Ivan Drago Skrevet 19. september 2008 Del Skrevet 19. september 2008 Har canal digital HD paraboltuner som jeg kobler til TVen med HDMI og forsterkeren med digital coaxial kabel. Problemet er at lydsignalet på de to kablene er usynkronisert, så lyden på den digital coaxial kabelen kommer før lyden på HDMI kabelen. Derfor kommer lyden for tidlig i forhold til bilde. Nå har jeg kun testet med et par vanlige coaxialkabler (en av "bedre" kvalitet og en "lakriskabel"). Begge fungerer og gir lydsignal, men er i tvil om årsaken til synkroniseringsproblemet skyldes at disse kablene ikke beregnet for digital bruk. Har en uåpnet "digital" coaxial kabel jeg kan benytte, men dersom problemet ikke ligger her så vil jeg heller levere den tilbake og få igjen pengene. Noen som vet hvor problemet ligger? Lenke til kommentar
Hårek Skrevet 20. september 2008 Del Skrevet 20. september 2008 En kabel kan da ikke ha noe med dette å gjøre. Elektriske signaler kan hverken komme tidligere eller senere ved å sende de gjennom en kabel. Dette er et vanlig problem ved digital signalbehandling. Surround forsterkere pleier å ha justeringer for å forsinke lyden. http://en.wikipedia.org/wiki/Audio_to_video_synchronization Lenke til kommentar
Ivan Drago Skrevet 20. september 2008 Forfatter Del Skrevet 20. september 2008 Jeg trodde i utgangspunktet at ved digitale coaxial kabler vil det enten fungere 100% eller ikke fungere i hele tatt, så mulig dette er riktig oppfattet? Skal finne ut om det er mulig å forsinke lyden i receiveren ( HARMAN KARDON AVR240) Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå