Gå til innhold

Gainward 280GTX temperatur

DaFjosne

Anbefalte innlegg

Hei! :)

Har akkurat bygd meg en ny pc med et Gainward 280GTX 1GB DDR3 skjermkort fra Komplett.no. Tenkte jeg skulle prøve spillet Crysis i går, og samtidig målte jeg temperaturene med Rivatuner mens jeg spilte. Spilte da på 1900x1200 med alle innstillinger på "high".

Core-temperaturen på skjermkortet kom da opp i 106 grader celsisus, noe jeg syns var rimelig høyt. Har også prøvd monitorprogrammet HW-monitor og fikk samme resultat der. Er det meningen at temperaturen skal være så høy, eller kan det være noe feil med skjermkortet mitt?

Har forøvrig satt alle vifter på max i Antec Nine Hundred kabinettet, og skjermkortet har god plass fra andre komponenter i maskinen. Viften til skjermkortet kjører også 100%. Ved idle kjører kortet rundt 40 grader celsius.

Specs:

Gainward GeForce GTX 280 1GB GDDR3, PCI-Express 2.0, 2xDVI/HDCP, 512bit

Corsair Powersupply 750W Black, ATX/EPS, 140mm Fan, 8xSATA, SLI

Intel Core? 2 Duo E8500 3.16GHz, Socket LGA775, 6MB, 1333Mhz, BOXED w/fan

Kingston DDR2 HyperX PC8500 4096MB CL5, Kit 2x matched HyperX 2GB DDR2

Antec Nine Hundred sort miditower, Vindu i sidepanelet (Uten Stømforsyning)

Gigabyte GA-X48-DS4, X48, Socket-775, ATX, Silent Pipe, DDR2, 2xPCI-Ex(2.0)x16

Samsung SpinPoint F1 500GB SATA2, 16MB 7200RPM

Western Digital Raptor 74GB SATA 16MB 10000RPM

Første gang jeg poster noe, så be gentle : )

Tenkte jeg skulle slenge med et bilde hvis jeg fikk det til:

257295.jpeg

http://bildr.no/view/257295

Endret av DaFjosne
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

det syns jeg også. nvidia sier selv at max-temp for gtx280 skal visstnok være 105c. greit nok det funker,men kortet vil få en kortere levetid en til vanlig pga så høye temp.

prøv å plasser noen vifter ved kortet som kan blåse på det baksfra,nedenfra og ovenfra.

fjern også alle de metall brikkene bak på kabinettet rundt skjermkortet slik at luften fra de viftene får et sted å sive ut. dette kan hjelpe en god del. har gjort det samme hos meg.

jeg har 2 92mm vifter som blåser på kortene bakfra med full styrke sammen med en 250mm på full styrke fra siden og en 120mm på full styrke til exhaust.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...