vargaz Skrevet 19. september 2008 Del Skrevet 19. september 2008 Hei, jeg er innkalt til å avtjene verneplikten, jeg skal søke fritak av forskjellige grunner, ingen militærnekter neineinei, men andre årsaker som gjør at jeg skal søke fritak. Jeg har fått erklæring av lege, regner med at jeg også må til en militærlege å forklare meg. Det jeg lurer på om det holder å sende inn Standard brevet + legeerklæringen eller må jeg også skrive en søknad? har vanskelig for å skrive slike søknader, er det noen som kan hjelpe meg litt med oppsettet? Lenke til kommentar
Bruktbilen Skrevet 19. september 2008 Del Skrevet 19. september 2008 Vært på sesjon? Hvis ikke så vis legeerklæringen der. Lenke til kommentar
vargaz Skrevet 19. september 2008 Forfatter Del Skrevet 19. september 2008 (endret) Lenge siden jeg har vært på sesjon, mange utsettelser siden... Takk for at du spør forresten, viktig for meg at folk svarer litt på denne slik at jeg får litt hjelp, ønsker å komme i kontakt med forsvaret å få denne saken ute av verden så raskt som mulig, eller om mulig få klarhet i hva som vil skje framover. Endret 19. september 2008 av vargaz Lenke til kommentar
vargaz Skrevet 19. september 2008 Forfatter Del Skrevet 19. september 2008 Ble vel jinxet av mitt forrige innlegg, nå er det vel ingen som kommer med forslag :|, jaja, får vel vente litt å håpe på svar fra dere da Lenke til kommentar
thomsi1607 Skrevet 19. september 2008 Del Skrevet 19. september 2008 Når det gjelder slike ting, tror jeg du stiller sterkere om du skriver en skikkelig søknad. Jeg ville hvertfall tatt den mer på alvor enn en svarblanket med en legeattest. Skriv en fyldig og klar søknad, hvor du begrunner valgene dine. Dessuten.. en annet ting.. Tips herfra når det gjelder slike ting kommer som regel på grunnlag av mye synsing.. Til syvende og sist er det VPV som bestemmer, og derfor vil jeg anbefale deg og ta en telefon til VPV (03003) og høre med de hva du skal gjøre. Lykke til. Lenke til kommentar
vargaz Skrevet 20. september 2008 Forfatter Del Skrevet 20. september 2008 Hadde tenkt å få postet denne i løpet av dagen i dag, men ser jo at jeg må vente til mandag uansett nå, så da kan jeg likegreit ringe dem igjen. Er ikke om å bli tatt så "seriøst", jeg har en gyldig grunn for å slippe å avtjene min værneplikt, jeg må bare levere dokumentasjon og søke om fritak. Er ikke slik at jeg prøver å lure meg unna, så uærlig er jeg faktiskt ikke. Lenke til kommentar
vargaz Skrevet 24. september 2008 Forfatter Del Skrevet 24. september 2008 Gikk greit å kun levere lappen + legeerklæringen, ettersom at legen beskrev problemene godt nok, nå får vi vel se da, hva som skjer videre. Håper på rask avklaring. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå