Gå til innhold

HD tuner fra viasat, intet signal og dårlig Viasat support

Anbefalte innlegg

Hei

Har en samsung DSB-H670N HD tuner som jeg fikk av Viasat da jeg vart gullkunde.

Men jeg kommer meg ikke forbi førstegangsinnstalasjonen. Stopper på siden mottakeren skal låse fast signalet. Jeg har som sagt, 0% signalstyre og 0% signalkvalitet.

Har en kabel direkte fra parabolen til tunern. Alt er 100% riktig tilkoblet, da jeg har litt tekninsk innsikt i den digitale verden. Alle innstillingene er og korrekte.

Har snakket med Viasat support 5 ganger nå, men de har jo ikke peiling.

Prøv å slå av tunern sier de, prøv å ta ut og inn antenne kabelen, osv osv. Er jo bare BS. Jeg har sagt til dei flere ganger nå att tuneren er mest sannsynlig defekt. Men det går ikke gjennom hodet deres at det kan vere feil.

Jeg snur meg til dere, da jeg håper dere har meil peiling på dette en Viasat kunde service har.

BTW, har god signal styrke og 100% signalkvalitet på min gamle viasat Tuner.

Noen som har vert borti samme problemet?

Lenke til kommentar
  • 1 måned senere...
Videoannonse
Annonse
BTW, har god signal styrke og 100% signalkvalitet på min gamle viasat Tuner.

Noen som har vert borti samme problemet?

Hva er "god" signalstyrke ? På min dekoder hos Viasat må jeg ha mer en 60%. Signalstyrken min er litt variabel og jeg mister HD signalet ved ca 60 % styrke selv om bildet er der fortsatt. Dette med 100 % signalkvalitet.

Lenke til kommentar
  • 2 måneder senere...

Du har direktekoblet med coaxialkabelen fra parabolhode direkte inn til mottaker, altså uten noen Diseqc-switch mellom? Antennekabelen, er den lenger enn 15 meter? Har du koblet fra antennekabelen mens mottaker har vært påskrudd? Da må mottakeren resettes via frontpanel.

Ta ut strøm - Hold inne CH+ på mottakerens frontpanel mens du setter i strømmen, vent til den blå lysdioden har blinket 5 ganger (Tar ca et minutt)

Husk å konfigurer mottaker for Universal LNB og Antall LNB 1.

Lenke til kommentar

er noe drit med den træge dritt tuneren har vert plaga som bare f jeg og.først med samme problem som deg men det ordnet seg med resetting og manuell nedlasting av nyeste programvare,nå har jeg tv men ingen hd kanaler slik har det vært i 3mnd med bytte av tuner til ny med samme problem og utallige telefoner til inkompetente kundebehandlere som fan bare maser om at jeg må ordne avtalegiro..Æ SPYR! ,men faktisk i dag har jeg sedd noe "flimring" på hd kanalene fatter ikke driten av ka som skjer.har 85 s-styrke og 100 s-kvalitet.

viasat kan ikke kundeservice,dem ejo pinadø værre enn telenor va før i tia.

ikke får og stjele tråden men kom gjerne med tips til meg og mitt problem.og jeg vill gjerne høre om/hvordan det går med ditt problem hauge23.

ps: oppdatere progamvaren gjøres slik: trekk ut strøm,hold inne info,sett i strøm,slipp info når blå lampe blinker,trykk i rask rekkefølge på standby / ch+ / ch- / standby da ska nedlasting starte.

Lenke til kommentar
er noe drit med den træge dritt tuneren har vert plaga som bare f jeg og.først med samme problem som deg men det ordnet seg med resetting og manuell nedlasting av nyeste programvare,nå har jeg tv men ingen hd kanaler slik har det vært i 3mnd med bytte av tuner til ny med samme problem og utallige telefoner til inkompetente kundebehandlere som fan bare maser om at jeg må ordne avtalegiro..Æ SPYR! ,men faktisk i dag har jeg sedd noe "flimring" på hd kanalene fatter ikke driten av ka som skjer.har 85 s-styrke og 100 s-kvalitet.

viasat kan ikke kundeservice,dem ejo pinadø værre enn telenor va før i tia.

ikke får og stjele tråden men kom gjerne med tips til meg og mitt problem.og jeg vill gjerne høre om/hvordan det går med ditt problem hauge23.

ps: oppdatere progamvaren gjøres slik: trekk ut strøm,hold inne info,sett i strøm,slipp info når blå lampe blinker,trykk i rask rekkefølge på standby / ch+ / ch- / standby da ska nedlasting starte.

Får du inn øvrige kanaler, men ikke HD-kanalene? Hvilken feilmeding får du på disse kanalene?

Lenke til kommentar

jepp ingen prob med de andre kanalene.men som sagt i går hadde jeg noe flimring/delvis bilde (nokk til at æ så at det va i hd kvalitet) men nå står det samme som altid har stådd igjenn:

kontroler signalstyrke og signalkvalitet.evt må antennen stilles inn eller LNB-inst endres.

------

en kompanjong fortale meg at kansje hodene var får gamle,kan det være noe i det?

Lenke til kommentar
jepp ingen prob med de andre kanalene.men som sagt i går hadde jeg noe flimring/delvis bilde (nokk til at æ så at det va i hd kvalitet) men nå står det samme som altid har stådd igjenn:

kontroler signalstyrke og signalkvalitet.evt må antennen stilles inn eller LNB-inst endres.

------

en kompanjong fortale meg at kansje hodene var får gamle,kan det være noe i det?

Har du direktekoblet til et LNB, eller bruker du to og disecq? Signalkvaliteten, hva viser den? Alt under 100% vil i enkelte tilfeller føre til at HD-kanalene går. De neste kanalene som går er NRK-kanalene, da de sender på lavest frekvens av de øvrige kanalene.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...