Gå til innhold

Strømmforsyning til pc

Tonyoer

Anbefalte innlegg

Hei.

Jeg har en msi stuepc som trenger ny strømforsyning, og sliter med å finne ut hvor jeg kjøper det?

Litt av problemet er dimensjonene på den er (b,d,h) 12,5cm.11cm.6,3cm

Og så må den ha 24pin +sata koblinger.

På produsenten si side ser den nermeste slik ut,

(min heter Fsp 30062gls) Som jeg tror ikke har noen betydning.

http://www.fsp-group.com/english/1_product...7&proid=378

Er det noen som vet hvor jeg får tak i noe slikt?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

så du kan ikke bruke en vanlig atx psu? ta å gjør noen mål inni maskina å se om du har noe å gå på.

jeg skal kikke litt rundt.

edit:

microplex har to stk. den ene er nesten identisk. måla er 12,5*13*6,5, den andre står det ikke noe mål på men den koster mye mer så den er kanskje uaktuell.

http://www.microplex.no/aspx/produkter.asp...20ATX&a=vis

har kikka litt mer nå og det ser ut til at de fleste nettbutikker har psuer tilgjengelige som har omtrent rett størelse. kikk litt selv, du finner de under strømforskyninger - microatx, eventuelt i klassen 0-400 watt.

Endret av Spirre
Lenke til kommentar
så du kan ikke bruke en vanlig atx psu? ta å gjør noen mål inni maskina å se om du har noe å gå på.

jeg skal kikke litt rundt.

edit:

microplex har to stk. den ene er nesten identisk. måla er 12,5*13*6,5, den andre står det ikke noe mål på men den koster mye mer så den er kanskje uaktuell.

http://www.microplex.no/aspx/produkter.asp...20ATX&a=vis

har kikka litt mer nå og det ser ut til at de fleste nettbutikker har psuer tilgjengelige som har omtrent rett størelse. kikk litt selv, du finner de under strømforskyninger - microatx, eventuelt i klassen 0-400 watt.

Det er litt å gå gå i høyden ca0,5cm.bredden ca1cm og dybden ca1,5cm.

Men det er enda viktigere med 24pin, og det hadde ikke den første. På den andre står ikke spesifikasjonene.

Men nå har jeg vertfal en nettside å lete på:=)

Takk skal du ha.

Lenke til kommentar

du kan vel lete på de fleste nettsidene i norge som selger datadeler. jeg var innom komplett, netshop, mpx og microplex, og alle hadde psuer i ca din størrelse. desverre var utvalget svakt, så du må nesten bare kikke rundt til du finner en side som har noe inne.

alternativt så kan du jo vurdere å bytte kabinett. det finnes flere microatx kasser nå som har plass til vanlige psuer uten at de er noe spesielt større.

Lenke til kommentar
du kan vel lete på de fleste nettsidene i norge som selger datadeler. jeg var innom komplett, netshop, mpx og microplex, og alle hadde psuer i ca din størrelse. desverre var utvalget svakt, så du må nesten bare kikke rundt til du finner en side som har noe inne.

alternativt så kan du jo vurdere å bytte kabinett. det finnes flere microatx kasser nå som har plass til vanlige psuer uten at de er noe spesielt større.

Hvor på komplett.no fant du en strømforsyning som ikke var høyere en 6,3cm?

Nå har jeg klikket gjennom alle på komplet og microplex og fant kunn 2st med de dimmensjonene.(microplex) Og en hadde bare 20pin mens den andre klarte jeg ikke å finne størrelsen på.

Tenkte kanskje noen har vert borti problemet før.

Kabinettet er av type flatt liggende som ligner en dvd-spiler. Så det er vel ikke bare å finne et høyere kabinett.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...