Nexxi Skrevet 25. mars 2003 Del Skrevet 25. mars 2003 News: GameCube Beats PS2 Mar 25th 2003 20:07 by Ash .:: Advertisement ::. The GameCube is now outselling the PS2 in the UK! With the past week seeing price-slashed consoles and the release of a much awaiting AAA title, Metroid Prime, the GameCube has been flying off the shelves! For the week ending March 22nd the GameCube has managed to sell 60% more than the previous week. PS2, Xbox and GBA all dropped by about 10-15%. Nintendo of Europe's PR agent Shelly Friend recently spoke about this issue: "We've had a great week - GameCube sold around 14,000 units in the UK and on top of that Metroid Prime launched at number one in the all- formats charts. Now we're just looking forward to the launch of GBA SP which we expect to be a great success." This Friday sees the release of GBA SP in Europe so expect more high sales from Nintendo. Source: Computer and Video Games Lenke til kommentar
GeirBrandal Skrevet 25. mars 2003 Del Skrevet 25. mars 2003 Hadde det ikkje vore for spenningane i Gamecube-markedet i Storbritannia for tida hadde eg nok avskrive denne tråden som fanboy-krangel-materiale. Men i alle tilfelle. Det ser ut til at Gamecube-kampanjen i Februar/Mars har ført til eit auka sal av Gamecubes over heile fjøla. Metroid Prime funka for meg iallefall. QXL er farleg. Vips, så hadde eg 2 stk. Gamecube og 10 spel. Lenke til kommentar
Nexxi Skrevet 25. mars 2003 Forfatter Del Skrevet 25. mars 2003 Hehe ja, men jeg trur hele det greiene med at disse spille kjedene som satt ned prisen bare var et Major PR stønt, det var i allefall det som ble utfallet så... Lenke til kommentar
GeirBrandal Skrevet 25. mars 2003 Del Skrevet 25. mars 2003 Det kan godt vere. Det virka uansett litt sært å berre kutte ein konsoll på den måten. Spesielt ein som fevnar eit så breidt kundespekter som Gamecube. Eg tenkte ikkje så mykje over det eigentleg. Sidan eg ikkje akkurat bur i Storbritannia. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå