TCRW Skrevet 19. september 2008 Del Skrevet 19. september 2008 Hei, har et spørsmål angående problem med synet/øyet. Har de fire siste dagene hatt et problem med venstre øye. Det går ut på at jeg ser en hel haug av uklarheter i synsfeltet. Er vanskelig å forklare hvordan uklarhetene ser ut, men jeg tror nok den beste forklaringen jeg kommer på er at de ser ut som "flekkene" man får i synsfeltet etter å ha blitt blennet av et kraftig lys. Det er mange slike "flekker" og de dekker stort sett hele venstre synsfelt. Lukker jeg høyre øye og ser med venstre ser jeg ikke så altfor mye til de. Men derimot hvis jeg blunker ser jeg alle "flekkene" i ca. 0,5 sekunder før de forsvinner. Dessuten dekker flekkene over deler av ord hvis jeg leser med bare venstre øye. Blir på en måte "blind" bak flekkene. Men som sagt så syns de ikke så godt så lenge jeg ikke blunker. Håper på svar! Lenke til kommentar
Skugga Skrevet 19. september 2008 Del Skrevet 19. september 2008 Stikk til legen. Lenke til kommentar
pafuglmonster Skrevet 19. september 2008 Del Skrevet 19. september 2008 Ville så absolutt ha fulgt Skugga sitt råd. Kan være at du utvikler grå stær. En blir oftere lettere blendet, eller kan oppleve en type flekker (som kanskje du beskriver). Er visst en ganske enkel operasjon og alt er bra igjen Lenke til kommentar
Gjest gjesten Skrevet 20. september 2008 Del Skrevet 20. september 2008 Kan det være "floaters"? http://en.wikipedia.org/wiki/Floater Lenke til kommentar
HannaMagnussen Skrevet 20. september 2008 Del Skrevet 20. september 2008 Om det ikke går over snarest ville jeg tatt en tur til legen og fått sjekka at alt er som det skal. Øya tuller man ikke med. Hvor lenge har du hatt det? Lenke til kommentar
TCRW Skrevet 20. september 2008 Forfatter Del Skrevet 20. september 2008 (endret) Har lagt merke til det i ca. 4 dager, men kan kanskje ha hatt det lengre. Var hos øyelege angående en annen sak for ca. 6 måneder siden og alt var OK. Er ikke akkurat gamle karen så det burde ikke være noe som kommer med alderen. Har ikke fått noe slag mot øyet eller noe kraftig lys. Endret 20. september 2008 av Preppo999 Lenke til kommentar
Frekvens Skrevet 19. oktober 2012 Del Skrevet 19. oktober 2012 (endret) Sliter med dette problemet jeg også, men jeg vil heller beskrive det som "sølvflekker" på øynene. Akkurat nå kan jeg f.eks ikke tyde skjermen skikkelig, uten å måtte flytte rundt på øynene. Dette er noe som jeg har hatt noen få ganger før, bl.a på en tentamen. Ja, jeg vet at dette emnet er gammelt. *Og der var det helt vekke.. Endret 19. oktober 2012 av Frekvens Lenke til kommentar
Oda1982 Skrevet 20. oktober 2012 Del Skrevet 20. oktober 2012 Hvis man opplever blinkende/lysende elementer når man ser, kan dette ha sammenheng med at netthinnen ikke har det helt bra. Mine tanker går til netthinneavløsning. Det er viktig å komme raskt til legen om det skulle være netthinneavløsning. Jo raskere det blir oppdaget, jo større er sjansene for at det ikke blir noen permanent skade på synet. Netthinneavløsning ordnes med kikkhullsoperasjon i øyet hvor man syr på plass netthinnen der den har løsnet. Be om en ØH-time så fort du kan. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå