Gå til innhold
Trenger du hjelp med PCen? Still spørsmål her! ×

Får ikke kjørt med 8gb ram

Anbefalte innlegg

Heisan,

Jeg kjøpte nylig en modifisert utgave netshop.no sitt dinside tilbud.

Startet opp maskinen og alt så ut til å fungere, helt til jeg installerte daemon tools. Da forsvant nemmelig cd-rommen. Hmm, tenkte jeg skulle prøve med en load bios default setup, men da fikk jeg ikke startet pcn i det hele tatt..

Tok meg noen timer før jeg prøvde å fjerne et par av minnebrikkene, massevis av blåskjermer og annet diverse kos. Nå får jeg startet PC'en med 4GB minne, men med en gang jeg prøver å sette inn alle 4 brikkene får jeg en blåskjerm.

Kjører 64bits Vista, byttet ut det hovedkortet som var i den opprinnelige pakken med et Asus P5Q Premium. Siden feilen kom etter at jeg tok load setup defaults, antar jeg at det er noe galt med instillingene mine der? Eller kan det være at en av minnebrikkene mine har tatt kvelden, er skeptisk til å gjøre noen endringer nå når jeg endelig har fått den til å fungere!

Takk på forhånd for all respons!

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Load setup defaults eller failsafe må du ikke bruke da det disabler en hel masse ting du trenger som MPS 1.4 , block mode HD mm. Bruk "Load Optimized Defaults" alltid på hovedkort.

Du må også ha samme AHCI/SATA/RAID/IDE modus I BIOS på disk kontrolleren som det var da windowsen ble installert , ellers blir det blue screen tvert .

Endret av syar2003
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...