Anders Leipsland Skrevet 15. januar 2002 Del Skrevet 15. januar 2002 Microplex selger Eheim'en og OiK selger AquaVit'en. OiK's alternativ pusher jo ganske så mye mer vann, men bråker den like mye ekstra også? Hvilken burde jeg gå for? Lenke til kommentar
Skrue Skrevet 15. januar 2002 Del Skrevet 15. januar 2002 Quote: On 2002-01-15 20:50, Anders Leipsland skrev:Microplex selger Eheim'en og OiK selger AquaVit'en. OiK's alternativ pusher jo ganske så mye mer vann, men bråker den like mye ekstra også? Hvilken burde jeg gå for? kan ikke tenke meg at noen av disse pumpene bråker i det hele tatt! De fleste pumper som benyttes til vannkjøling, brukes som regel i forb.m. akvarier o.l. Kan ikke tenke meg at noen av produsentene av slikt tør å levere fra seg støyende pumper? Forskjellene er nok der, men jeg kan ikke tenke meg at disse er påtagelige? Ville valgt pumpa med høyest flow, uansett. Har sjøl en Maxi-Jet 1200, som knapt nok er hørbar :smile: [ Denne Melding var redigert av: Skrue på 2002-01-15 21:15 ] Lenke til kommentar
eSik Skrevet 15. januar 2002 Del Skrevet 15. januar 2002 Aquavit 1300 har et oppgitt støynivå på >5dB. Eheim 1048 vet jeg ikke, du finner kanskje noe på http://www.eheim.com :smile: Lenke til kommentar
Anders Leipsland Skrevet 15. januar 2002 Forfatter Del Skrevet 15. januar 2002 tipper du mener <5dB (mindre enn 5 dB) og ikke >5dB (mer enn 5dB) eSik, men takk for svarene begge to :smile: Tror nok jeg går for Aquavit'en da. Lenke til kommentar
eSik Skrevet 15. januar 2002 Del Skrevet 15. januar 2002 Huff, har sittet å rettskrevet artikler i to-tre timer nå.. da blir man sliten :smile: Har bestillt meg en aquavit sjøl.. den kommer om et par-tre dager forhåpentligvis :smile: Lenke til kommentar
oleHgodo Skrevet 16. januar 2002 Del Skrevet 16. januar 2002 Nokken so veit kor høgt Aquavit 1300 pumpa kan løfte vannet? Lenke til kommentar
oleHgodo Skrevet 16. januar 2002 Del Skrevet 16. januar 2002 Er det på papiret eller "in real life"? det tallene som er satt av produsenten er vaneligvis en del oppskrytt. Lenke til kommentar
Arctic Skrevet 18. januar 2002 Del Skrevet 18. januar 2002 Tallene fra produsent er neppe oppskrytte på noen måte. De løfter nok det som står påført. Men husk det er helt uten "last" altså med den originale slangedimensjonen. At ytelsen reduseres betraktelig i et vanlig vannkjølingssystem sier seg selv. Dog vet jeg ikke hvor mye det påvirker løftehøyden. Det må nesten prøves ut i praksis i vært enkelt tilfelle. Lenke til kommentar
oleHgodo Skrevet 18. januar 2002 Del Skrevet 18. januar 2002 Løfte høyden skall vere den samme selv om det er motstand i slangene.. men for min del er det nokke med bare halve høyden.. så jeg tror det skall gå bra.. men en Eheim 1048 blir for svak.. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå