morten X Skrevet 25. mars 2003 Del Skrevet 25. mars 2003 Jeg har laget en handlekurv og produkt admin løsning som jeg er litt kry av. Tjenesten ligger på url: http://sjappe.no/ Jeg håper at noen av dere vil prøve ut ’tingen’, og si hva dere synes om å bruke sjappe.no som webshop løsning på deres egne hjemmesider. Ros & Ris mottas med takk. Browser. (anbefalt nyere iexplorer) - ASP (active server pages) - Cookies - JavaScript - CSS (cascading style sheets) Database. - Access 2000 (ikke mobb..) Vil ikke brenne av en masse penger på SQL server før jeg ser at dette kan gå bra. Om sjappe. Det jeg innbiller meg er at det er mange webdesignere og IT ansvarlige som ønsker seg en enkel nettbutikk løsning som ikke koster to årsverk før den i det hele tatt er ute på nett. Sjappe.no er et enklere alternativ, men som har følgende begrensninger: - Du kan ikke legge inn + 200 produkter. - Du kan ikke motta kredittkort betaling eller beregne frakt. - Du kan ikke importere produktlister fra regneark. - Du kan ikke lagre kunder og bestillinger online, du mottar kun ePost fra sjappe.no. sjappe.no er i bunn & grunn en samling med scripts og et ’data lager’(Access 2000 (ikke mobb..)) som ligger 24-7 på en ’god’ online server. Disse scriptene kalles opp fra dine hjemmesider, og de vil, hvis de blir kjørt i rett rekkefølge, presentere din bruker med din egen nettbutikk på ditt eget nettsted. Du administrerer din nettbutikk via egne administrasjons sider. Du kan opprette meny grupper, og plassere produkter m. bilde i disse. Videre kan du passordbeskytte din nettbutikk og opprette registrerte brukere. Du kan også endre bakgrunnsfarge, skrift type, skrift størrelse m.m., for på den måten tilpasse nettbutikken til din hjemmesides visuelle profil. Hilsen morten*sjappe.no Lenke til kommentar
Roberto Skrevet 18. april 2003 Del Skrevet 18. april 2003 Jeg tror nok at det hadde vært en fordel om sjappe greia var lagd i PHP. Hvorfor? De fleste webdesignere har tilgang på Apache servere (med PHP), det er de færreste som har ASP på sine servere. Hvis du skal nå lengre, bruk PHP.... Ellers syns jeg det var en bra løsning, jeg kunne ha tenkt meg å bruke den (hvis den var skrevet i PHP, da) fordi de fleste webshop systemene man finner rundt omkring er beregnet for stoore butikker, det er nesten vanskelig å finne et bra webshop system til mindre sider. Stå på! Lenke til kommentar
BeCo Skrevet 18. april 2003 Del Skrevet 18. april 2003 Ganske bra side! Må si meg enig at jeg ville foretrekkt siden i PHP. Men ellers var denne siden kjempe bra!! Stå på! Dette kan bli über. Lenke til kommentar
Neo Skrevet 18. april 2003 Del Skrevet 18. april 2003 Ser ikke problemet med at han lagde den i asp, jeg. Kan ikke forlange at alle skal lage ting i php heller? Stakkars fyr dersom han må skrive om alt til php! Dersom du virkelig vil kjøre på kunne du lagd den i jsp. Dette krever dog en god del kunnskap og det er ikke gjort på 1-2-3. Siden virker kul den. Håper du har lagd den slik at den er lett å utvide når behovet kommer, fordi det gjør det garantert! Regner med at du selger helikoptere og slik, tøft. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå