LokiX Skrevet 19. september 2008 Del Skrevet 19. september 2008 Jeg har fått meg ny datamaskin(med XP) fordi den gamle pcu'en streika. I den nye maskinen er det en SATA harddisk. Jeg skulle gjerne hatt filene fra den gamle harddisken over på den nye. - Ny harddisk er SATA, gammel er IDE. Hovedkortet har en IDE port. - Har koblet til IDE harddisken, med jumper i master stilling. - Bios'en oppdager begge harddiskene, med nye i Channel 0 og gamle i Channel 4, begge som master. - Device manager finner den gamle og nye harddisken, men i My Computer er bare den nye oppført. - Fungerte heller ikke med gamle harddisk som slave. - Ifølge device manager fungerer den gamle helt fint, og har riktig driver. - Computer management finner heller ikke den gamle disken. Er det noen som har noe peiling på hva problemet kunne bestå i, og hvordan jeg eventuelt løser dette? Bare å spørre hvis dere trenger flere opplysninger. Lenke til kommentar
Syar-2003 Skrevet 19. september 2008 Del Skrevet 19. september 2008 Høyreklikk på My Computer ikone på skrivebordet og velg manage. Gå på Disk Management - udvid viduet slik at alt er synlig. Ta en ALT+PrintScreen og lim inn i MSPaint lagre det og last opp bildet i tråden din så vi får se. Lenke til kommentar
LokiX Skrevet 19. september 2008 Forfatter Del Skrevet 19. september 2008 Her er disk management bildet. Har to partisjoner av den nye harddisken, men det ser man kanskje Lenke til kommentar
Herindur Skrevet 19. september 2008 Del Skrevet 19. september 2008 Hva får du opp når du høyreklikker Disk 0? Det kan være nok at du må høyreklikke(?) disken og velge "activate". Lenke til kommentar
Syar-2003 Skrevet 19. september 2008 Del Skrevet 19. september 2008 Problemet ditt er at du har dynamisk disk på den gamle. Lenke til kommentar
LokiX Skrevet 19. september 2008 Forfatter Del Skrevet 19. september 2008 Tusen takk. Nå fungerer den. La ikke engang merke til disk 0 delen der jeg :S Lenke til kommentar
Syar-2003 Skrevet 19. september 2008 Del Skrevet 19. september 2008 Det var bra . Husk at ved neste korsvei , f.eks flytte disken til en Vista Home Premium installasjon (eller XP Home) så vil du ikke ha støtte for dynamiske disker. Dvs det du gjorde nå funker ikke. Da må du ta vare på dataene føre flytting og reformatere den som tom basic disk i Vista Home Premium. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå