Gå til innhold

30 tommer LCD: Dell eller Eizo?

csommerf

Anbefalte innlegg

Har tenkt å kjøpe meg en 30 tommer LCD, primært for å få flere piksler ut på skjermen under redigering av bilder uten å måtte zoome. Bruker mye tid i Photoshop når været er dårlig ute og vil gjerne ha et godt arbeidsverktøy. Har sett på følgende to skjermer:

Dell UltraSharp 3008WFP

Eizo 30" LCD FlexScan SX3031WK

Dellen har mye høyere kontrast, men ellers ser de ganske like ut på papiret. Er det noen der ute som har erfaringer med disse? Skulle gjerne hatt litt hjelp til å velge.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Har tenkt å kjøpe meg en 30 tommer LCD, primært for å få flere piksler ut på skjermen under redigering av bilder uten å måtte zoome. Bruker mye tid i Photoshop når været er dårlig ute og vil gjerne ha et godt arbeidsverktøy. Har sett på følgende to skjermer:

Dell UltraSharp 3008WFP

Eizo 30" LCD FlexScan SX3031WK

Dellen har mye høyere kontrast, men ellers ser de ganske like ut på papiret. Er det noen der ute som har erfaringer med disse? Skulle gjerne hatt litt hjelp til å velge.

Kjøpte meg nettopp en Samsung Syncmaster 305T, og er storfornøyd med denne så langt :thumbup:

Bruker denne hovedsaklig til billedbehandling og der er den strålende.... skjermen kommer ferdig kalibrert og treffer "spot on" med fabrikkinnstillingene.....

Du burde vurdere denne skjermen som ett alternativ , om du da kan leve uten en masse unyttige innganger som er det kritikerne holder mot denne i tester... bildet er helt klart bedre enn Dell`s sin skjerm..Eizoèn kjenner jeg ikke til...

MVH

OPHovde

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...