Hansiball07 Skrevet 19. september 2008 Del Skrevet 19. september 2008 Hei! Vil først påpeke at jeg ikke er noen wiz innenfor data, så tyr til kyndige personer for hjelp her Jeg har nettopp gått til anskaffelse av en S-videokabel så jeg kan se film på TV fra PC'en min, men det har oppstått et lite problem. Kontakten er 4-pins, noe som passet fint på SCART'en min, men på skjermkortet er det 7-pins inngang. Vil min 4-pins kabel passe i 7-pins inngangen på skjermkortet? Litt redd for å bruke makt på dette... Håper på hjelp /Hansiball07 Lenke til kommentar
Star Skrevet 19. september 2008 Del Skrevet 19. september 2008 Hvilket skjermkort har du? Lenke til kommentar
Khaffner Skrevet 19. september 2008 Del Skrevet 19. september 2008 Fulgte det med en adapter fra 7-pin til s-video? 7-pinen kan sikkert gjøres om til s-video, komponent og kompositt, har sett det på alle skjermkort jeg har drevet med. Lenke til kommentar
Hansiball07 Skrevet 20. september 2008 Forfatter Del Skrevet 20. september 2008 Fant det ut selv. 4-pins passet helt fint i 7-pins input, men nå har jeg støtt på et nytt problem. I Nvidia-softwaren min så gjenkjennes ikke TV'en min som en ekstra skjerm, altså så har jeg ikke mulighet til å kunne klone eller kjøre dualskjerm. Har oppdatert drivere på skjermkortet nå nettopp, og problemet er der fortsatt Lenke til kommentar
Khaffner Skrevet 20. september 2008 Del Skrevet 20. september 2008 Jeg kan egentlig bare tenke meg at du trenger adapter. At den passer nå betyr ikke at det skal virke. Eller du har hardware-feil og må bytte kort. Lenke til kommentar
sedsberg Skrevet 20. september 2008 Del Skrevet 20. september 2008 S-video-inngangen på TV-en må ha en bestemt impedans (motstand) for at skjermkortet skal detektere den. Noen TV-er har ikke riktig impedans og blir derfor ikke gjenkjent. Et sted i instillingene til skjermkortet kan det være at du finner noe som kan tvinge utgangen på. Lenke til kommentar
Hansiball07 Skrevet 20. september 2008 Forfatter Del Skrevet 20. september 2008 Fått det til nå, men bildet er i svart-hvitt.. Trenger jeg et S-video --> kompositt-adapter? Og hvor kan jeg i tilfelle få tak i dette? Jeg kjører et SCART-adapter inn til TV'en Lenke til kommentar
Khaffner Skrevet 20. september 2008 Del Skrevet 20. september 2008 Prøv å bytt scart-kontakt, det har hjulpet meg et par ganger. Prøv alle mulige kombinasjoner du kan få bildet inn i tv'en på. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå