Gå til innhold
Trenger du hjelp med PCen? Still spørsmål her! ×

Insane dårlig lydvolum


Anbefalte innlegg

Hei, etter at jeg kjøpte PCen min for 3 mnd siden har lyd volumet blitt dårligere og dårligere. Altså vis jeg har headsettet rundt nakken og alt av volum på hele PCen på fult er det så vidt jeg hører noe, altså når det er rundt nakken.

 

Har integrert lydkort eller hva det nå heter. Realtek HD Audio Manager

Hær er et bilde av PC speccen min =)

 

System.jpg

 

Noen som vet hva som er galt?

Oja, har et Steelseries 5H headset.

Jeg tror det ikke er noe galt med headsettet fordi jeg prøvde det i PCen til en venn med XP og Creative lydkort, da ble det kjempe høy lyd.

 

Også trur jeg at lyden faktisk blir litt høyere vis jeg koblet den grønne pluggen framme i Secondary lyd ingangen, men det er ikke med mye

Endret av Fettklomp
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Har du husket å instille i lydkortets software/drivere at du har tilkoblet passive element slik som headphones er ? Noen lydkort har egne utganger for headphones og andre til overføring mot aktive komponenter som forsterkere.

 

Og i Windows sin lydinstilling har du prøvd å øke volumet også på Wave ?

Endret av Thorsen
Lenke til kommentar

Vet ikke helt hva Wave er, men nå har høytalerne begynt å oppføre seg rart også... skjedde over helga... Vet ikke hva jeg kan ha kommet borti eller noe, men hvis volumet står på fult og høytalerne star på fult (HELT FULT) kommer det så vidt noe lyd...

Planlegger rett og slett å reinstalere Vista på PCen

Lenke til kommentar

Waveinstillingen i volumpanelet i windows er vel kun i XP og tidligere tror jeg. Hele lydsystemet er byttet ut i Vista, og den har en helt annen mikser der du justerer lydnivået individuellt for alle programmer.

 

Sjekk ut Realtek Sound Manager og se om du kan stille noe der. Vil tro at feilen bare er en feil justering der inne. En eller annen slider som er satt nesten helt på bånn eller noe sånt :)

Lenke til kommentar

Ser ut som du har samme onboard lydkort som meg. Da skal du inn på Sound Manager. Under "Mixer" skal det stå Digitallyd. Du kan og justere volumet på alle inngangene individuelt, noe som kan forklare hvorfor du får høyere lyd på en annen inngang.

 

Jeg syns musikk og spill låter dritt på dette kortet i forhold til audigy 2 zs kortet som står i den gamle maskinen. Har bestilt nytt lydkort. Anbefaler ingen og bruke intergert lydkort. :)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...