Gå til innhold

Det nye oppsettet...hva syns dere?

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Nei det var bare tull, men skulle gjerne hatt den ;)

Jeg begynte å lure, hva er egentlig poenget med en så overdreven PC? (Ikke at jeg har noe imot om folk har den da ;))

Jeg skulle også gjerne hatt en sånn, men jeg tror ikke at jeg gidder å skaffe meg en :tease:

Endret av RedZtone
Lenke til kommentar
Muahahah! Har lekt litt på komplett og lagd en skikkelig heftig maskin (kan man si :whistle: )

Her

er maskinen som skal kunne kjøre det meste... :devil:

Fant en flaskehals; hva med en 4-6 Velociraptor- / SAS-disker i raid 0 (med en kontroller i 4-5000klassen selvfølgelig, evt. SSD.

Lenke til kommentar
Muahahah! Har lekt litt på komplett og lagd en skikkelig heftig maskin (kan man si :whistle: )

Her

er maskinen som skal kunne kjøre det meste... :devil:

Fant en flaskehals; hva med en 4-6 Velociraptor- / SAS-disker i raid 0 (med en kontroller i 4-5000klassen selvfølgelig, evt. SSD.

Som sagt: Jeg bare lekte meg. Jeg så så vitt over at det i det hele tatt passet. Etter det tok jeg bare state of the art på alt!

den som bare hadde penger...

Lenke til kommentar
Tror jeg uans. aldri ville brukt 45k på noe som hadde blitt "udatert" etter et par år.

Hvis jeg hadde hatt 45000kr for å bruke på hva som helst, ville jeg antagelig ikke kjøpt PC da heller, 45000kr for en PC er vel kanskje litt overdrevent, med mindre man er PRO i verdensklasse eller noe da :!:

Lenke til kommentar
Tror jeg uans. aldri ville brukt 45k på noe som hadde blitt "udatert" etter et par år.

Ja ikke bare om et par år. Sånn ca 5-7. Og hvis du tenker på at du kjøper en pc til 7K som varer i tre år så er det billigere å betale 45K for noe som er 4x kraftig og som varer over dobbelt så lenge

Her er et regnestykkee(Ikke nøyaktig eller rett, men det er basis)

7K * 4 = 21K

21K * (si 5 da som et utgangspunkt på den andre) = 105K

så 45K for 4x bedre ytelse og ca 2,5 x lengre levetid er en kjempedeal!

Altså er det bedre sånn sett :p

Endret av NorkaBorka
Lenke til kommentar

Ja ikke bare om et par år. Sånn ca 5-7. Og hvis du tenker på at du kjøper en pc til 7K som varer i tre år så er det billigere å betale 45K for noe som er 4x kraftig og som varer over dobbelt så lenge

Her er et regnestykkee(Ikke nøyaktig eller rett, men det er basis)

7K * 4 = 21K

21K * (si 5 da som et utgangspunkt på den andre) = 105K

så 45K for 4x bedre ytelse og ca 2,5 x lengre levetid er en kjempedeal!

Altså er det bedre sånn sett :p

Det er greit, men jeg tror ikke at jeg kommer til å bruke 45000kr på PC samtidig. Isåfall blir det nok en god stund til tror jeg...

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...