thelea Skrevet 25. mars 2003 Del Skrevet 25. mars 2003 Hvor lang kan en IDE kabel være?? Har et par meter med en leding med 45 ledere og skulle prøvd å lage en kabel til CD-ROM. Tenkte å ta en gammel IDE kabel og lodde ledingen på mellom to kontakter. Blir signalene for svake eller.. Kan det la seg gjøre? Lenke til kommentar
DesertGlow Skrevet 25. mars 2003 Del Skrevet 25. mars 2003 Hvor lang kan en IDE kabel være?? Har et par meter med en leding med 45 ledere og skulle prøvd å lage en kabel til CD-ROM. Tenkte å ta en gammel IDE kabel og lodde ledingen på mellom to kontakter. Blir signalene for svake eller.. Kan det la seg gjøre? IDE hadde i utgangspunktet en maksimal lengde på 60 cm om jeg ikke husker feil, mens den har blitt oppdatert til 90 cm ved ATA66. Å lage en to meter lang kabel tror jeg nok kan bli vrient. Lenke til kommentar
adyton Skrevet 25. mars 2003 Del Skrevet 25. mars 2003 Tror du bare vil tape båndbredde, ata 33 kabel skal kunne klare minst 33 MB/s. cdrom overfører på maks 10 MB/s. Du tåler hvertfall 60% tap av båndbredde. bør funke med 1,5m. vet ikke om det blir for mye tap ved 2 m jeg. kan jo alltids prøve Lenke til kommentar
peach Skrevet 25. mars 2003 Del Skrevet 25. mars 2003 Trodde original IDE kabel var max 45cm jeg.. Men det selges jo 90cm ATA-100 kabler, så jeg vet ikke helt. Søk litt rundt på nettet, så finner du sikkert ut noe. Lenke til kommentar
sjefen_ Skrevet 25. mars 2003 Del Skrevet 25. mars 2003 Fikk en ide-kabel fra computercity, den var 1,5meter lang den... Lenke til kommentar
thelea Skrevet 25. mars 2003 Forfatter Del Skrevet 25. mars 2003 Mye tap og sikkert slit å lage også. Tenkte nesten det. IDE-teknologien er jo ganske gammel og "umedgjørlig". Når jeg trenger lang leding til pcen, går jeg for USB2. (når prisen går ned) Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå