Gå til innhold

Sandisk øker hastigheten på Ultra II, Extreme III og IV

Anbefalte innlegg

Kom tilfeldigvis over at Sandisk i det stille (jeg har i hvertfall ikke fått det med meg, selv om det ser ut til å være en stund siden) har økt hastigheten på Ultra II fra 10 til 15 MB/s, Extreme III fra 20 til 30 MB/s og Extreme IV fra 40 til 45 MB/s. Ultra II og Extreme III gjelder både SD og CF, mens Extreme IV bare finnes som CF.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Kom tilfeldigvis over at Sandisk i det stille (jeg har i hvertfall ikke fått det med meg, selv om det ser ut til å være en stund siden) har økt hastigheten på Ultra II fra 10 til 15 MB/s, Extreme III fra 20 til 30 MB/s og Extreme IV fra 40 til 45 MB/s.
Har fått med meg dette, opplagt nok når jeg har solgt en hel del av disse kortene (tror de oppgraderte versjonene kom på forsommeren en gang). Men har de ikke oppgradert Ducati Edition også? Hvordan hadde de tenkt å selge den fremfor Extreme IV nå?
Lenke til kommentar
Men har de ikke oppgradert Ducati Edition også? Hvordan hadde de tenkt å selge den fremfor Extreme IV nå?

Så vidt jeg kan se på deres nettsider, har CF Ducati Edition den samme overføringshastigheten som før, mens de har SD Ducati Edition med 20 MB/s. SD-Ducatien er da ikke særlig racingvennlig sammenlignet med nye SD Extreme III. Mulig de kommer med trimmet versjon av Ducatien snart?

Lenke til kommentar
Litt på siden; jeg har en haug ultra II av den opprinnelige typen. Det ligger kanskje an til at min D70 får avløsning av D700. Vil det bli noe vesentlig merkbar forskjell på å oppgradere minnekort??

Hvis du har planer om å ta mange bilder i serie vil minnekortet være en flaskehals, særlig hvis du også får deg batterigrep og 8 fps.

Lenke til kommentar
Litt på siden; jeg har en haug ultra II av den opprinnelige typen. Det ligger kanskje an til at min D70 får avløsning av D700. Vil det bli noe vesentlig merkbar forskjell på å oppgradere minnekort??

D700 har så vidt jeg vet en intern overføringshastighet på oppimot 40 MB/s, men det betyr ikke så mye at du har et langsommere kort hvis du ikke tar lange serier som fyller opp bufferet i kamera.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...