Zirgo Skrevet 20. september 2008 Del Skrevet 20. september 2008 Hei. Har seg slik at jeg skal sende en pakke med Posten, men har ikke noen kjøkkenvekt til å veie pakken. Putter derfor på med porto etter hva jeg regner med den veier. Kan godt hende det er noen gram over 1 kilo. Noen som vet hvor streng Posten er med overvekt? Lenke til kommentar
gorber Skrevet 20. september 2008 Del Skrevet 20. september 2008 Da kan du bare bruke en Norgespakkeboks som du får kjøpt ferdigfrankert på postkontoret. Da trenger du ikke tenke på vekta. Lenke til kommentar
Zirgo Skrevet 20. september 2008 Forfatter Del Skrevet 20. september 2008 Jo, takk for tips, men var i grunnen ikke det svaret jeg etterlyste. Spørsmålet er om du sender en pakke med for lite porto i henhold til dens vekt, har Posten noe über-effektivt system som stopper alle slike tilfeller? Evt. straffeporto?! Lenke til kommentar
gorber Skrevet 20. september 2008 Del Skrevet 20. september 2008 Mottaker får straffeporto, men om du sender den som pakke blir det sjekka på forhånd. Sender du som brev blir det dyrere. Det kan være billigere å sende den som en pakke. Lenke til kommentar
nls Skrevet 20. september 2008 Del Skrevet 20. september 2008 tror de holder seg for gode til å fakturere for et par gram, kommer selvfølgelig ann på hva du mener med et par .. hehe mener det er 25kr gebyr + manglende porto. Lenke til kommentar
hagfors Skrevet 20. september 2008 Del Skrevet 20. september 2008 Tror nok du må regne med at de er ganske så strenge og regner grensene som så godt som absolutte. Jeg sier "så godt som" bare fordi de nok gir litt slingringsmonn på en prosent eller to for å ta høyde for at folk i de tusen hjem ikke har presisjonsutstyr for å veie vekten. Men har du betalt porto for opp til 1 kg, og pakken er på 1,1 kg så vil jeg nesten ta det for gitt at det blir straffeporto. Lenke til kommentar
Jove Skrevet 20. september 2008 Del Skrevet 20. september 2008 Kanskje du kan tape på en 10-er eller 20-er i tilfelle du er redd det skal bli straffeporto? Det fungerte ivertfall for mange år siden, men vet ikke om det går nå. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå