steingrim Skrevet 20. september 2008 Del Skrevet 20. september 2008 Årets Javazone er over med noen dager... Hva syns folket? Noen som så noe bra? Selv synes jeg "RestFUL Web Services in Spring" var interessant og Robert C Martins "Clean Code" var jo selvsagt underholdende Ellers synes jeg det var litt for mye folk i år. Onsdag gikk jeg glipp av en rekke foredrag ennå jeg kom 15 minutter før tiden, torsdag var det ikke så ille merkelig nok. Lenke til kommentar
pgdx Skrevet 25. september 2008 Del Skrevet 25. september 2008 (endret) «Community-et» her på diskusjon.no for Java er ikke akkurat hva man kan kalle «top of the notch». Jeg visste ikke at det var noe Javazone, engang, så jeg gikk glipp av alt. Clean Code, som i Clean Code - A Handbook of Agile Software Craftsmanship , antar jeg. Hva snakket han om? Lest boken selv? Endret 25. september 2008 av pgdx Lenke til kommentar
steingrim Skrevet 25. september 2008 Forfatter Del Skrevet 25. september 2008 «Community-et» her på diskusjon.no for Java er ikke akkurat hva man kan kalle «top of the notch». Jeg visste ikke at det var noe Javazone, engang, så jeg gikk glipp av alt. Høh. Vel, jeg må si jeg var skuffa over responsen på denne tråden. Men du har vel rett, svært få av de som leser her tok turen til Spektrum. Clean Code, som i Clean Code - A Handbook of Agile Software Craftsmanship , antar jeg. Hva snakket han om? Lest boken selv? Jepp, foredraget var basert på den boken, som er på vei i posten for min del Det gikk særlig på navngiving og forenkling og "do one thing only". I kjent stil var det halvveis stand-up med faglig tyngde. Lenke til kommentar
drool Skrevet 26. september 2008 Del Skrevet 26. september 2008 «Community-et» her på diskusjon.no for Java er ikke akkurat hva man kan kalle «top of the notch». Jeg visste ikke at det var noe Javazone, engang, så jeg gikk glipp av alt. Høh. Vel, jeg må si jeg var skuffa over responsen på denne tråden. Men du har vel rett, svært få av de som leser her tok turen til Spektrum. Clean Code, som i Clean Code - A Handbook of Agile Software Craftsmanship , antar jeg. Hva snakket han om? Lest boken selv? Jepp, foredraget var basert på den boken, som er på vei i posten for min del Det gikk særlig på navngiving og forenkling og "do one thing only". I kjent stil var det halvveis stand-up med faglig tyngde. Det var veldig bra. Har dog sett det foredraget 1 gang før. Men er jo greit med en reminder av og til. Lenke til kommentar
nirolo Skrevet 26. september 2008 Del Skrevet 26. september 2008 Så at de aller fleste (om ikke alle) foredragene på javazone ble filmet. Blir dette lagt ut på nett? I så fall når og hvor? steingrim, hvis jeg tipper riktig så holdt du vel et foredrag selv? Personlig syntes jeg Objects of Desire av Kevlin Henney var veldig morsomt. Det belyste i tillegg flere viktig ting, så alt i alt et veldig godt foredrag. Lenke til kommentar
steingrim Skrevet 26. september 2008 Forfatter Del Skrevet 26. september 2008 Så at de aller fleste (om ikke alle) foredragene på javazone ble filmet. Blir dette lagt ut på nett? I så fall når og hvor? Det meste blir lagt ut på java.no innen en måned. steingrim, hvis jeg tipper riktig så holdt du vel et foredrag selv? Der tippa du feil gitt. Men kanskje neste år? (kjenner jeg deg..? siden du tipper sånt..) Lenke til kommentar
Blåbær Skrevet 27. september 2008 Del Skrevet 27. september 2008 Ikke lenge til smidigkonferansen for de som skal dit. Lenke til kommentar
steingrim Skrevet 27. september 2008 Forfatter Del Skrevet 27. september 2008 Smidig2008 kræsjer dessverre med pappapermisjonen min. Kjedelig... Hvis ikke skulle jeg nok tatt meg en tur. Lenke til kommentar
pgdx Skrevet 27. september 2008 Del Skrevet 27. september 2008 Ikke lenge til smidigkonferansen for de som skal dit.For de som ikke skal dit, da? Hva er forresten Smidig? Lenke til kommentar
steingrim Skrevet 28. september 2008 Forfatter Del Skrevet 28. september 2008 http://smidig.no/smidig2008 Lenke til kommentar
Blåbær Skrevet 29. september 2008 Del Skrevet 29. september 2008 Agile er vel den engelske termen. Lenke til kommentar
pgdx Skrevet 29. september 2008 Del Skrevet 29. september 2008 Ah, har hørt det buzz-ordet buzze rundt, ja. Trodde ikke noen kjøpte den slags. Lenke til kommentar
steingrim Skrevet 29. september 2008 Forfatter Del Skrevet 29. september 2008 Dessverre er det noen som ødelegger med buzzwords og som sikkert tjener godt på bøker og foredrag, men det er ikke bare noe man "kjøper". I bunn og grunn dreier det seg om sunn fornuft, i hvertfall synes jeg det. Har man hvert på mange nok prosjekter som har havarert på grunn av dårlig styring så er det fint å høre av andre om hvordan de har overtalt De Som Bestemmer. Lenke til kommentar
Blåbær Skrevet 29. september 2008 Del Skrevet 29. september 2008 Vel når man bruken av høynivåspråk øker så er vel ganske naturlig at man går mer bort ifra fossefallsmetoden og mer over mot raskere utviklingsprosesser. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå