.eks en fyllik fra Birmingham og en grinegutt fra London.

Har derfor satt opp de 16 spillerne jeg ville ha hatt på laget i Premier League om jeg fikk velge der ingen verken er i United eller har vært i United, det var vanskeligere enn jeg trodde:

PSV XI: (4-3-1-2)

Keeper: David Seaman (Arsenal)

Høyreback: Lee Dixon (Arsenal)

Midtstopper: Vinnie Jones (Wimbledon)

Midtstopper: Tony Adams (Arsenal)

Venstreback: Stuart Pearce (Nottingham Forest)

Høyreving: Paul Merson (Flere klubber)

Sentral Midt: Steven Gerrard (Liverpool)

Venstreving: David Ginola (Tottenham)

Offensiv Midt: Gianfranco Zola (Chelsea)

Spiss: Alan Shearer (Newcastle)

Spiss: Robbie Fowler (Liverpool)

Benk: Flowers, Southgate, Le Tissier, Klinsmann, Henry.

Manager: Arsène Wenger (Arsenal)

Og selv her så får jeg ikke med så mange som jeg skulle ønske. :(

Endret av PSV
Lenke til kommentar
"Det er en grunn til at vi har vunnet så mye i PL også. "

----------------------------------------------------------------

Du har mange PL-trofeer og medaljer på rommet ditt etter å ha vært med å vinne så mye ?

Uten supportere er en klubb ingenting, å om ikke supporterene er en del av klubben så er ingenting det.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...