Dusk Skrevet 19. september 2008 Del Skrevet 19. september 2008 Prøvde denne linsa i dag, ufattelig bra i følge prisen også. Du kan se at den er nærmere 1.2 f på utsende. Skikkelig glugge. Anbefales på det sterkeste. Finnes tester på den her. DPreview Lenke til kommentar
tomsi42 Skrevet 19. september 2008 Del Skrevet 19. september 2008 PhotoZone har testet den. Tom Lenke til kommentar
ragamuffin Skrevet 19. september 2008 Del Skrevet 19. september 2008 (endret) Ja det var litt av en review, gitt (orginalposten altså) Endret 19. september 2008 av ragamuffin Lenke til kommentar
tomsi42 Skrevet 19. september 2008 Del Skrevet 19. september 2008 Ja det var litt av en review, gitt (orginalposten altså) Hadde sikkert hjulpet å linke hit istedet Skulle gjerne sett noen tester på FF. Tom Lenke til kommentar
haakonts Skrevet 19. september 2008 Del Skrevet 19. september 2008 Hadde sikkert hjulpet å linke hit istedet Skulle gjerne sett noen tester på FF. Sånn som her? Håkon Lenke til kommentar
tomsi42 Skrevet 19. september 2008 Del Skrevet 19. september 2008 Hadde sikkert hjulpet å linke hit istedet Skulle gjerne sett noen tester på FF. Sånn som her? Håkon Trøtt i trynet i kveld. Har jo sett den før. Tom Lenke til kommentar
C₈H₁₀N₄O₂ Skrevet 20. september 2008 Del Skrevet 20. september 2008 Hadde ikke den saken vært så forbanna dyr skulle jeg skaffa en. Men det er en ganske drøy pris for en 50mm, selv om den sikkert er verdt det og sånt. Lenke til kommentar
arela Skrevet 20. september 2008 Del Skrevet 20. september 2008 Et par tråder på Nikon Cafe om denne linsa, kan vel være nyttig. Her og her Ser ut til at det har kommet til flere sider på begge trådene siden jeg så de i går, så her er det tydligvis hotte saker. Lenke til kommentar
PMnormal Skrevet 20. september 2008 Del Skrevet 20. september 2008 Meget interessante tester på dette objektivet får meg til å vurdere det som et AF-alternativ til min Nikkor hvis jeg kjøper 5D. * Class-leading image quality * Relatively low vignetting even at wide apertures on full frame * Reasonably fast and positive autofocus * Very good build quality Er det noen som husker hvor ekstremt negative de fleste var til dette objektivet etter lanseringen for en tid tilbake? Er det ikke "burn" dere unge sier når resultatet er slik som dette. Eller heter det "eid" når kommentarene skal vurderes i etterkant? Lenke til kommentar
Dusk Skrevet 20. september 2008 Forfatter Del Skrevet 20. september 2008 Har prøvd det en del i dag, og prøvd sammen med en kompis som skyter hasselblad. Og selv fikk han lyst på den linsa samt en canon 40d. Selv skal jeg ha en men må vente 1 mnd til vi får inn en ny på lager. Nytter ikke å være tom for et slikt classe objektiv. Lenke til kommentar
Thor Håkonsen Skrevet 20. september 2008 Del Skrevet 20. september 2008 Hadde ikke den saken vært så forbanna dyr skulle jeg skaffa en. Men det er en ganske drøy pris Unnskyld ?? Men 3500 kr for kvalitetsoptikk med f/1.4 for dyrt ?? Lenke til kommentar
C₈H₁₀N₄O₂ Skrevet 21. september 2008 Del Skrevet 21. september 2008 Hadde ikke den saken vært så forbanna dyr skulle jeg skaffa en. Men det er en ganske drøy pris Unnskyld ?? Men 3500 kr for kvalitetsoptikk med f/1.4 for dyrt ?? Ganske dyrt ja - Nikons alternativ koster jo 1 kilokrone mindre. Men det virker som denne Sigmaen er bedre enn antatt, så da er det fare for at jeg trekker tilbake utsagnet mitt. Lenke til kommentar
SRD Skrevet 21. september 2008 Del Skrevet 21. september 2008 Fokusproblemene er vel bare på Canon, eller har noen hørt om andre som har hatt problemer med andre hus? Noen som vet om noen som selger Pentax versjonen til mindre enn 4 200 kr ? Lenke til kommentar
eb81 Skrevet 22. september 2008 Del Skrevet 22. september 2008 Aiaiai. Nå ble jeg i tvil. Nikon har nettopp lansert egen 50mm med swm til 3300,- i desember. Sigmaen ligger på butikken og venter på å bli henta. Har lyst å vente å se test av nikonen før jeg kjøper, selv om sigmaen presterer veldig godt i test... Hva ville dere gjort? Lenke til kommentar
coban Skrevet 22. september 2008 Del Skrevet 22. september 2008 Aiaiai. Nå ble jeg i tvil. Nikon har nettopp lansert egen 50mm med swm til 3300,- i desember. Sigmaen ligger på butikken og venter på å bli henta. Har lyst å vente å se test av nikonen før jeg kjøper, selv om sigmaen presterer veldig godt i test... Hva ville dere gjort? Det er bedre å gjøre noe å så angre på det:-) Du får alltid solgt Sigmaen din senere. Lenke til kommentar
arela Skrevet 22. september 2008 Del Skrevet 22. september 2008 Det er bedre å gjøre noe å så angre på det:-) Du får alltid solgt Sigmaen din senere. Ville nok satset på omvednt rekkefølge. Lenke til kommentar
:Francis: Skrevet 22. september 2008 Del Skrevet 22. september 2008 Jeg ville også ventet på Nikonen, med mindre du trenger objektivet nå. Francsi Lenke til kommentar
Dusk Skrevet 22. september 2008 Forfatter Del Skrevet 22. september 2008 I dag har vi testet Sigman mot Nikon 1.8. Det som hovedsakelig skiller dem er Farge gjenvilsen til Sigman som er en del varmere en Nikon sin. Ellers så er det fryktelig lys sterk Sigma objektivet. Noe bedre skarphet hvar det og. Kommer til å smelle dette på min nye S pro til Fujifilm. Så nå ble det good bye til D80. Lenke til kommentar
von-schnellfahrer Skrevet 22. september 2008 Del Skrevet 22. september 2008 Hva gjør Sigmas 50mm f1.4 dyrere enn Canons 50mm f1.4? Alderen? Her er i hverfall objektivene ved siden av hverandre Lenke til kommentar
arnold_layne Skrevet 23. september 2008 Del Skrevet 23. september 2008 Tja, alderen har nok indirekte litt å si. Sigmaen har jo et mer moderne design med et aspherical element og et større frontelement, som blant annet gjør den bedre (skarpere, mindre vignettering) enn Canon sin vidåpent. Byggekvalitet kanskje? (sistnevnte er ren gjetting) Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå