jimjames Skrevet 19. september 2008 Del Skrevet 19. september 2008 Har en HP Pavilion 2515eo som blir veldig varm nokså fort ved vanlig arbeid. Har nettopp kjørt systemgjennomretting. Lurer på hva som er vanlig harddisk temperatur og hva som er skadelig/farlig temperatur for harddisken. Det er en Samsung HM160JI disk som er i pcen. Noen som har peiling på dette? Lenke til kommentar
Andreasfe Skrevet 19. september 2008 Del Skrevet 19. september 2008 Har en HP Pavilion 2515eo som blir veldig varm nokså fort ved vanlig arbeid.Har nettopp kjørt systemgjennomretting. Lurer på hva som er vanlig harddisk temperatur og hva som er skadelig/farlig temperatur for harddisken. Det er en Samsung HM160JI disk som er i pcen. Noen som har peiling på dette? Jeg har nøyaktig lik maskin, og opplever det samme. Varmeproblemet har gradvis kommet iløpet av de 10-11 månedene jeg har hatt maskinen. Nå har det blitt så ille at disken blir så varm at maskinen til stadighet går i ventemodus. Jævlig irriterende, noe som førte til at jeg i dag kjøpte en Zalman ZM-NC1000. Jeg flytter jo trossalt sjelden på maskinen. Funker supert. Lenke til kommentar
ak50224 Skrevet 20. september 2008 Del Skrevet 20. september 2008 (endret) Jeg har dvalemodusproblemet jeg og. Steike så varm den blir! Er i kontakt med HP angående problemet, som de ikke finner ut av. Maskinen min har vært til service 3 ganger uten at de har klart å fikse det. Ta gjerne kontakt med HP du og Andreasfe, så de blir litt mer klar over problemet. Maskinen skal tross alt ikke oppføre seg sånn. Er så sinnsykt irriterende når PCen slukner midt i en god arbeidsøkt, og man må la den stå å kjøle seg ned en stund før man kan vekke den igjen. Endret 20. september 2008 av ak50224 Lenke til kommentar
jimjames Skrevet 21. september 2008 Forfatter Del Skrevet 21. september 2008 Fant ut dette: Here are temperatures for specific components when they enter the danger zone.: CPU danger temperature is around 70C GPU danger temperature is around 90-95C HDD danger temperature is around 60-65C Min ligger på 62 akkurat nå. Lenke til kommentar
ak50224 Skrevet 22. september 2008 Del Skrevet 22. september 2008 Hvordan finner man ut tempen i maskinen? Lenke til kommentar
jimjames Skrevet 22. september 2008 Forfatter Del Skrevet 22. september 2008 Kan f.eks prøve http://www.gtopala.com/siw-download.html så får du temp på samtlige ting. Lenke til kommentar
ak50224 Skrevet 28. september 2008 Del Skrevet 28. september 2008 HDD tempen min ligger på mellom 57 og 64 grader alt ettersom. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå