Thatssomebaadnews Skrevet 16. oktober 2008 Del Skrevet 16. oktober 2008 Kle deg med superundertøy under en våtdrakt (sånn hel drakt fra tærne og opp) så har du varmeflaske® inni. Ta på deg en sele rundt livet som klatrere har, og fest ett tau. En kompis/slektning kan stå og dra deg opp om du ikke kommer deg opp selv (Blir veldig kaldt og muligheter for krampe osv) Bor/spreng/slå også ett STORT hull så du ikke har problemer med og komme deg opp igjen. Pass på og ikke bli for lenge under så hullet ikke fryser. Legg lamper/lysrør med hullet så du ser utgangen! Ikke bruk masse duppeditter som rør, slanger osv. Hold pusten! Øv deg i badekaret for og bli vant til kulden og holde pusten. Lykke til! Lenke til kommentar
Tharos. Skrevet 16. oktober 2008 Del Skrevet 16. oktober 2008 Kjøp deg en vrakbil, som fremdeles fungerer. Hugg et firkantet område helt ved land. Du trenger ikke hugge helt igjennom. Sett deg i bilen, skru på full guffe på varmeapparatet, og kjør sakte over der du har hugget (nesten) hull. Isen gir etter, og vips har du ubåt. Etter hvert vil bilen fylles med vann, og da er det bare å åpne døra og svømme opp. For å være lengre under vann, teip igjen alle lufteåpninger på bilen. Lykke til! Lenke til kommentar
BeFs Skrevet 16. oktober 2008 Del Skrevet 16. oktober 2008 Han kan jo bare sette seg inn i bilen igjen og kjøre opp! Da har han jo nok lys nedi der også! Lenke til kommentar
Laughing Madcap Skrevet 16. oktober 2008 Del Skrevet 16. oktober 2008 Du må ha med noen, kan väre vanskelig å klatre opp av et ishull, iallefall hvis du fryser og muskler blir lammet, krampe i värste fall. Lenke til kommentar
Wiciwato Skrevet 16. oktober 2008 Del Skrevet 16. oktober 2008 (endret) Og til våren håper vi på en stor artikkel om det på Wikipedia. Minst like stor som Kon-Tiki ekspedisjonen. Men hvor langt er det til bunnen da? Vi får vel håpe på at du overlever, det er jo vi som gir deg tipsene. Endret 16. oktober 2008 av Wiciwato Lenke til kommentar
Tremolo Skrevet 17. oktober 2008 Del Skrevet 17. oktober 2008 Skal du ha noen til å dra deg opp må du huske på å lage et slags signal for når du skal opp. Utrolig kjipt om du blir dratt opp for tidlig og sannsynligvis enda kjipere om du blir dratt opp for seint. Men om du blir lammet på et vis blir det jo også fryktelig vanskelig for deg å gi signalet.. hmm, må nok tenke ganske nøye gjennom detta her. men ville nok gått for bil som ubåt ideen asså.. Lenke til kommentar
Carlgutt Skrevet 17. oktober 2008 Del Skrevet 17. oktober 2008 kamera til å ta bilder under vann: for å ta bildene under vann det sitter som ei bok, når noe passer akkurat sammen. lolololol :!: Lenke til kommentar
Darkbuster Skrevet 17. oktober 2008 Del Skrevet 17. oktober 2008 Gleder meg til å følge videre med i tråden. Ville tatt med meg noen kamerater i tilfelle det går galt. Skal du bruke sekk til å synke denne gangen også? Ikke la tauet vikle seg i deg denne gangen da. Lenke til kommentar
Sono Juventino Skrevet 17. oktober 2008 Del Skrevet 17. oktober 2008 (endret) JEG har en plan! Den er laget av mange andre planer og er en super plan! Først må du skaffe en fryserbox som han andre sa. Så må du skaffe vindu til å se. Chips til å spise og gravmaskin til å løfte fryserboxen! Det er kjempe genial plan! Da blir du ikke kald og kan spise potetgull under planen! Vindu bør kanskje være sota så ingen kan spionere på den kjempe brae planen? Liste til planen: 1. Gravermaskin 2. Kjempestor potet gull (vet ikke hvor lenge planen varer!) 3. Vindu 4. Tau til gravmaskin 5. Fyrverkeri til isen 6. fryserbox 7. Deg oppi fryserboksen Jeg har laget en plan av den kjempe brae planen! Her ser der en skisse plan som er veldig lur. (Vet ikke hva som er på bunnen) Kanskje det er en mann som har prøvd en plan med sementsko? Endret 17. oktober 2008 av Sono Juventino Lenke til kommentar
Laland Skrevet 17. oktober 2008 Del Skrevet 17. oktober 2008 Jess, endelig kan tråden ta av! Lenke til kommentar
Vaffel89 Skrevet 17. oktober 2008 Del Skrevet 17. oktober 2008 Gleder meg til denne ekspedisjonen med den meget erfarne ekspeditøren :!: Lenke til kommentar
Fanta4free Skrevet 19. oktober 2008 Del Skrevet 19. oktober 2008 (endret) skaff deg en pinne til og ha tråden som folk drar deg opp i, i de som drar deg opp i monterer du en slags bjelle eller noe sånn at den ringer sånn at folk kan høre at du får kramper eller vill opp... ellers var ikke det med fryseboks og grave maskin dumt, skaff deg et tykt pleisiglass og luft flasker som dykkere har så kan du speide mellom glasset i stede for og være i vannet gennerelt, få noen til og tette fryseboksen slik at den er vanntett Endret 19. oktober 2008 av TRibal89 Lenke til kommentar
Brouwer Skrevet 20. oktober 2008 Del Skrevet 20. oktober 2008 skaff deg en pinne til og ha tråden som folk drar deg opp i, i de som drar deg opp i monterer du en slags bjelle eller noe sånn at den ringer sånn at folk kan høre at du får kramper eller vill opp... ellers var ikke det med fryseboks og grave maskin dumt, skaff deg et tykt pleisiglass og luft flasker som dykkere har så kan du speide mellom glasset i stede for og være i vannet gennerelt, få noen til og tette fryseboksen slik at den er vanntett som et slags rep mener du? ja jo det vil funke Lenke til kommentar
Fanta4free Skrevet 20. oktober 2008 Del Skrevet 20. oktober 2008 mm, for når bjelle/klokka ringer å vet dere at det skjer noe der, i stede for at han rykker i tauet, for da er det ikke like lett og vite hva som skjer, også vis han bruker fryseboksen som jeg sa og gladd eller skal komme seg ut av den er det også kjeklt selovm det er og sløse litt med penger, så går det ann og bruke en walikie talkie som han kan si før det er tørt at nå stikker han ut eller lingnede Lenke til kommentar
Sono Juventino Skrevet 20. oktober 2008 Del Skrevet 20. oktober 2008 ellers var ikke det med fryseboks og grave maskin dumt Hahahahahahahahaha! Du trodde faktisk jeg var seriøs! :!: Lenke til kommentar
Fanta4free Skrevet 20. oktober 2008 Del Skrevet 20. oktober 2008 ellers var ikke det med fryseboks og grave maskin dumt Hahahahahahahahaha! Du trodde faktisk jeg var seriøs! :!: aldrig godt og vite når det gjelder deg da Lenke til kommentar
Nesebrus Skrevet 24. oktober 2008 Forfatter Del Skrevet 24. oktober 2008 Skal fortelle dere planen Det har gått bra i det siste og planene har kommet mye lengre og begynner å nærme seg klart til ekspedisjon. En stab med eksperter har hjulpet så at jeg er sikker på at planene er bra. Også er det mange bra tips fra forum. Punkter jeg skal gå gjennom nå: 1. hva skal vi egentlig med alle ekspertene? (punkt 1) 2. Fremgang i planen (punkt 2) (skal gå gjennom 2 punkter idag) 1. hva skal vi gjøre med alle ekspertene? (punkt 1) har funnet ut at planleggingen er vanskelig med alle eksperter osv blir for mye tid som går til amperdiskusjoner med ekspertene. Det blir aldri en ekspedisjon hvis vi hele tiden skal krangle og lage dårlig stemning med hverandre bare fordi det er vanskelig med å lage ekspedisjon planer. Det er mye lurere å tenke enkelest mulig slik at det blir ekspedisjon enklest mulig uten at folk går av hengslene på grunn av planlegging og ekspedisjon. Forrige gang jeg gikk på ekspedisjon gikk det bra og det var fordi jeg gjorde det på lett og fattelig måte. Derfor har jeg nå opprettet et styre. Disse er med i styret: Nixax, bruno99 og lefse gratulerer Panlegginen blir da at jeg poster plan på forum også begynner ekspertene å vurdere råd og planer.Styrets oppgave er å godkjenne og evaulere ekspert rådene fra ekspertene. Dette gjøres ved at kommunikasjons sjefen i ekspert staben (latterkongen) skriver en melding på ekspedisjons gruppen på facebook om hva ekspertene anbefaler. Styre forman tar da å samler opp dette og tar diskusjonen med styret og de godkjenner eller godkjenner ikke rådet. Så tar loggfører i styret og skriver tilbake en logg på diskusjonsgruppen på facebook som igjen kommunkasjons sjef latterkonge leser. Han gir så beskjeden videre til staben av eksperter. Denne informasjonen som nå er klarert(godkjent til ekspedisjon) er det ekspedisjonens venstre hånd (assbra) som har ansvar om å skrive på ekspedisjonsgruppen på nettby. Ekspedisjonens høyre hånd(barry) leser så dette og sender informasjonen på sms til meg (har ikke nettby derfor må sende på sms). Når den siste planen så har kommet til meg så rydder jeg rommet og sier ifra til mamma at jeg drar på ekspedisjon neste dag. Resten av planen sier seg selv. På denne måten sikrer vi at planen blir plettfri og jeg slipper problemer på ekspedisjons. dagen. Har laget en tegning over hvordan planleggingen skal gå: (dette er en plan på hvordan planleggingen skal være) 2. fremgang i planen (punkt 2) Det er ingen fremgang i planen fordi jeg har vært opptatt med å opprette stab av styret og planlagt kommunismen mellom de. 3. Disse er ikke eksperter (punkt 3) -drugis- - ikke en ekspert Han som knabbar avisen min - (vet ikke hvem det er men uansett hvem det er hvis jeg finner ut hvem det er og han hører om ekspedisjonen og har lyst å være stab så får han ikke være stab) (må gå gjennom opptaksprøven først i hvert fall) 4. Trenger flere folk i styret (punkt 4) Kan de som har lyst å være med i styret vennligst henvende seg i ekspedisjonen? edit: 5. Wikipedia (punkt 5) prøvde å lage ekspedisjonen i vann på wikipedia den ble slettet av en eller annen som het vifguy eller noe sånt så det ble ikke ekspedisjon der. så han er også på listen over ikke eksperter nå. Lenke til kommentar
Tharos. Skrevet 24. oktober 2008 Del Skrevet 24. oktober 2008 (endret) Haaaahahahahahahaa!!! Om du ikke allerede har gjort det, skriv en bok, Nesebrus. Jeg driter i hva den hadde handlet om, jeg hadde kjøpt den på dag 1 uansett! :!: Endret 24. oktober 2008 av Tharos. Lenke til kommentar
Darkbuster Skrevet 24. oktober 2008 Del Skrevet 24. oktober 2008 Hahahahaha, elsk tråd.<3 Lenke til kommentar
Essem Skrevet 24. oktober 2008 Del Skrevet 24. oktober 2008 (endret) -drugis- - ikke en ekspert Nei, nå ble jeg lei meg, nesegrus. Jeg håper likevel det går bra med ekspedisjonen din Edit: Du fikk til og med plass til meg på tegningen. Imponerende. Endret 24. oktober 2008 av -drugiS- Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå