Nesebrus Skrevet 19. september 2008 Del Skrevet 19. september 2008 (endret) skal fortelle dere planen Når jeg satt på avlukket tenkte jeg og husket at det er lenge siden jeg har vært på ekspedisjon. Oppe ved meg er det et vann og når det er vinter er det is på vannet. Før har jeg irritert over is på vannet siden kan ikke bade eller ha ekspedisjoner men nå har jeg funnet, plan. jeg har hatt ekspedisjonen under vannet der før og oppdaget ting på bunnen. men når det er is er bunnen helt anderledes. da er det som på vinteren. Jeg vet at bakken er forskjellig på vinteren og sommeren så da må bunnen på havet også være det. derfor skal ekspedisjonen under vann. under isen. Jeg har aldri hatt ekspedisjon under vann under isen så jeg må planlegge så det blir bra siden dette er årets ekspedisjon. den skal være alle tiders. og siden jeg hadde en ekspedisjon på forum før så fikk jeg rådgiving til hvordan gjøre den og den gikk veldig bra og uten problemer. håper dere hjelper som forrige gang og ikke er viktigper og ikke kaller meg for banditt. Planen er at jeg må hogge hull i isen med en stein. før ekspedisjonen kan begynne. så skal jeg bruke lærdom fra forrige ekspedisjon og det er at det skal være: En sekk med stein: denne skal være på for å komme til bunnen. der bildene skal tas. pusterør: så kan puste kamera til å ta bilder under vann: for å ta bildene under vann rep: brukes til heise mekanismen armbandsur: for å finne tilbake til hullet i isen Det er ikke mer enn det som er planlagt enda. (skal planlegge mer før ekspedisjonen) Dere som har råd eller tips til ekspedisjonen kan gi de men jeg er erfaren ekspeditør(har vært på ekspedisjon før) så da trenger dere ikke si sånn husk å ta med rep fordi det vet jeg at jeg må ha med. Forrige gang gikk ekspedisjonen under vann veldig dårlig. Fordi jeg ble ikke advart mot at stein i sekken var vanskelig å svømme med og jeg druknet nesten (det var dårlig plan) det var en av veldig mange problemer på ekspedisjonen. Derfor har jeg planlagt en gruppe av eksperter som skal sikre at ting går bedre denne gangen. De som ga best tips forrige ekspedisjon skal nå være mine hovedrådgivere. Hvis de gir tips vil jeg tenke på de mest fordi de vet jeg er bra. De som ga best tips var: Thebowlingman - eksperten på å gi tips Barry - eksperten på facebook Latterkongen - eksperten på smarte ting Assbra - eksperten (disse har gitt best tips forrige ekspedisjon) Hvis noen gir veldig bra tips så kan de også bli en hovedrådgiver. men da må de ta opptaksprøve. (jeg trenger flere hovedrådgivere) Hovedrådgivertips: Ingen enda:( Her har jeg laget en tegning over planen så langt(har ikke planlagt mere) edit: det skal også være kabel under isen Endret 19. september 2008 av Nesebrus Lenke til kommentar
bruno99 Skrevet 19. september 2008 Del Skrevet 19. september 2008 Endelig! Dette blir morro! Riktignok skuffende at jeg ikke var på rådgiverlisten Lenke til kommentar
theda9el2k Skrevet 19. september 2008 Del Skrevet 19. september 2008 Fantastisk! En oppfølger! Gleder meg! Lenke til kommentar
Brouwer Skrevet 19. september 2008 Del Skrevet 19. september 2008 Dette blir kjempe bra. jeg tror det blir en velykket ekspedisjon selvom det er is oppå vannet. jeg bor også ved et vann så jeg vet hvordan isen oppfører seg på forskjellige tider av året. jeg går på skole men jeg skal nok få tid til å hjelpe til (videregående) Lenke til kommentar
Bango Skrevet 19. september 2008 Del Skrevet 19. september 2008 om du venter til jul kan du bruke krutt fra fyrverkeri til å lage hull, slik slipper du evt skader ved bruk av stenen og is-sprut. Men du må ikke bruke stålkabel, disse kan ruste i vann. Og å bruke stener om vinteren er ikke så bra, for de blir veldig kalde! bruk heller jord. Lenke til kommentar
bruno99 Skrevet 19. september 2008 Del Skrevet 19. september 2008 Bruk gassbrenner til å lage hull i isen, evt ishakke eller sånn du borer hull i isen med. Stein tror jeg blir vanskelig... Lenke til kommentar
WiiBoy Skrevet 19. september 2008 Del Skrevet 19. september 2008 Dersom du mener at du skal puste under vann gjennom et rør kommer du garantert til å drukne! Mulig jeg ikke husker dybden helt rett, men trykket blir for høyt allerede på 1 meter til at du klarer å puste. Altså trykket på brystet/lungene dine blir høyere på utsiden, enn det du klare å skape inne i lunngene.. Lenke til kommentar
Douglas Quaid Skrevet 19. september 2008 Del Skrevet 19. september 2008 Har du tenkt på at det er minusgrader i vatnet? Bruk våtdrakt og fyll varmt vatn ned i den. Lenke til kommentar
Kris Skrevet 19. september 2008 Del Skrevet 19. september 2008 Den forrige ekspedisjonen ble veldig vellykket, så må ha denne i mine innlegg Lenke til kommentar
D'Amico Skrevet 19. september 2008 Del Skrevet 19. september 2008 Dere som har råd eller tips til ekspedisjonen kan gi de men jeg er erfaren ekspeditør(har vært på ekspedisjon før) så da trenger dere ikke si sånn husk å ta med rep fordi det vet jeg at jeg må ha med. Haha, så sinnsykt bra Får bare si lykke til og god tur Lenke til kommentar
Daily-Drifter Skrevet 19. september 2008 Del Skrevet 19. september 2008 du er gærn! kutt ned på nese-nese! Lenke til kommentar
Bango Skrevet 19. september 2008 Del Skrevet 19. september 2008 Har du tenkt på at det er minusgrader i vatnet? Bruk våtdrakt og fyll varmt vatn ned i den. Støtter denne! Men kan kanskje bli litt dyrt. Hva med en kjeledress? Kjeledress med en varmeflaske, da fryser du ikke. Lenke til kommentar
fjeddiu Skrevet 19. september 2008 Del Skrevet 19. september 2008 Syke syke mann nesebrus, det er det vi liker ved deg En tips, du kan først dukke ned under isen og se hvordan hullet ser ut, under vann. Har hørt at det er flere "hull" under vann, altså oksigen bobler som ser ut som hull. Når du vet hvordan det ser ut, kan du hoppe uti igjen and have fun Har du tenkt på at det er minusgrader i vatnet? Bruk våtdrakt og fyll varmt vatn ned i den. Støtter denne! Men kan kanskje bli litt dyrt. Hva med en kjeledress? Kjeledress med en varmeflaske, da fryser du ikke. Kjeledress blir for stor. Du vet jo selv hvordan det er å bade med klær, kjeledress er enda tyngre og større Lenke til kommentar
Runar Skrevet 19. september 2008 Del Skrevet 19. september 2008 Denne ekspedisjonen byr på et stort problem: kulde. Kjeledress kunne jo ha fungert, for han skal jo til bunnen, ikke svømme rundt på overflaten. Når han er ferdig, kan noen dra han opp med et tau han har rundt magen. Lenke til kommentar
HammerBro Skrevet 20. september 2008 Del Skrevet 20. september 2008 Yess, enda en ekspedisjon. Du bør prøve å få leie tørrdrakt, dykkerutstyr fra en dykkerklubb i nærheten. Ettersom at du ikke kan ha et rør å puste i ned til bunnen (trykk). Det er helt umulig å bade uten våtdrakt/tørrdrakt i en slik kulde. Noe som kan bli livsfarlig er hvis du kommer under isen og ikke finner ut hvor du skal opp igjen. Da er det game over, gutt. Men lykke til! Lenke til kommentar
McMuffin Skrevet 20. september 2008 Del Skrevet 20. september 2008 Du kommer til å dø. Dette blir gøy Lenke til kommentar
TheBowlingMan Skrevet 20. september 2008 Del Skrevet 20. september 2008 Lykke til selv om jeg er en av hovedrådgiverne har jeg ikke noen råd å gi akkurat nå men skal tenkte litt på hva slags råd jeg kan gi til deg. Lenke til kommentar
sigurd90 Skrevet 20. september 2008 Del Skrevet 20. september 2008 Det du kan gjøre er å ha med deg et par plastposer med luft i så du får puste der nede. For å holde varmen burde du ta på deg ullundertøy, også dekke hele kroppen med gaffateip, så tar du en tøff t-skjorte utenpå. Ullundertøyet vil hjelpe deg å holde varmen selv om det blir vått, gaffateipen vil hindre at du blir våt, og t-skjorten er bare for at du skal se tøffere ut. Lenke til kommentar
fargoth Skrevet 20. september 2008 Del Skrevet 20. september 2008 Fest tauet rundt halsen og knyt den andre enden i en stein som veier +- 15kg. Kast den hardt i isen slik at den går gjennom og så vil tauet dra deg med ned i hullet slik at du kommer raskt ned. Bruker du en tilstrekkelig stor stein har du noe å sitte på der nede også. Lenke til kommentar
Insomniatic Skrevet 20. september 2008 Del Skrevet 20. september 2008 Thebowlingman - eksperten på å gi tipsBarry - eksperten på facebook Latterkongen - eksperten på smarte ting Assbra - eksperten Jeg er eksperten på smarte ting Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå