Luke Lovegroove Skrevet 26. mars 2003 Del Skrevet 26. mars 2003 Kanskje du vil høre fra en som går på NITH i bergen? hepps... her er jeg!! Går 3. året no! Veldig fornøyd. Skolen har jo nettopp byttet lokaler, så no er det vel sikkert en av de fineste skolene i Bergen. Og enorm! Fint miljø er det og. Jeg har hatt 3 semester med C++, og 1 med java. Nå har de droppet C++ pga det ikke er så relevant lengre, og basert seg mer på Java og .Net utvikling. Sier ikke at C++ har gått ut på dato, men det er noe bare sånn det engang er. Nye prog språk hele tiden. Mer om Nith. De er veldig opptatt av å ikke "produsere" nerder. I dag fikk vi kursing i Jobbintervju og jobbsøking. Og det er mange fag innen markedsføring og ander IKKE nerde fag. Så det er mange veier å gå. Nå kommer det jo også MASTER studie i Oslo, som man t.o.m kan ta FRA Bergen om jeg har forstått riktig! I alle fall så er det en fantastisk skole i Australia om du vil dit?! Har en kompis som har gått der 1 år, og han sier det var FANTASTISK fordi en kasse med ØL bare kostet 50 spenn ellerno og butikkene var ALLTID åpen. SÅ nith kan anbefales. Noen av lærererne er UFATTELIG dyktige. Både faglig teknisk sett og pedagogisk. Lenke til kommentar
kindings Skrevet 26. mars 2003 Del Skrevet 26. mars 2003 Grunnen til at jeg vil betale 50K året for utdanningen hos NITH er at den faktisk ser bedre ut og mer lukerativ og kjekkere enn noen Ingeniørutdanning. Selv om dette kanskje er bedre. Sitter og funderer på dette nå.. Får nok ikke bestemt meg på en stund akkurat Og hvis jeg vil ha en utdannelse ved en offentlig høgskole slikt at jeg kan dra på NTNU så må vel den linjen være en Ingeniørtittel og hva er da grunne til ikke å ta alle årene på NTNU? Dersom du ikke er motivert til en lang og krevende utdannelse bør du velge bort NTNU(siv.ing), velge høyskole ingeniør og bygge på senere som en annen her foreslo. Men selv om NTNU er krevende, kan jeg garantere at dersom du er motivert og liker å arbeide vil du få mye utav de årene som siv.ing utdannelsen tar. Dersom du tviler ville jeg hvert fall ikke brukt penger på privat høyskole. Og personlig tviler jeg sterkt på at slike insitusjoner har muligheten å tilby det samme eller tilsvarende som f.eks NTNU, det finnes nemlig ingen lett vei til kunnskap. Gode karakterer er nok inspirerende for mange(jeg vet at mange av de private institusjonene bruker dette som både motivasjon og "salgstriks"), men jeg tror personlig at litt svette, slit, tårer og ikke alltid topp-karakterer kan være vel så viktig. Når man klarer en gang i blant å score topp-karakter på en eksamen, vet man med seg selv at man har gjort noe utenom det vanlige og at ikke mer enn kanskje 10% av medelevene klarte det samme. Til syvende og sist er det også viktig å lære seg at løsninger ikke kommer enkelt, billig, uten at man gjør en feil i blant eller at løsningen ikke alltid ligger der og venter. Poenget mitt er at en privat høyskole skal tjene penger til eierene og eneste måten å tjene penger på er å selge noe over den prisen det faktisk er verd. For å selge trenger man fin reklame som lover gull og grønne skoger, dette bør du ha i bakhodet. Mange statlige høyskoler/universiteter har også reklame, men her er det rekruttering som er motivasjonen og ikke penger. Lenke til kommentar
Luke Lovegroove Skrevet 26. mars 2003 Del Skrevet 26. mars 2003 Poenget mitt er at en privat høyskole skal tjene penger til eierene og eneste måten å tjene penger på er å selge noe over den prisen det faktisk er verd. For å selge trenger man fin reklame som lover gull og grønne skoger' date=' dette bør du ha i bakhodet. Mange statlige høyskoler/universiteter har også reklame, men her er det rekruttering som er motivasjonen og ikke penger.[/quote'] Du pirker nok i poteten, men hvordan i alle dager kan du vite hva en utdannelse er verdt? Private skoler er dyrt. Desverre. Lenke til kommentar
kindings Skrevet 27. mars 2003 Del Skrevet 27. mars 2003 Poenget mitt er at en privat høyskole skal tjene penger til eierene og eneste måten å tjene penger på er å selge noe over den prisen det faktisk er verd. For å selge trenger man fin reklame som lover gull og grønne skoger, dette bør du ha i bakhodet. Mange statlige høyskoler/universiteter har også reklame, men her er det rekruttering som er motivasjonen og ikke penger. Du pirker nok i poteten, men hvordan i alle dager kan du vite hva en utdannelse er verdt? Private skoler er dyrt. Desverre. Det vet jeg selvsagt ikke, men ingenting tyder på at private høyskoler skoler gir mer enn offentlige. Personlig vil jeg si at det muligens er motsatt, i mange tilfeller betaler man dyrt for en 3 årig utdannelse som det er vanskelig å bygge videre på. For oss i Norge er det også viktig at utdannelsen er internasjonalt rettet, og da er det som regel en fordel at skolen har universitets status. Til ettertanke for dere som skal velge utdannelse: Som følge av at visse politikere/folk i Norge tror at Norge kan overleve på distriktene/bøndene står vi utenfor EU, det må vi andre betale for i form av at nye arbeidsplasser ikke blir opprettet og at allerede eksisterende forsvinner. Slik jeg ser det er min beste mulighet for jobb utlandet, det gjelder også for mange andre med høyere utdanning, synd for Norge å miste viktige ressurser på denne måten. Jeg vet at den tilsynelatende arbeidsledigheten i Norge ikke er ekstrem, men oljepenger inn i statskassen fører til at Norge kan opprettholde arebeidsplasser for ekstremt/unaturlig mange statsansatte(kommuner, fylker, stat etc). Penger brukt på broforbindelse/tunneller til steder på Nordvestlandet som mer eller mindre er fraflyttet burde også blitt stanset, norsk industri kunne trengt pengene i form av skattelette/investeringer. Lenke til kommentar
AlexK Skrevet 27. mars 2003 Del Skrevet 27. mars 2003 Grunnen til at jeg vil betale 50K året for utdanningen hos NITH er at den faktisk ser bedre ut og mer lukerativ og kjekkere enn noen Ingeniørutdanning. Selv om dette kanskje er bedre. Sitter og funderer på dette nå.. Får nok ikke bestemt meg på en stund akkurat Og hvis jeg vil ha en utdannelse ved en offentlig høgskole slikt at jeg kan dra på NTNU så må vel den linjen være en Ingeniørtittel og hva er da grunne til ikke å ta alle årene på NTNU? Det må ikke være et ingeniørstudium. Offentlige høyskoler tilbyr også bachelor- og mastergrader i informatikk. Da kreves det ikke matte og fysikk for å komme inn. Jeg har ingen grunn til å tro at du vil få igjen for det du punger ut ekstra ved å velge et privat alternativ, så sant man sammenligner med et anerkjent studium på en offentlig utdannelsesinstitusjon. Grunnen til å ikke ta alle årene på NTNU hvis du går for siv.ing., er jo at du sa at du ville studere i Bergen. Ellers er det naturligvis ingen grunn til å la være. Som følge av at visse politikere/folk i Norge tror at Norge kan overleve på distriktene/bøndene står vi utenfor EU, det må vi andre betale for i form av at nye arbeidsplasser ikke blir opprettet og at allerede eksisterende forsvinner. Slik jeg ser det er min beste mulighet for jobb utlandet, det gjelder også for mange andre med høyere utdanning, synd for Norge å miste viktige ressurser på denne måten. Jeg vet at den tilsynelatende arbeidsledigheten i Norge ikke er ekstrem, men oljepenger inn i statskassen fører til at Norge kan opprettholde arebeidsplasser for ekstremt/unaturlig mange statsansatte(kommuner, fylker, stat etc). Penger brukt på broforbindelse/tunneller til steder på Nordvestlandet som mer eller mindre er fraflyttet burde også blitt stanset, norsk industri kunne trengt pengene i form av skattelette/investeringer. Hehe. Synd at ikke flere innser dette. ;-) Lenke til kommentar
knatten Skrevet 27. mars 2003 Del Skrevet 27. mars 2003 Myte én: Man må gå en offentlig høgskole for å kunne fortsette på NTNU / andre universiteter. Avkrefting: Personlig gikk jeg ingeniør på NITH, og gikk rett videre på ifi/UiO i det du kan kalle "fjerde klasse". Hvis jeg hadde valgt å fortsette der hadde jeg fått hovedfag (siv.ing/cand.scient) på like lang tid som de som har studert på UiO hele tiden. Jeg måtte også ta de samme fagene som de som kom fra HiO. Andre som gikk i min klasse på NITH går nå i "fjerde klasse" på NTNU. Myte to: Private høgskoler gir for gode karakterer. Avkrefting: Jeg fikk 1,6 i snitt på NITH. Jeg gikk så et semester på UiO, og fikk 1,8. Ingen stor forskjell altså. Jeg tok også samme fag som noen venner av meg fra HiO. Noen av disse hadde bedre karakterer enn meg fra HiO, men fikk ikke det på UiO. Dette er bare et personlig eksempel, ikke et bevis, men så har heller ingen forsøkt å komme med formelle bevvis / argumentasjon for at private høgskoler lokker med gode karakterer. Når det er sagt så har jeg i etterkant tenkt på at det var ganske bortkastet å bruke alle de pengene på NITH når jeg like gjerne kunne gått på HiO. Fagene er nesten helt like, og det samme gjelder studieopplegget. Lenke til kommentar
buskmann Skrevet 27. mars 2003 Del Skrevet 27. mars 2003 Myte én: Man må gå en offentlig høgskole for å kunne fortsette på NTNU / andre universiteter.Avkrefting: Personlig gikk jeg ingeniør på NITH, og gikk rett videre på ifi/UiO i det du kan kalle "fjerde klasse". Hvis jeg hadde valgt å fortsette der hadde jeg fått hovedfag (siv.ing/cand.scient) på like lang tid som de som har studert på UiO hele tiden. Jeg måtte også ta de samme fagene som de som kom fra HiO. Andre som gikk i min klasse på NITH går nå i "fjerde klasse" på NTNU. Nå må vi holde tunga rett i munnen. Det er forskjell på opptakskrav til 4. år siv.ing. og vanlig universitetsstudium. 3-årig ingeniørutdanning fra statlig høgskole/ingeniørhøgskole gir grunnlag for opptak i 3. eller 4. årskurs siv.ing.. Slik noen fra NITH kan hoppe rett inn i 4. klasse, tror jeg ikke noe på. Myte to: Private høgskoler gir for gode karakterer.Avkrefting: Jeg fikk 1,6 i snitt på NITH. Jeg gikk så et semester på UiO, og fikk 1,8. Dette er bare et personlig eksempel, ikke et bevis, men så har heller ingen forsøkt å komme med formelle bevvis / argumentasjon for at private høgskoler lokker med gode karakterer. Som du selv sier, dette er ingen avkrefting. Ellers kan jeg si med 1,6 i snitt fra NTNU hadde du vært en soleklar doktorgradskandidat. Ytterst få oppnår noe sånt. Lenke til kommentar
knatten Skrevet 28. mars 2003 Del Skrevet 28. mars 2003 Nå må vi holde tunga rett i munnen. Det er forskjell på opptakskrav til 4. år siv.ing. og vanlig universitetsstudium. 3-årig ingeniørutdanning fra statlig høgskole/ingeniørhøgskole gir grunnlag for opptak i 3. eller 4. årskurs siv.ing.. Slik noen fra NITH kan hoppe rett inn i 4. klasse, tror jeg ikke noe på. Så du mener en ingeniør fra NITH ikke har de samme muligheter som en ingeniør fra en offentlig høgskole? Jeg kjenner personlig flere som har gått rett fra 3. årskurs ingeniør på NITH til 4. årskurs siv.ing. på NTNU. Jeg har også fått tilbud om det selv, og kan godt sende deg en skriftlig bekreftelse fra NTNUs studentadministrasjon om at dette er mulig. Så jeg synes ikke du skal ta så store ord i munnen når du ikke har undersøkt det du uttaler deg om. Myte to: Private høgskoler gir for gode karakterer.Avkrefting: Jeg fikk 1,6 i snitt på NITH. Jeg gikk så et semester på UiO, og fikk 1,8. Dette er bare et personlig eksempel, ikke et bevis, men så har heller ingen forsøkt å komme med formelle bevvis / argumentasjon for at private høgskoler lokker med gode karakterer. Som du selv sier, dette er ingen avkrefting. Jeg poengterer også at jeg ikke ser meg tvunget til å formelt avkrefte noe som ikke har fått en formell bekreftelse. Jeg oppforder deg til å komme med en slik dersom du ønsker å bygge oppunder teorien om at NITH gir for gode karakterer. Slik jeg ser saken nå har det kun kommet påstander om at NITH gir for gode karakterer, og et eksempel på at NITH ikke gjør det. Den eneste fornuftige konklusjonen vi kan dra er at det fortsatt er uvisst om NITH gir for gode karakterer. Ellers kan jeg si med 1,6 i snitt fra NTNU hadde du vært en soleklar doktorgradskandidat. Ytterst få oppnår noe sånt. Jeg har da heller aldri sagt at det er mange som får 1,6 på NITH. NITH puliserer desverre ikke statistikker over gjennomsnittelige avgangskarakterer, kun over enkelte eksamener. Jeg er likevel ganske sikker på at av de ca. 120 som startet ingeniørstudiet i 1999, var det kun én som gjorde det bedre en dette. Det at jeg fikk 1,8 på UiO unlater du å kommentere, mener du at UiO også gir alt for gode karakterer? Lenke til kommentar
buskmann Skrevet 28. mars 2003 Del Skrevet 28. mars 2003 Oida, her var det mye å ta tak i. årskurs siv.ing.. Slik noen fra NITH kan hoppe rett inn i 4. klasse, tror jeg ikke noe på. Så jeg synes ikke du skal ta så store ord i munnen når du ikke har undersøkt det du uttaler deg om. Her dreit du på draget. Les her: http://www.ntnu.no/studtilbud/opptak.html Myte to: Private høgskoler gir for gode karakterer.Avkrefting: Jeg fikk 1,6 i snitt på NITH. Jeg gikk så et semester på UiO, og fikk 1,8. Dette er bare et personlig eksempel, ikke et bevis, men så har heller ingen forsøkt å komme med formelle bevvis / argumentasjon for at private høgskoler lokker med gode karakterer. Som du selv sier, dette er ingen avkrefting. Jeg poengterer også at jeg ikke ser meg tvunget til å formelt avkrefte noe som ikke har fått en formell bekreftelse. Jeg oppforder deg til å komme med en slik dersom du ønsker å bygge oppunder teorien om at NITH gir for gode karakterer. Slik jeg ser saken nå har det kun kommet påstander om at NITH gir for gode karakterer, og et eksempel på at NITH ikke gjør det. Den eneste fornuftige konklusjonen vi kan dra er at det fortsatt er uvisst om NITH gir for gode Nettopp, dine eksempler var verken en bekreftelse eller avkreftelse, og bidro derfor ikke i debatten til noe som helst. Ellers kan jeg si med 1,6 i snitt fra NTNU hadde du vært en soleklar doktorgradskandidat. Ytterst få oppnår noe sånt. Jeg har da heller aldri sagt at det er mange som får 1,6 på NITH. NITH puliserer desverre ikke statistikker over gjennomsnittelige avgangskarakterer, kun over enkelte eksamener. Jeg er likevel ganske sikker på at av de ca. 120 som startet ingeniørstudiet i 1999, var det kun én som gjorde det bedre en dette. Det at jeg fikk 1,8 på UiO unlater du å kommentere, mener du at UiO også gir alt for gode karakterer? Les det jeg skriver da. Jeg skriver ikke at du fikk for gode karakterer. Faktisk begynner du å diskutere noe noe helt nytt her. Jeg nevner heller ingen ting om det generelle karakternivået på NITH eller UiO. Lenke til kommentar
knatten Skrevet 28. mars 2003 Del Skrevet 28. mars 2003 Her dreit du på draget. Les her: http://www.ntnu.no/studtilbud/opptak.html Jeg regner med du refererer til "3-årig ingeniørutdanning fra statlig høgskole/ingeniørhøgskole gir grunnlag for opptak i 3. eller 4. årskurs." i siden du linker til? Det at utdanning fra statlig høgskole gir rett til opptak i 4. årskurs betyr ikke at utdanning fra privat høgskole ikke gir det. Hvis det er dette du mener argumenterer du på "Erasmus Montanus-nivå". (Mor er en sten-argumentet). Jeg kan faktisk vise til mange fysiske sprell levende eksempler på at overgang er mulig, du kommer bare med en link uten argumentasjon, samt en useriøs bemerkning om å "drite på draget". Dersom du vil kan jeg be administrasjonen på NTNU sende deg en bekreftelse, men jeg håper ikke jeg må bry dem med dette bare for å overbevise deg. Nettopp, dine eksempler var verken en bekreftelse eller avkreftelse, og bidro derfor ikke i debatten til noe som helst. Prolemet med denne karakter-debatten er at det ikke har kommet noen vitenskapelige bidrag i det hele tatt, og den må derfor sees på som uformell og "folkelig". Jeg valgte bevisst å gå inn i denne uformelle debatten, da jeg synes at mine opplysninger kunne være til nytte for å se begge sider av saken. De fleste på dette forumet tenker nok ikke så mye over formell bevisføring osv., og de ville sittet igjen med et ensidig syn dersom jeg hadde unlatt å komme med mitt bidrag. Jeg ville ikke kommet med uformelle argumenter i en formell argumentasjon. Les det jeg skriver da. Jeg skriver ikke at du fikk for gode karakterer. Faktisk begynner du å diskutere noe noe helt nytt her. Jeg nevner heller ingen ting om det generelle karakternivået på NITH eller UiO. Beklager, jeg misforstod deg her. Lenke til kommentar
buskmann Skrevet 28. mars 2003 Del Skrevet 28. mars 2003 Her dreit du på draget. Les her: http://www.ntnu.no/studtilbud/opptak.html Jeg regner med du refererer til "3-årig ingeniørutdanning fra statlig høgskole/ingeniørhøgskole gir grunnlag for opptak i 3. eller 4. årskurs." i siden du linker til? Det at utdanning fra statlig høgskole gir rett til opptak i 4. årskurs betyr ikke at utdanning fra privat høgskole ikke gir det. Hmmm, mulig du har rett. Men inntil videre stoler jeg mer på det NTNU selv oppgir som opptakskrav. Lenke til kommentar
knatten Skrevet 28. mars 2003 Del Skrevet 28. mars 2003 Hmmm, mulig du har rett. Men inntil videre stoler jeg mer på det NTNU selv oppgir som opptakskrav. Da får vi vel bare konkludere med at vi er uenige. Dersom du virkelig er interessert kan du prate med Knut Saastad, han gikk 3 år på NITH og går nå 4. årskurs på NTNU. Du finner mailadressen hans på stud.ntnu.no. Jeg skal se om jeg finner papirene fra NTNU der de bekefter at jeg kan gå rett inn på 4. årskurs hos dem, isåfall poster jeg de her. Lenke til kommentar
kokkelimonke Skrevet 28. mars 2003 Del Skrevet 28. mars 2003 Jeg har et spørsmål her. Jeg jobber nå og har jobbet et par-tre år med support/drifts-oppgaver. Har fra tidligere fagbrev som serviceelektroniker fra VGS. Føler jeg har ganske bra erfaring med det jeg driver med og kunne uten problemer fortsatt slik jeg gjør nå. Jeg går forøvrig med en liten tanke om å utdanne meg litt videre. Har sett litt på fagplanen og sånn til f.eks Dataingeniør på Høgskolen i Bergen og (hvertfall de 2 første årene) ser det ut til å være mye repetering fra grunnkurs og VK1 på videregående. Veldig mye grunnleggende digitalteknikk, PC-arkitektur etc etc.. Har alltid syns programmering er veldig artig selv om jeg ikke kan så veldig mye. Er veldig lenge siden jeg gjorde noe, men ble etterhvert ganske flink i Turbo Pascal. Nå kunne jeg egentlig tenkt meg å lære meg mer programmering og har derfor lenge tenkt tanken å gå på NITH - det gamle diplomstudiet der. Etter å ha lest innleggene i denne tråden ble jeg litt mer skeptisk til tanken siden mange sa at man ikke lærte så mye der osv. Jeg ønsker litt tilbakemelding fra folk som har gått på f.eks NITH eller dataingeniør-studie på HiB og har omtrent samme bakgrunn som meg. Lurer litt på om det lønner seg å ta noe ingeniør-studie i det hele tatt. Etter å ha sett over fagplanen raskt kan det nesten se ut som de 3 årene på skole setter meg tilbake 2 år.. Til dere som går dataingeniør på HiB: Lærer dere veldig grunnleggende der eller er det mer avansert? Og hvis dere har gått elektronikk på vgs tidligere, føler dere at det er repetisjon eller bra læring? Til dere som går det som tidligere het diplomstudie på NITH: Hvordan er læringsforholdene i forhold til summen man betaler for studiet? Jeg ser for meg en jobb hvor jeg kan jobbe med en kombo av drift og programmering.. vet ikke.. en drøm hvertfall Lenke til kommentar
kindings Skrevet 28. mars 2003 Del Skrevet 28. mars 2003 UIO gir gode karakterer sammenliknet med NTNU, men det samme gjør HIS(høyskolen i Stavanger), dvs det er disse jeg har hørt direkte sammenlikninger av fra personer som har gått på NTNU + ett av disse stedene. 1.6/1.8 i snitt ut fra NTNU er det som en annen her sa _svært_ få som klarer. En av årsakene til dette er at NTNU bare gav halve karakterer(1.0, 1.5, 2.5... 4.5), dette er nå konvertert til bokstavkarakterer(A-E + F som er stryk). C er gjennomsnittskarakteren og tilsvarer 2.5 i tallkarakterer og i veldig mange fag, de fleste institutter/professorer praktiserer det også slik at eksamener etc blir gitt på en slik måte at C også er den _faktiske_ gjennomsnittskarakteren(noen lærere har også bekrefter at de bruker Gauss-fordeling for å sikre dette). Poenget er at ikke alle kan få bedre enn gjennomsnittet og dersom dette skjer forsvinner også mye av poenget med karaktergivning etter min mening. Ulempen er selvsagt at det funker ikke å sammenlikne karakterer direkte med andre institusjoner/skoler sånt helt uten videre. Ulempen er at dette faktisk skjer, noe hvert fall jeg mener ikke burde skje og hvert fall ikke som grunnlag til å ta opp folk til 4de året. Det mest realitiske ville være å få oppgitt gjennomsnittskarakteren fra aktuelle skole/institutt og lage NTNU tilpassede karakterer ut fra dette, eventuelt opptaksprøve. Dvs karakterene til de som da begynner i 4de på NTNU bør også forbli NTNU-fisert på det offisielle vitnemålet fra NTNU. Ett eksempel på forskjellige karaktergivning på NTNU og UIO: En av medelevene som begynte samme året som jeg begynte hadde hatt ett år på UIO og tatt matematikk 1(eller er det A det heter?) der, han fikk 1.5. Av en eller annen grunn bestemte han seg for å ta "samme" faget dvs matematikk 1 ved NTNU og frasa seg dermed rettet til å ta med seg toppkarakteren fra UIO, det skulle han neppe gjort. Personen brukte atskillige forsøk(over flere år) på å opppnå et liknende resultat ved NTNU, første forsøket gav han 3.0 eller 2.5(husker ikke helt). Lenke til kommentar
mojne_tisra Skrevet 28. mars 2003 Del Skrevet 28. mars 2003 Anbefaler alle å styre unna Noroff hvis de har interessert i noe annet enn å lære seg grunnleggende saker. Noroff har ikke kompetentne lærere til å veilede elever gjennom litt kompliserte ting. I tilegg finansieres det meste av Noroff via Aetat slik at de stort sett gir blaffen i de hele. Har gått og går fortsatt på Noroff. Det går greit hvis man helt overtar selv byrden av å lære seg noe forbi MCP. Lenke til kommentar
scirocco Skrevet 28. mars 2003 Del Skrevet 28. mars 2003 buskmann: før du skriver mer om ntnu burde du vite at ntnus logo er beskyttet og strengt forbudt å bruke på world wide web uten spesialavtale fra ntnu, noe jeg regner med at du ikke har. Lenke til kommentar
buskmann Skrevet 28. mars 2003 Del Skrevet 28. mars 2003 buskmann: før du skriver mer om ntnu burde du vite at ntnus logo er beskyttet og strengt forbudt å bruke på world wide web uten spesialavtale fra ntnu, noe jeg regner med at du ikke har. Helt ærlig, tror du jeg bryr meg om en sånn trussel? Lenke til kommentar
kindings Skrevet 29. mars 2003 Del Skrevet 29. mars 2003 Akkurat det med logoen har vel litt mer med respekt for rettigheter og slikt å gjøre, tviler på at noen bli saksøkt. Det heter vel også at Logoen ikke skal brukes alene, men sammen med norsk/engelsk/forkortelse tekst. Lenke til kommentar
scirocco Skrevet 30. mars 2003 Del Skrevet 30. mars 2003 Akkurat det med logoen har vel litt mer med respekt for rettigheter og slikt å gjøre, tviler på at noen bli saksøkt. Det heter vel også at Logoen ikke skal brukes alene, men sammen med norsk/engelsk/forkortelse tekst. Jepp. Det er en slik respekt man etterhvert opparbeider seg etter noen år på ntnu eller en annen utdanningsinstutisjon som en del av en almenutdannelse. Men buskmann har vel en del år igjen før han kan begynne på noe sånt. Lenke til kommentar
eberland Skrevet 30. mars 2003 Del Skrevet 30. mars 2003 Har hørt at det er forskjell på "instillingen" til klassen/foreleser på Hib og NITH. På NITH betaler du mange penger for å få en utdannelse, ergo alle som går der er motivert og krever mye. Dette er også foreleserene inneforstått med. På offentlige HiB er det "mange" som går der bare for å ta en uttdanning(les få studielån). Varierende kvalitet på foreleserene. Gikk selv automatisering ved elekrtolinjen på HiB. Fornøyd med utdanningen, men en del useriøse elever/studenter og forelesere. Tipper foreleserene er underbetalt i forhold til NITH. Er du motivert til å gjøre en jobb med studiene og ikke gidder å betale skjrten vil nok datalinjen på HiB gi en god utdanning. Andelen matte og fysikk på `NITH vet jeg ikke , men det er noen obligatoriske far på HIB. Men igjen, med rette instillingen og pågangsmot er ikke det noe problem. Synes heller økonomi og markedsføringsfagene er verre Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå