Gå til innhold

Tror jeg har sprengt høytalerene. ønsker tips til nye

Colb

Anbefalte innlegg

Jeg kjøpte meg følgende fra komplett. alt kom i går

Patos Basic 210C Center, Black

Sony STR-DG520B 5.1 Surround Receiver, 2/1 HDMI, 5X100W

Patos Basic 310 Gulvstående høyttaler, Sort, Leveres som par

Yamaha YSTF-SW100 sort,Slim design, Aktiv Subwoofer, 6,5" element

Kjøpte GODE kabler fra hi-fi klubben. og helt sikker på at jeg har koblet alt riktig

Det hørtes fortyryllende bra ut i de første 6-7 timene jeg spilte. nå tror jeg jeg har sprengt diskantene, det er en skurrelyd som ikke var der før. selvfølgelig har jeg bærsja på leggen, og sjekka ikke om dette var en forsterker som passa til anlegget. noen som kan hjelpe meg?

Får seff ett "haha ikke rart du sprengte høytalerene med den forsterkeren der!" men vil gjærne vite hvorfor, og hva slags forsterker jeg skal kjøpe for at dette anlegget skal fungere. så sender jeg alt tilbake og klager på at de var defekte. så håper jeg får tilsendt nye. gjorde alt etter høytalerenes bruksanvisning. spilte ikke serlig høyt.

Endret av Colb
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Gjest Slettet-XHLacM

Ikke rart du sprengte høytalerene med den forsterkeren der!

Man skulle nesten tro at den burde greie å drive anlegget ditt, bare du ikke bestemmer deg for å ødelegge hørselen din. Jeg kan jo dele en erfaring med deg, når vi først er i gang. En gang for noen måneder siden fikk jeg en skurrelyd i min venstre høyttaler. Jeg fikk lettere panikk. Heldigvis var det bare høyttalerkabelen som ikke satt godt nok i receiveren (selv om høyttalerkablene mine (Proson super hi-fi kabel) har bananplugger). Ta en liten kabelsjekk du. ;)

Lenke til kommentar

GAnske sikker på at jeg har sprengt i og emd at diskanten på alle tre høytalerene er ødelagt

tatt trippel kabelsjekk. og er helt sikker på at alt er rett. tror jeg forsøker å bruke angreretten så kjøper jeg meg samme høytalere og en bedre forsterker...

Noen som aner hva slags forsterker som er noe tess? som virkelig kan drive det anlegget uten at jeg videre trenger å være redd for å sprenge høytalerene fordi lyden blir forvridd. helst i 2000 kroners klassen hvis mulig. trenger bare å drive 2.1 maks 3.1 anlegg...

Helst 2/1 HDMI, men fant ut det ikke var nødvendig ettersom jeg kjører lyden gjennom fiberoptisk kabel uansett...

Noen som kan fortelle meg forskjellen mellom en forsterker og en receiver forresten?

Endret av Colb
Lenke til kommentar
Gjest Slettet-XHLacM

I 2000 kroners klassen kan du bare glemme surround. Da bør du nok gå for et rent stereo-oppsett. Sjekk Hi-fi klubben og Soundgarden for aktuelle forsterkere.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...