mnorm Skrevet 20. september 2008 Del Skrevet 20. september 2008 Når jeg spilte Burnout igår låste spillet seg. Jeg restartet PS3'en og ingen spill ble vist lenger i XMB menyen. Tydelig at Blu-Ray spilleren har gått dunken. Jeg sendte en mail til Elkjop om problemet og fikk beskjed om å levere den i nærmeste varehus. Håper noen har opplevd det samme som meg og kan svare på noen spørsmål; 1. Skal jeg levere PS3'en tilbake med alle ledninger og utstyr som fulgte med? 2. Skifter de bare ut Blu-Ray drevet, eller får jeg en helt ny PS3? 3. Hvis de må gi meg en ny PS3, blir vel det en 40 gb utgave siden 60 gb utgaven er ute av produksjon? Har jeg isåfall krav på mellomlegget av prisen på de ulike modellene? 4. Skiftet nettopp HDD i PS3'en. Bør jeg skifte tilbake til den originale HDD'en før jeg leverer den inn? 5. Hvor lang tid vil de ca bruke før jeg får en PS3 tilbake? Takk for alle svar. Frustrerende at dette skjer rett før spillhøsten starter. Lenke til kommentar
JarlDR Skrevet 20. september 2008 Del Skrevet 20. september 2008 (endret) 1. Anbefaler deg å bare levere konsollen. Jeg leverte min med litt ledninger, disse kom aldri tilbake. 2. Du får neppe din egen maskin tilbake. Jeg fikk en overhalt maskin (alt så helt nytt ut, tom plastik utpå den) 3. de får fortsatt inn 60Gb maskiner som de leverer ut ved rep. Jeg fikk min 60Gb for ca1,5mnd siden. Problemet er at du kanskje må vente ei stund før du får den igjen. Hvis du ikke vil vente har du krav på penger imellom. 4. Sett inn den orginale før du leverer inn, ellers risikerer du å miste den nye. Ta kopi av alle savegamesa dine før du bytter. For hvis du får ny maskin må hddn formateres før den vil virke i den nye maskina. 5. Varierer stort. Min tok nesten 6mnd (hadde heldigvis lånemaskin). MEn i det siste ser jeg at det har tatt 1.5-2mnd med 60Gb maskiner. Håper du fikk svar på det meste her. Bare husk å ta kopi av savegamesa dine. Kan bruke vanlig minnepenn til dette. Endret 20. september 2008 av JarlDR Lenke til kommentar
B4stian Skrevet 20. september 2008 Del Skrevet 20. september 2008 1. Lever inn kun konsollen. Tilbehør burde kun leveres inn hvis du tror noe av det kan være defekt eller årsaken til det. 2. Du får en bytteenhet. 3. Du får den samme modellen tilbake som den du sender inn. 4. Jeg ville skiftet tilbake, så er du sikker på at det ikke blir noe tull pga. de bare bytter dem. 5. Varierer veldig... alt fra 2 til 8 uker. Tar det for lang tid får du ofte spørsmål om du vil heve kjøpet istedenfor, men husk da at det ikke er mulig å få tak i 60 GB lenger. Håper dette hjalp noe. Lenke til kommentar
mnorm Skrevet 20. september 2008 Forfatter Del Skrevet 20. september 2008 Takk for svarene! Sendte de samme spørsmålene til Elkjøp og fikk dette til svar: " Dersom vi må gi deg en ny en, noe som er vanskelig å si om du får eller ikke, så skal det være den samme som du leverte inn til oss. Dersom vi ikke kan skaffe det så får du tilbake melomlegget. Ja du må skifte tilbake til den originale hdd'en. Det kan ta ca 3 -4 uker før den er ferdig." Lenke til kommentar
JarlDR Skrevet 20. september 2008 Del Skrevet 20. september 2008 Takk for svarene! Sendte de samme spørsmålene til Elkjøp og fikk dette til svar: " Dersom vi må gi deg en ny en, noe som er vanskelig å si om du får eller ikke, så skal det være den samme som du leverte inn til oss. Dersom vi ikke kan skaffe det så får du tilbake melomlegget. Ja du må skifte tilbake til den originale hdd'en. Det kan ta ca 3 -4 uker før den er ferdig." 3-4 uker sier de fleste, det er fordi dette er hva det burde tatt. Tidligere i år tok det 3mnd å få rep på 60Gb. Det mange valgte da var å få penger og en ny 40Gb. Så hvis du leverer inn er det en bonus hvis det tar under 2mnd. Mitt tilfelle som tok 6mnd var litt spesielt. Lenke til kommentar
mnorm Skrevet 20. september 2008 Forfatter Del Skrevet 20. september 2008 (endret) Er det mulig å få en 40 GB utgave med en gang + mellomlegg isteden for å må vente på reperasjon? Kan man forresten skifte HDD på 40 HB utgaven? Endret 20. september 2008 av mnorm Lenke til kommentar
B4stian Skrevet 20. september 2008 Del Skrevet 20. september 2008 Er det mulig å få en 40 GB utgave med en gang + mellomlegg isteden for å må vente på reperasjon? Kan man forresten skifte HDD på 40 HB utgaven? Nei, det tilbudet får du hvis det tar urimelig lang tid å fikse maskinen din. Harddisken skal det være mulig å skifte, ja, men du mister 2 usb-porter, minnekortleser og PS2-støtte. Lenke til kommentar
mnorm Skrevet 20. september 2008 Forfatter Del Skrevet 20. september 2008 Ok. Men hvordan får jeg eventuellt PSN profilen over på en ny PS3?. Går vel ikke ann å bruke back-up metoden for PSN profil, da det er en ny PS3. Har delt profilen/spill med 5 stykker også, så kan vel ikke "hente" profilen fra andre PS3'er heller hvis jeg har forstått det riktig. Lenke til kommentar
Kuff1 Skrevet 20. september 2008 Del Skrevet 20. september 2008 Jeg bare kaprer tråden et lite sekund. Er det sånn at de nye 40 og 80 Gig-ene har fått tilbake SACD-støtten? Takk og beklager OT. Lenke til kommentar
B4stian Skrevet 20. september 2008 Del Skrevet 20. september 2008 Er det sånn at de nye 40 og 80 Gig-ene har fått tilbake SACD-støtten? Nei, de som selges i Norge har ikke den støtten. Såvidt jeg vet er det kun 80 GB'en som var i salg i USA som støttet dette. (siden den var en oppgradering fra 60 GB'en) Lenke til kommentar
Kris Skrevet 20. september 2008 Del Skrevet 20. september 2008 Ok. Men hvordan får jeg eventuellt PSN profilen over på en ny PS3? PSN Profilen er lagret på nettet, så du må bare bruke brukernavnet og passordet ditt på den nye PS3'en. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå