soliid Skrevet 19. september 2008 Del Skrevet 19. september 2008 Jeg drar til Frankrike på utvekslingsår neste år, og skal ta det gjeldende. Men vil ta R2(vanskeligste matten) og vanskelig fysikk. Og da ikke "stenge noen veier" for videre utdanning. Men jeg tror det blir veldig vanskelig å lære seg selv opp i disse fagene i tillegg til nytt språk og alt annet man skal gjøre! Er det noen som vet hvordan det er å ta igjen fag etter videregående? Eller hva man da skal velge på tredje året på videregående? Lenke til kommentar
Star Skrevet 19. september 2008 Del Skrevet 19. september 2008 Du kan fint gå på privatgymnas eller ta opp fag på egenhånd ved å melde deg opp som privatist på privatistweb.no Jeg tok imidlertid disse fagene da jeg var i utlandet og fikk de godkjent slik at jeg kunne fortsette 3 året selv om fagplanen var ganske forskjellig i utlandet - dette er jo opp til skolen din om de vil godkjenne:) vet du at du får alt godskrevet og kan starte tredje året etterpå? Lenke til kommentar
soliid Skrevet 19. september 2008 Forfatter Del Skrevet 19. september 2008 Ja, det er jeg veldig sikker på. Så det var ikke ekstra vanskelig å fortsette fagene tredje året, siden du på en måte "gikk glipp av" 2.året? Lenke til kommentar
Star Skrevet 19. september 2008 Del Skrevet 19. september 2008 Hehe, det var en solid forskjell tredje året, men jeg fikk mye hjelp fra medelever og leste mye. Hadde fysikk, kjemi og matte.. men jeg var i USA på en highschool der realfagene var på ungdomskole nivå i forhold til her hjemme Du må nok forberede deg på at det blir litt arbeid. Tar du norsk mens du er der nede? Jeg hadde eget opplegg med faglærer via. internett Lenke til kommentar
soliid Skrevet 19. september 2008 Forfatter Del Skrevet 19. september 2008 Nei har ikke tenkt til å ta norsk der, men har snakket med rådgiver om at jeg kan ta med norskboka ned og jobbe selv. Og får da fortsette tredje året. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå