Gå til innhold

NAD T744 sammen med CW VE-8F

LarsM

Anbefalte innlegg

Hei,

Jeg har vært på utkikk etter et nytt anlegg en liten stund, ikke så høy pris, men mye god lyd, og har sett meg ut kombinasjonen NAD T744 og CW VE-8F.

Er dette et fornuftig oppsett?

Jeg har også vært innom et høyttalerpar fra Dynavoice, men da må jeg handle fra to butikker. I tillegg har Hi-fi klubben butikk ikke så altfor langt unna.

Red.:

Jeg glemte dessverre å nevne at det foreløpig vil bli brukt i et 2.0-oppsett i hovedsak for musikk avspilling. Grunnen til at jeg går for en surround reciever er muligheten for å bygge ut senere.

Jeg var også innom et par stereoforsterkere i vurderingen, eksempelvis Cambridge 540A/640A.

Vil det være lurere å legge surrounddelen på is foreløpig og heller gå i anskaffelse av en god stereoforsterker/-reciever?

Endret av LarsM
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Anbefaler på det sterkeste å kjøre stereo når du allikevel ikke skal bruke 5+1 kanaler. Hvis du vil ha god lyd så er det fordelaktig å først skaffe seg et anstendig stereooppsett, og heller bygge ut på et senere tidspunkt. Stereoforsterkeren kan da enten selges for budsjettmessige årsaker, eller bli brukt som effektforsterker for å avlaste surroundreceiveren.

Vil også anbefale deg å kikke på bruktmarkedet - mye interessant for en billig penge som ligger ute på HFS og AVTorget.

I tillegg vil jeg anbefale deg å se etter stativhøyttalere i første omgang. Med budsjettet ditt ville jeg ikke tenkt på gulvstående. Stativhøyttalere til samme pris har større budsjett tilgjengelig til bedre komponenter i delefilter samt høyere elementkostnad og kabinettkvalitet, så det er vanskelig å anbefale deg gulvstående i dette prissegmentet.

Men er du opptatt av bass, så er CV et godt valg - men CV er ikke merket som spiller finest.

Lenke til kommentar

Men vil ikke stativhøytalere medføre en økning i budsjettet p.g.a. nødvendigheten av et brukbart stativ?

Red.:

Jeg kom på at TonArt har utsalg ikke lengre enn 5 minutter gange herfra.

Er det noen som har erfaring med Klipsch RB-51? Det eneste jeg klarte å grave fram som lignet på en kort anmeldelse var denne.

I tillegg ser jeg at Komplett selger Harman Kardon HK3390 1000,- (!!) billigere enn Soundgarden, så da er også denne med i likningen.

Endret av LarsM
Lenke til kommentar

Med mindre du hører på radio trenger du ikke å se etter receivere. En god integrert forsterker sammen med stativhøyttalerne fra Klipsch blir nok kanonbra. Klipsch er kjent for å konstruere svært dynamiske saker, så disse er kanon på flere musikksjangre samt storveis for film/spill.

Brukbare stativer trenger ikke koste mye, hvis man er kreativ :)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...