Gå til innhold

Musikk: Litt trance fra meg her.

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Du vet ikke hva et breakdown er?

Et breakdown er et punkt i trancelåta hvor alt blir stille utenom noen pads, percussion osv. Du har ingen kicks, og du introduserer flere og flere elementer iløpet av breakdownet, før du igjen introduserer kick med basslinje (dette kalles en takeoff)

Dette er grunnlegende i all moderne trance!

Lenke til kommentar

Aha... Da vet jeg nå hva faguttrykket er hvertfall..

Er forsåvidt enig med at det kanskje burde vært lagt inn en breakdown med en skikkelig takeoff.

En tidligere versjon av låten hadde vel kanskje noe slik, men den var også mye lengre, så jeg har kuttet den ned til ca fem og et halvt minutt. (Fikk noen innspill om at sangen var litt kjedelig og repeterte for mye :) )

Har forsåvidt lagt såpass mye ekstramelodier og slikt til sangen som ikke er i bruk i denne versjonen at jeg nesten kan lage til en ekstra sang , "Part 2", av sangen.

Trenger forøvrig en tittel også, så kom gjerne med forslag. :)

Lenke til kommentar

Skikkelig breakdown? Breakdown er jo omtrent det kjedeligste innen trancesjangeren bortsett fra vokaler om kjærleik, skyar og regnbogar.

Jeg likte det jeg hørte, selv om jeg nok ville foretrukket mer energi og røffhet. Dette er dog en smakssak, og etter kommentarene å dømme har du fått til noe bra :)

Lenke til kommentar
  • 3 måneder senere...

Bra jobba! Jeg elsker lead instrumenter, så det passet bra inn.

Ellers om det er noe å pirke på, så er tempoet litt for raskt i låten. Litt mer kreativitet og en såkalt "breakdown" (som de sier) hadde vært med på å gi et ekstra løft mot klimaks. Litt mer fleksibelt refreng, slik at det ikke blir for repetetivt.

Alt i alt en sang som kunne hevdet seg blandt mye annen komersiell trance i mine øyne. Synes du virkelig har gjort en bra jobb. :thumbup:

Lenke til kommentar
Skikkelig breakdown? Breakdown er jo omtrent det kjedeligste innen trancesjangeren bortsett fra vokaler om kjærleik, skyar og regnbogar.

Jeg likte det jeg hørte, selv om jeg nok ville foretrukket mer energi og røffhet. Dette er dog en smakssak, og etter kommentarene å dømme har du fått til noe bra :)

Du må ha et breakdown for å ha et ordentlig takeoff!

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...