Gå til innhold

Nytt skjermkort til hd4850 (crossfire)?

rus

Anbefalte innlegg

Har disse specsa:

Prosessor: e8500

Ram: corsair dominator 4gb, 1066 mhz, ddr2

HK: asus p5qpro

Skjermkort: msi r4850 (hd4850)

psu: antec 500w

Har tenkt til å kjøpe et skjermkort til slik at jeg kan kjøre crossfire. Lurte derfor på hva som ville passe best til det skjermkortet jeg allerede har.

Har lyst på et hd4870 kort, kan de kobles sammen i crossfire, eller bør jeg velge noe annet?

Bør jeg ha noe ekstra kjøling?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Ingen vits i å kjøpe et 4870 kort når 4850-kortet du har nå vil holde det igjen i CF. Noe du bør oppgradere om du vil kjøre CF er nok strømforsyningen.

God luftflyt i kabinettet er vel også anbefalt mtp crossfire. Ha gjerne en/to vifter på innsug foran i kabinettet og 1-2 vifter til utblåsing bak.

Lenke til kommentar
Ingen vits i å kjøpe et 4870 kort når 4850-kortet du har nå vil holde det igjen i CF. Noe du bør oppgradere om du vil kjøre CF er nok strømforsyningen.

God luftflyt i kabinettet er vel også anbefalt mtp crossfire. Ha gjerne en/to vifter på innsug foran i kabinettet og 1-2 vifter til utblåsing bak.

Men hva med å kjøre to 4850 i crossfire, eller bør jeg bare bytte til ett 4870? Sikker på at det er nødvendig å bytte strømforsyningen, skal vel ikke trekke så mye???

Lenke til kommentar

Ikke bytt ut 4850 mot ett enkelt 4870!

Kjøp heller et 4850 til så får du bra ytelse i crossfire!

Om du setter 4850+4850 i CF så vil det yte likt som 4870+4850 i CF.

Begge av oppsettene over vil yte bedre enn ett enkelt 4870.

Et ekstra 4850 er det mest logiske valget med din strømforsyning og med tanke på ytelse og pris.

Når jeg tenker meg om så bør vel en PSU på 500W holde for 4850 i CF :)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...