Musemappemannen Skrevet 19. september 2008 Del Skrevet 19. september 2008 Hei, Kjøpte meg Vista for litt siden, gikk smertefritt med installasjonen og alt. Så bestilte jeg oppgraderingen til 64-bit, i tillegg til ett par nye RAM-brikker. Nå har jeg endelig fått CDen, men Windows Vista 64-bit vil ikke installere seg. Dette er feilmeldingen jeg får opp: "Installasjonsprogrammet kan ikke kjøres på denne versjonen av operativsystemet. Prøv å starte opp fra installasjonsmediet for å installere Windows." Går jeg inn på CDen, og prøver å starte installasjonen derifra, får jeg denne: "Versjonen av denne filen er ikke kompatibel med WIndows versjonen du kjører. Se i datamaskinens systeminformasjon om du trenger en x86 (32-biters) eller x64 (64-biters) versjon av programmet, og kontakt deretter programutgiveren. Ifølge Microsoft skulle det bare være å oppdatere til 64-bit, akkurat som om man skulle oppdatert fra XP til Vista. Alle komponentene i PCen skal være Vista kompatible. Av en eller annen grunn vil ikke PCen starte fra CD, selvom om jeg editerer det som står i BIOSen. Noen ideer? Takker for alle svar. Lenke til kommentar
Marker Skrevet 30. oktober 2008 Del Skrevet 30. oktober 2008 Jeg får samme feilemeldingen når jeg prøver å installere diverse spill. Noen tips? Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå