Musemappemannen Skrevet 19. september 2008 Del Skrevet 19. september 2008 Hei, Har problemer med å få PCen til å boote fra CD. Jeg har gått inn på BIOSen og bedt den om å gjøre det, men det er nesten som om PCen bare ignorerer CD-romen under oppstarten. Jeg har en PC fra komplett, og har hatt dette problemet helt siden jeg kjøpte den. Det samma har en venn av meg, som kjøpte omtrent samme PC omtrent samme tid som meg. Begynner å bli en stund siden, men har liksom aldri tenkt så mye over det. Har ett MSI P965 NEO-F hovedkort. Hva må jeg gjøre? Takker for alle svar. Lenke til kommentar
rallrall Skrevet 19. september 2008 Del Skrevet 19. september 2008 Du er 100% sikker på at cden du bruker er bootable? Kan være biosen som fucker, prøv å flashe den til en nyere versjon. Burde finne sånt på sida til MSI. Lenke til kommentar
Slimda Skrevet 19. september 2008 Del Skrevet 19. september 2008 Mest sannsynlig CDen som ikke er bootbar. Lenke til kommentar
Musemappemannen Skrevet 19. september 2008 Forfatter Del Skrevet 19. september 2008 Dette er ikke den første CDene med opperativsystem som ikke booter. De CDene som fulgte med fra komplett (XP) ville heller ikke boote. Lenke til kommentar
Slimda Skrevet 19. september 2008 Del Skrevet 19. september 2008 Har du mulighet til å laste ned og brenne en annen CD som er garantert til å boote? Lenke til kommentar
Musemappemannen Skrevet 19. september 2008 Forfatter Del Skrevet 19. september 2008 (endret) Har vel det, men hvor kan jeg få tak i det? Her er forresten hovedkortet mitt: http://global.msi.com.tw/index.php?func=pr...mp;maincat_no=1 Det står: "Live Update 3 is a single utility software that automatically checks BIOS, driver and utility updates and installs for you , which can save your time for searching and lower the risk while updating." og: "The MSI Live Update online is designed to automatically download and update the BIOS and driver when there’s a new version online. It helps reduce the risk of getting the wrong file and minimize the trouble of searching the files from MSI website." Vil dette si at den flasher BIOSen selv, eller er å flashe BIOSen noe annet? Endret 19. september 2008 av Musemappemannen Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå