MAAB Skrevet 19. september 2008 Del Skrevet 19. september 2008 Hei! Datamaskinen skrur seg av innimellom, og når eg starter den opp igjen får eg svart skjerm og det lyser ikkje i tastaturet. Må vente ei stund før eg kan skru den på igjen viss skjerm og tastatur skal fungere. Noen som veit ka som kan feile? Takker for svar! Lenke til kommentar
Zink Skrevet 21. september 2008 Del Skrevet 21. september 2008 Hvilken maskinvare bruker du? Kan minne om blåst kondis (lekkasje i kondensator), dvs. ustabil strømtilførsel. Det kan evt. lokaliseres ved å ta en nærmere kikk på hovedkortet. Se etter svimerker og/eller bulende kondensator-topper, alt. gul-brun saft som lekker. Lenke til kommentar
MAAB Skrevet 29. september 2008 Forfatter Del Skrevet 29. september 2008 ser ingenting på hovedkortet... Lenke til kommentar
MAAB Skrevet 29. september 2008 Forfatter Del Skrevet 29. september 2008 Andre gode forslag..? Lenke til kommentar
Zink Skrevet 30. september 2008 Del Skrevet 30. september 2008 Hva har du prøvd, annet enn å trykke av/på? 1. Når den slår seg av, vil den restarte eller må du slå på? 2. Har du strøm nok/ stor nok PSU? 3. Er det rimelig rent i kabinett og på kjøleribber? 4. Har du alle oppdateringer til skjermkort/hovedkort og OS fritt for spyware o.l.? 5. Har du vært i msconfig (skriv i 'Kjør') og sletta alt unødvendig fra oppstart + kjørt vedlikehold på hdd inkl. sletting av temp.files? 6. Er det merknader i enhetsbehandling? 7. Overklokker du? Virker først som en hardware-feil, at noe blir for varmt, men det kan være så ymse. Siden du er i windows når dette skjer og har gjentatte feil av samme type, sjekk loggen i hendelseslista. I Vista heter det 'Egendefinerte visninger/Administrative hendelser', eller bruker du XP... Uansett bruk Hendelses-ID'n til å søke etter løsning på nett. Kan og være en idé å teste rambrikkene alt. flytte rundt på dem. Hvis du har f.eks. 4x1GB-brikker og kjører et 32-bit OS, prøv med 2x1GB osv. Lenke til kommentar
MAAB Skrevet 30. september 2008 Forfatter Del Skrevet 30. september 2008 Har forhåpentligvis fått fiksa da no, kjøpte ny og kraftigare psu. Den eg hadde var mindre enn da eg fekk opplyst av selger Men takker uansett for hjelp Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå