LarsP Skrevet 20. september 2008 Del Skrevet 20. september 2008 (endret) Jeg har nylig gått til anskaffelse av nytt stereoanlegg (Shanling/Canton-kombo), samt IEMs (UE triple.fi 10) og er dermed på jakt etter litt musikk som kan sette komponentene på prøve. Det jeg er på jakt etter er CDer med det dere ansèr som spesielt god og klar lyd, dynamikk og snert. Jeg er med andre ord på jakt etter det stikk motsatte av Death Magnetic. Sjanger er egentlig ikke så nøye, men det hadde vært fint med et utvalgt av de forskjellige sjangerene; elektronika, jazz, "rolig akustisk musikk", rock og metall. PS: Jeg har hverken DVD-A eller vinylavspiller, dessverre. :-\ mvh Lars Endret 20. september 2008 av LarsP Lenke til kommentar
Arsenal89 Skrevet 20. september 2008 Del Skrevet 20. september 2008 Black album av Metallica =) Lenke til kommentar
xersess Skrevet 20. september 2008 Del Skrevet 20. september 2008 Albumet "On An Island" av David Gilmour har veldig klar og deilig lyd Lenke til kommentar
Gjest Bruker-95147 Skrevet 20. september 2008 Del Skrevet 20. september 2008 Colour of spring - Talk Talk (pop."kunstpop"...!?) Recorded Live - Ten Years After (blues-rock) Flowers in the dirt - Paul Maccartney (pop) Casual Gods - Jerry Harrison (pop-rock) Tutu - Miles Davies (jazz) Passion - Peter Gabriel (worldmusic) Audioslave - Audioslave (tungrock) ALBUM OF THE YEAR - Faith no More (heavy metal) Ok, det var noen få innspill, men kommer sikkert tilbake med flere forslag etter hvert. Lenke til kommentar
TurboHolte Skrevet 20. september 2008 Del Skrevet 20. september 2008 Ride The Lightning - Metallica Master Of Puppets - Metallica Lenke til kommentar
Gjest Bruker-95147 Skrevet 20. september 2008 Del Skrevet 20. september 2008 (endret) Slenger på en personlig favoritt, som har åpnet øregangene mine for det som er så spesielt at man blir mer enn forbauset, fordi uttrykket hennes forståes nettopp grunnet kvalitet i alle aspekter av produksjonen. Leahkastin - Mari Boine Persen (roots/world-music) Edit: Glemte sjangeren. Endret 20. september 2008 av Bruker-95147 Lenke til kommentar
Speik Skrevet 20. september 2008 Del Skrevet 20. september 2008 Når det gjelder dynamikk er Deep Purples Child In Time en sang du burde prøve. Den har mye snert, punch og dynamisk spenn. Du oppdriver sikkert en 320 kbps / FLAC-versjon ganske raskt om du er villig. Ellers er det King Crimson som er produksjonskongen. Produsert av legenden Robert Fripp, alle albumene er kjempebra produsert, men du kan jo prøve et av de mer kjente, f.eks Court of The Crimson King. Også vil jeg jo gjerne reklamere litt for en personlig favoritt, nemlig Ayreon. Plata The Human Equation (i tillegg til å være tidenes beste album) har outstanding produksjon. Arjen Lucassen produserer alt selv, og vet hva som skal til. Lenke til kommentar
Batnobbit Skrevet 20. september 2008 Del Skrevet 20. september 2008 Jeg er ikke sikker på om jeg forstod det rett men foreslår alikevel. System of a Down - Toxicity Lenke til kommentar
Eldritch Skrevet 20. september 2008 Del Skrevet 20. september 2008 Omtrent alt Maiden ga ut med Martin Birch som produsent har grom lyd, men Somewhere in Time er den jeg vil fremheve. Lenke til kommentar
JPNord Skrevet 20. september 2008 Del Skrevet 20. september 2008 Jeg liker veldig godt produksjonen på Vaders Art of War Ep. Dødmetall av ypperste klasse, med klar og fin produksjon. Lenke til kommentar
Benor Skrevet 20. september 2008 Del Skrevet 20. september 2008 Albumet "On An Island" av David Gilmour har veldig klar og deilig lyd Jepp! Du kan også sjekke ut Continuum og Hevier Things av John Mayer. Ekstremt klar og dynamisk. Rett og slett spennende! Lenke til kommentar
Jaffe Skrevet 20. september 2008 Del Skrevet 20. september 2008 (endret) Moving Pictures av Rush har knall produksjon i min mening. Klar og velbalansert lyd mellom instrumentene (sett f.eks. på Limelight eller introen av The Camera Eye ...) Endret 20. september 2008 av Jaffe Lenke til kommentar
Zeph Skrevet 20. september 2008 Del Skrevet 20. september 2008 Porcupine Tree har veldig god produksjon, prøv albumet In Absentia eller Deadwing. For øvrig knallgod musikk. Lenke til kommentar
hakongram Skrevet 21. september 2008 Del Skrevet 21. september 2008 Steely Dan !! Der fåru godlyd !! Lenke til kommentar
TurboHolte Skrevet 21. september 2008 Del Skrevet 21. september 2008 Omtrent alt Maiden ga ut med Martin Birch som produsent har grom lyd, men Somewhere in Time er den jeg vil fremheve. Knallplate Lenke til kommentar
Batnobbit Skrevet 21. september 2008 Del Skrevet 21. september 2008 Megadeth sine har jo veldig god lyd. Dimmu Borgir har jo veldig god lyd, ikke det at jeg er noen veldig fan men lyden er ganske heftig. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå