Gjest medlem-98070 Skrevet 19. september 2008 Del Skrevet 19. september 2008 (endret) Jeg bruker Onecall faktura på min faste telefon, men går straks over til tele2 sheriff. Jeg vil nå ha noen "reserve" simkort til andre telefoner jeg har med nye numre. De kommer ikke til å bli brukt så mye, så månedspris og minimumsfakturering er utelukket. De månedene jeg ikke bruker telefonen i det hele tatt, skal jeg selvfølgelig ikke betale noe som helst. Men de gangene jeg vil bruke telefonen (KUN vanlige samtaler + sms) kan jeg betale, men er jo selvfølgelig også greit om det er gratis SMS og lignende som onecall hadde. At selskapet har middelmådig kundeservice og dårlig dekning nå og da er ikke krise... jeg vil først og fremst ha det beste til telefon som brukes minimalt. Billig samtale/sms en gang iblant og ellers INGEN avgifter... 1) Hvilke(t) abonnement(er) velger jeg? skal ha en eller flere siden jeg har en del telefoner jeg vil ha i bruk, kan bruke samme abonnement på alle hvis det er tillatt eller så vil jeg gjerne vite om flere alternativer 2) Jeg vil ha "hemmelig nummer". De fleste jeg har sett kan reserve mot nummeropplysning aka "hemmelig nummer". På onecall står det at det kan ta opp til 5 uker...tar det så lang tid overalt? og blir det da umulig å spore nummeret? er denne tjenesten lik hos alle? 3) På noen av de eldre telefonene har jeg hatt problemer når jeg prøvde det nye Onecall-simkortet mitt... den gamle Noia 3410 sier "ugyldig sim", Sony Ericsson T630 sier "kun nødanrop" osv. Hva er årskaen til dette, er det ikke mulig å bruke eldre telefoner lengre med nye abonnementer? =/ hvordan vet jeg på forhånd om det vil fungere? Takk for forslag og svar Endret 19. september 2008 av medlem-98070 Lenke til kommentar
Arne Skrevet 19. september 2008 Del Skrevet 19. september 2008 Hva med onecall faktura? Lenke til kommentar
Gjest medlem-98070 Skrevet 19. september 2008 Del Skrevet 19. september 2008 Hehe, har selvfølgelig tenkt på det siden jeg går til tele2 sheriff på min faste tlf de har jo greit tilbud Lenke til kommentar
Hedonism Skrevet 19. september 2008 Del Skrevet 19. september 2008 Ta en titt på Tele2 Sheriff, du får 175 kroner å bruke hver måned på ringing, oppstartsavgift og sms. Dekning fra Netcom og en brukbar kundeservice. Lenke til kommentar
Gjest medlem-98070 Skrevet 19. september 2008 Del Skrevet 19. september 2008 Ta en titt på Tele2 Sheriff, du får 175 kroner å bruke hver måned på ringing, oppstartsavgift og sms. Dekning fra Netcom og en brukbar kundeservice. Som sagt har jeg alt bestilt det til min faste telefon;) Lenke til kommentar
torbjornen Skrevet 19. september 2008 Del Skrevet 19. september 2008 Dersom du les fyrste posten, ser du at det er det han har gjort. Og det er vel ikkje mogeleg å ha fleire sherriff abonnement på same person? Eller er det kanskje det? Lenke til kommentar
Arne Skrevet 19. september 2008 Del Skrevet 19. september 2008 Med tanke på at du ikke skal bruke telefonen noe til data-overføring, så ville jeg nok tatt Sheriff på den telefonen. Men siden du ikke har lov til å ha mer enn et abbonement, så tror jeg OneCall Faktura er ganske fint. Lenke til kommentar
Gjest medlem-98070 Skrevet 19. september 2008 Del Skrevet 19. september 2008 Jepp, er bare lov med 1 sheriff per person... tenker jeg bestiller onecall faktura på nytt når jeg har byttet fra det Vurderer også en telefon med kontantkort Lenke til kommentar
balder80 Skrevet 20. september 2008 Del Skrevet 20. september 2008 Jepp, er bare lov med 1 sheriff per person... tenker jeg bestiller onecall faktura på nytt når jeg har byttet fra det Vurderer også en telefon med kontantkort Sjekk ut telepriser.no, legg inn svært lavt forbruk så ser du hvilke som ikke har månedsavgift. Shetalks.no har ganske lave priser, spesielt på kontantkort, men det er ikke noe gratis inkl. minutter/sms. Lenke til kommentar
jan-otto Skrevet 21. september 2008 Del Skrevet 21. september 2008 Jeg har MTU fri som hovedabb og tele2 sheriff i reserve, du kan jo prøve motsatt ? Lenke til kommentar
Gjest medlem-98070 Skrevet 21. september 2008 Del Skrevet 21. september 2008 Kan ikke si jeg har hørt mye positivt om MTU, jan-otto Lenke til kommentar
Arne Skrevet 24. september 2008 Del Skrevet 24. september 2008 Tror nok jeg ville valgt Onecall fremfor MTU grunnet tilbakemeldinger fra kunder og internett-pris. Lenke til kommentar
Gjest medlem-98070 Skrevet 16. oktober 2008 Del Skrevet 16. oktober 2008 Nå som jeg har tatt Tele2-simkortet i bruk for en stund siden regner jeg med at jeg er ferdig hos OneCall? Så jeg prøvde å bestille idag, men så så jeg at nytt nummer koster 200! :O Og "gullnummer" 500, men alle var jo faen meg like dårlige? For noe tullball... Noen som har forslag til abonnement som gir gratis nytt nummer? Tror Onecall hadde det før... men nå må jeg finne noe nytt! Og vet noen svaret på spørsmål 2 og 3 også? Lenke til kommentar
Arne Skrevet 17. oktober 2008 Del Skrevet 17. oktober 2008 Er det så krise for deg å betale 200kr for å få et nytt nummer, så lenge du er fornøyd med operatøren? Eller er det fordi nummerene er dårlige? Lenke til kommentar
Gjest medlem-98070 Skrevet 17. oktober 2008 Del Skrevet 17. oktober 2008 Er det så krise for deg å betale 200kr for å få et nytt nummer, så lenge du er fornøyd med operatøren? Eller er det fordi nummerene er dårlige? Det jeg klaget på er 500 kr for "gullnumre" som rett og slett var latterlig dårlige. 200 kr for et nytt nummer er naturligvis ikke så uhørt, men det er det at jeg kunne tenke meg et gratis alternativ, hele meningen med denne ideen var å få noen nye sim kort/numre gratis... Lenke til kommentar
balder80 Skrevet 17. oktober 2008 Del Skrevet 17. oktober 2008 (endret) Er det så krise for deg å betale 200kr for å få et nytt nummer, så lenge du er fornøyd med operatøren? Eller er det fordi nummerene er dårlige? Det jeg klaget på er 500 kr for "gullnumre" som rett og slett var latterlig dårlige. 200 kr for et nytt nummer er naturligvis ikke så uhørt, men det er det at jeg kunne tenke meg et gratis alternativ, hele meningen med denne ideen var å få noen nye sim kort/numre gratis... Se på "etableringspris" for lave ringetider på Telepriser http://www.telepriser.no/portal/page/porta...amp;submit.y=16 I tillegg må du sjekke bindingstid, og om det er krav til å portere inn nummer fra annen operatør. Tilsynelatende er det ca 13 abb. å velge imellom, men noen av dem krever som du har sett at man porterer inn nr/bindingstid. Endret 17. oktober 2008 av balder80 Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå