olemykle Skrevet 20. september 2008 Del Skrevet 20. september 2008 Noen som har sett noe synsing rundt ytelsen på de nye Core i7 prosessorene vs. dagens Intel prosessorer? Kommer det til å være en betydelig økning fra dag en eller må vi vente noen generasjoner før det begynner å ta av? Lurer på å kjøpe en Q9550 nå eller vente på en i7 920 men spørsmålet er noe poeng i å vente (ser da bort ifra endring i prosessorsokkel) Lenke til kommentar
el_salvad Skrevet 22. september 2008 Del Skrevet 22. september 2008 Jeg har akkurat bestilt meg en Q9550 og et nytt skjermkort for å oppdatere maskinen min. i7 vil nok yte bedre enn dagens quadcore prosessorer, men du må huske på du må ha nytt hovedkort (x58) og ny RAM (støtter kun DDR3) også. Har du et hovedkort idag som støtter 45nm quadcore hadde jeg gått for det alternativet. Dersom du lurer på konkrete ytelsestall er det nok ikke komt noen nye tester, med Anandtech.com hadde et tidlig eksemplar som de testet for en stund siden. "We've been told to expect a 20 - 30% overall advantage over Penryn and it looks like Intel is on track to delivering just that in Q4. At 2.66GHz, Nehalem is already faster than the fastest 3.2GHz Penryns on the market today." Lenke til kommentar
Nostalgisk Skrevet 22. september 2008 Del Skrevet 22. september 2008 (endret) nå i oktober/november så vil prisen på alle quad falle i pris for å rense lagrene da intel skal sende ut sine nye vidundre og nettbutikker verden over gjør seg klare for å kjøpe inn de nye intel i7 som vil være her om ikke altfor lenge. så prøv å hold ut til da for å spare litt penger:) så lenge klarte ikke jeg å holde ut.........hehehe Endret 22. september 2008 av SLIguy Lenke til kommentar
StyleZ_ Skrevet 4. november 2008 Del Skrevet 4. november 2008 Jeg står faktisk på det samme problemet, men ser ut til at det blir Q9550 hvis alle QXXXX faller i pris før i7 kommer.. Men MÅ man ha x58- basert hovedkort og DDR3 minne ? Lenke til kommentar
Salt kjeks Skrevet 4. november 2008 Del Skrevet 4. november 2008 Men MÅ man ha x58- basert hovedkort og DDR3 minne ? Hvis du tenker med i7 er svaret ja. Ny sokkel. Lenke til kommentar
007CD Skrevet 4. november 2008 Del Skrevet 4. november 2008 Jeg står faktisk på det samme problemet, men ser ut til at det blir Q9550 hvis alle QXXXX faller i pris før i7 kommer..Men MÅ man ha x58- basert hovedkort og DDR3 minne ? Ja det må du, minnekontrolleren sitter nå i CPU så her kan ikke HK produsentene velge DDR2 framfor DDR3 heller. Og X58 må du ha for få plass til alle de over 1000 pinnene som kreves. Lenke til kommentar
Gernia Skrevet 5. november 2008 Del Skrevet 5. november 2008 (endret) Noen som vet når prisfallet vil komme i CPU? Hadde tenkt meg en Q9950 Endret 5. november 2008 av Gernia Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå