Phyro Skrevet 20. september 2008 Del Skrevet 20. september 2008 Hei. Jeg har da prøvd meg på noe trance her. Laget i FL studio med hjelp av Nexus, Vanguard og diverse samples. Prøvde å få litt acid lyd her, men det var ikke lett å få tune 303-synthen "hardere" dessverre. Kom gjerne med innspill. Link: http://www.ozzy.no/leffi/Veabuen-Utkast_trance2.mp3 Lenke til kommentar
DanielvanSand Skrevet 20. september 2008 Del Skrevet 20. september 2008 Hva med et årntli' breakdown? Lenke til kommentar
Phyro Skrevet 20. september 2008 Forfatter Del Skrevet 20. september 2008 Hmm.. vet ikke helt hva du mener. Ta gjerne å utdyp litt. Lenke til kommentar
Lightningwolf Skrevet 20. september 2008 Del Skrevet 20. september 2008 Likte den jeg. Veldig bra. Lenke til kommentar
Darkbuster Skrevet 20. september 2008 Del Skrevet 20. september 2008 Likte den veldig godt jeg også. Godt jobbet. Lenke til kommentar
DanielvanSand Skrevet 20. september 2008 Del Skrevet 20. september 2008 Du vet ikke hva et breakdown er? Et breakdown er et punkt i trancelåta hvor alt blir stille utenom noen pads, percussion osv. Du har ingen kicks, og du introduserer flere og flere elementer iløpet av breakdownet, før du igjen introduserer kick med basslinje (dette kalles en takeoff) Dette er grunnlegende i all moderne trance! Lenke til kommentar
Phyro Skrevet 20. september 2008 Forfatter Del Skrevet 20. september 2008 Aha... Da vet jeg nå hva faguttrykket er hvertfall.. Er forsåvidt enig med at det kanskje burde vært lagt inn en breakdown med en skikkelig takeoff. En tidligere versjon av låten hadde vel kanskje noe slik, men den var også mye lengre, så jeg har kuttet den ned til ca fem og et halvt minutt. (Fikk noen innspill om at sangen var litt kjedelig og repeterte for mye ) Har forsåvidt lagt såpass mye ekstramelodier og slikt til sangen som ikke er i bruk i denne versjonen at jeg nesten kan lage til en ekstra sang , "Part 2", av sangen. Trenger forøvrig en tittel også, så kom gjerne med forslag. Lenke til kommentar
Asbjørn H Skrevet 21. september 2008 Del Skrevet 21. september 2008 Bra produsert og mixa etc! Ikke helt my cup of tea dette her, men allikevel, godt arbeid! Syns ikke den var så altfor ensformig til trance å være heller. Hvertfall ikke første halvdel sånn ca av sangen. Lenke til kommentar
4588pkdkrikue5c Skrevet 21. september 2008 Del Skrevet 21. september 2008 Ikkje heilt min smak, men eg synes det var veldig bra! Verkeleg! Godt jobba God beat, god flyt. Kva program bruker du om eg tør spørje? Lenke til kommentar
Sondre Skrevet 21. september 2008 Del Skrevet 21. september 2008 (endret) Utrolig lekker sang! Får en herlig følelse inni meg av denne. Dritbra jobbet! Endret 21. september 2008 av Sondr3h Lenke til kommentar
Phyro Skrevet 21. september 2008 Forfatter Del Skrevet 21. september 2008 Tusen takk for positive tilbakemeldinger. Jeg bruker FL studio til å lage musikken med. Har en god mengde VSTi'er (Synther) som plugins som jeg leker meg med i selve FL studio. Lenke til kommentar
4588pkdkrikue5c Skrevet 22. september 2008 Del Skrevet 22. september 2008 Ah, eg og bruker FL Studio. Resultatet bler aldri like bra som dette. Imponerande Hadde ikkje gjetta det var FL Studio på strak arm. Lenke til kommentar
Phyro Skrevet 28. september 2008 Forfatter Del Skrevet 28. september 2008 Nå ligger forresten sangen ute på uhort.no http://www.uhort.no/artist/Mjolk Lenke til kommentar
Alliha Skrevet 30. september 2008 Del Skrevet 30. september 2008 skikkelig stilig:) blei overraska når eg hørte den første gong:P Lenke til kommentar
HalogenpæreUtenLys Skrevet 30. september 2008 Del Skrevet 30. september 2008 Henger meg på folket som liker denne. - Er helt enig Lenke til kommentar
dymoletratag Skrevet 6. oktober 2008 Del Skrevet 6. oktober 2008 Helt ærlig, jeg hadde forventet værre. Detta var jo slettes ikke ille! Lenke til kommentar
Rognalf Skrevet 7. oktober 2008 Del Skrevet 7. oktober 2008 Skikkelig breakdown? Breakdown er jo omtrent det kjedeligste innen trancesjangeren bortsett fra vokaler om kjærleik, skyar og regnbogar. Jeg likte det jeg hørte, selv om jeg nok ville foretrukket mer energi og røffhet. Dette er dog en smakssak, og etter kommentarene å dømme har du fått til noe bra Lenke til kommentar
hubbix Skrevet 19. januar 2009 Del Skrevet 19. januar 2009 Skal si Phyro denna var veldig bra hvordan? Selv bruker jeg Ableton Live men har ikke fått til noe sånt enda.. Lenke til kommentar
s1gnal Skrevet 20. januar 2009 Del Skrevet 20. januar 2009 Bra jobba! Jeg elsker lead instrumenter, så det passet bra inn. Ellers om det er noe å pirke på, så er tempoet litt for raskt i låten. Litt mer kreativitet og en såkalt "breakdown" (som de sier) hadde vært med på å gi et ekstra løft mot klimaks. Litt mer fleksibelt refreng, slik at det ikke blir for repetetivt. Alt i alt en sang som kunne hevdet seg blandt mye annen komersiell trance i mine øyne. Synes du virkelig har gjort en bra jobb. Lenke til kommentar
Nektard Skrevet 24. januar 2009 Del Skrevet 24. januar 2009 Skikkelig breakdown? Breakdown er jo omtrent det kjedeligste innen trancesjangeren bortsett fra vokaler om kjærleik, skyar og regnbogar. Jeg likte det jeg hørte, selv om jeg nok ville foretrukket mer energi og røffhet. Dette er dog en smakssak, og etter kommentarene å dømme har du fått til noe bra Du må ha et breakdown for å ha et ordentlig takeoff! Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå