ictys Skrevet 25. mars 2003 Del Skrevet 25. mars 2003 Stresser litt med makrofotografering med dette kameraet, bildene er bra bevares, men det er blitzen som blir for dårlig på så nære avstander. Så jeg lurte på om noen kunne hjelpe meg med ideer til innendørs makrofotografering. Vet at Nikon har en genial blitz som passer til deres kamera, noen som har peiling om denne kan monteres på mitt kamera? Cool-light SL-1 heter det makrolyset fra Nikon Lenke til kommentar
Metz Skrevet 27. mars 2003 Del Skrevet 27. mars 2003 jeg har samme kamera og vil anbefale å bruke lite blitz på sånn fotografering. bruk heller et stativ el. da får du klare og fine bilder med ofte en mye mer realistisk følelse.. det er litt vanskeligere og tar lenger tid, men men, gøy å prøve seg fram Lenke til kommentar
ictys Skrevet 27. mars 2003 Forfatter Del Skrevet 27. mars 2003 Mja, men noe lys må du ha uansett. Eksperimenterer litt med bruke refleksskjermer (laget av papp kledd med sølvfolie) Dette "lyser opp" makrobildene mine ganske godt. Har ei vanlig halogenlampe, synes kameraet takler det også bra. Men jeg får ikke maks belysning på alle kanter, derfor lurte jeg litt på denne blitzen/makrolys. Lenke til kommentar
Celia Skrevet 27. mars 2003 Del Skrevet 27. mars 2003 Hei Du må nok ha stativ, og så kan du forsøke med forskjellige lyskilder som, bare blitz når du MÅ, en hallogenlampe bruker jeg, noen ganger hjelper det med lys fra en lighter når jeg tar macro bilder. Lenke til kommentar
ictys Skrevet 27. mars 2003 Forfatter Del Skrevet 27. mars 2003 Jeg tror nok løsningen min blir to halogenlamper + reflektorskjerm. Litt stress men funker sikkert bra. Trenger ikke så mye lys, men vil ikke ha skygger i bildet. Forresten, Cokin filtersystem har et close-up-to filter (A 101) Der kan du gå dobbelt så nært med linsa. Mitt kamera har nærgrense 10 cm, men det går helt greit med 4-5 cm med dette filteret. Genialt!!! Filteret finnes også i en 3x utgave. Noen som veit om ei web-sjappe som fører slike filtre? Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå