Thoma_S Skrevet 19. september 2008 Del Skrevet 19. september 2008 Hei.. Prøvde å finne liknende poster, men fant ingen... Jeg har nettop fått meg jobb på lager. Har jobbet i en uke, men etter mange tunge løft og liknende begynner jeg allerede å kjenne det i ryggen... Er det noen som har noe tips? Riktig løfteteknikk? Jeg vet jeg kanske burde dratt til et treningssenter og satt meg i en romaskin eller noe, men jeg orker ikke det etter jobben... Finnes det noen øvelser man kan gjøre hjemme for å få sterkere rygg? (PS: ikke noen fancy treninguttrykk til meg jeg er nybegynner..) Lenke til kommentar
Kontorstol Skrevet 19. september 2008 Del Skrevet 19. september 2008 Prøv å løft mest mulig med beina, ikke med ryggen Lenke til kommentar
Sovesofa Skrevet 19. september 2008 Del Skrevet 19. september 2008 som kontorstol sier, prøv å løft mest mulig med beina, bøy deg heller ned meg beina, enn og stå med rette bein og løfte med ryggen, ser muligens teit ut, men ryggen din vil takke deg for det du kan styrke ryggen din med en enkel øvelse som rygghev: http://www.coopersguns.com/videos/exercise...back-extension/ PS: antar det er korsryggen du kjenner det i Lenke til kommentar
Thoma_S Skrevet 19. september 2008 Forfatter Del Skrevet 19. september 2008 Ja, det er korsryggen.. Og jeg har prøvd å løfte så mye som mulig med beina, men jeg kjenner det fortsatt.. Det er mulig jeg glemmer meg litt iblandt... Jeg får begynne å kjøre "rygghev" 20 minutter hver dag etter jobb.. Burde det holde for å holde ryggen ved like, forutsatt at jeg løfter med beina? Takk for svar så langt! Lenke til kommentar
Sovesofa Skrevet 19. september 2008 Del Skrevet 19. september 2008 ikke kjør så mye som i 20 min, det synts jeg ihvertfall var altfor mye, kjør noen reps til til du kjenner det strammer seg i ryggen, muligens mellom 12-15 reps x 3 sett.. kjører ikke øvelsen selv lengre så husker ikke helt hardheten på den Lenke til kommentar
GlutiuZ Skrevet 19. september 2008 Del Skrevet 19. september 2008 (endret) Mindre løfting, mer kaffepause. Resultat = Kvikkere kropp og mindre smerter. Bivirkninger = Ræva utført jobb og en blodforbanna sjef. Endret 19. september 2008 av GlutiuZ Lenke til kommentar
Thoma_S Skrevet 21. september 2008 Forfatter Del Skrevet 21. september 2008 Hehe. Takk for svar alle sammen! Jeg skal prøve å kjøre ryggøvelsen slik som OZ-racing sier, og hvis ikke det fungerer så får jeg vel rett og slett følge tipset til GlutiuZ... Lenke til kommentar
Kasparov Skrevet 21. september 2008 Del Skrevet 21. september 2008 Pass på å hvil ryggen nok når du ikke jobber. Lenke til kommentar
Assbear Skrevet 21. september 2008 Del Skrevet 21. september 2008 (endret) Eg jobbar på butikk to gongar i veka og hadde problem med ryggen, særleg i starten. No har det begynt å komme seg, fordi kroppen er meir vant til arbeidet. Du kjem nok til å tåle meir etter kvart, men så klart så er det viktig med rett løfteteknikk når du jobbar, slik at du ikkje øydelegg ryggen og gjer det endå verre. Endret 21. september 2008 av Assbear Lenke til kommentar
Kasparov Skrevet 22. september 2008 Del Skrevet 22. september 2008 Vær rett i ryggen og aldri krum. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå