Gå til innhold
Spørsmål om bil og motor? Still spørsmål her ×

skal få tak i en bil... komplisert.

hfthomas

Anbefalte innlegg

Står en bil utpå tjøme som jeg har sett mitt snitt til å få billig. (det har klikka for nåværende eier)

de den står hos er ikke eierne, men de har nøkkel, og jeg må få underskrift av han som eier den for å få nøkkelen.

da er den "min".

Den er ikke registrert på nåværende eier, men forrige eier. så jeg må jo lage salgskontrakt med forrige eier for å omregistrere den.

han må også skaffe vognkort, for det har nåværende eier rota bort\stikki av med.

hva bør jeg sjekke ut før jeg lager evt. kontrakter osv?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Står en bil utpå tjøme som jeg har sett mitt snitt til å få billig. (det har klikka for nåværende eier)

de den står hos er ikke eierne, men de har nøkkel, og jeg må få underskrift av han som eier den for å få nøkkelen.

da er den "min".

Den er ikke registrert på nåværende eier, men forrige eier. så jeg må jo lage salgskontrakt med forrige eier for å omregistrere den.

han må også skaffe vognkort, for det har nåværende eier rota bort\stikki av med.

hva bør jeg sjekke ut før jeg lager evt. kontrakter osv?

Mitt førsteinntrykk er at her har det "klikka" for flere.

Etter å ha gjort et middels bukbart forsøk på å forstå problemstilingen er min anbefaling å finne en annen bil.

Lenke til kommentar

"Nåværende eier" (han som det har klikket for) er jo ikke den juridiske eieren av bilen, hvis den står registrert på andre. Da kan du vel mer eller mindre drite i han og kun forholde deg til den som har navnet sitt i vognkortet. Han har jo ingenting han skulle ha sagt uansett dersom han ikke står som eier av bilen.

Lenke til kommentar

Har vært ut for samme problem selv en gang leverte bare 2 salgsmeldinger på en gang. Den første var underskrevet av 1. og 2. eier. Salgsmelding nr 2. var underskrevet av eier 2. og meg funket helt fint det. Kontrakt er mindre viktig , og mest for din egen del hvis du ønsker å klage etterpå. Lykke til med bilen :thumbup:

Lenke til kommentar

Greia er at den ikke er til salgs. jeg bare ser mitt snitt til å få kjøpt den. Den har stått på tjøme i over ett år nå. synd...

men, han det har klikka for hadde jeg driti i hvis jeg hadde hatt nøkkelen!

det har seg sånn at de den står hos, gir ikke meg nøkkelen før de får sett en underskrift.

det er litt for dems egen del også. kunne jo hende at han plutselig huska at han hadde en bil der. da kan de bare vise papiret med underskriften

så underskrift er det eneste jeg trenger fra "nåværende eier".

Kontrakt er ikke viktig i dette tilfellet nei.

Og får jeg bilen for null og ingenting er det samma f :p

Hvor mange parter er det i denne saken egentlig? Det var litt uklart.

1) Deg?

2) De bilen står hos?

3) "Eier" som det har klikket for?

4) Tidligere eier, som bilen er registrert på?

Hva er forholdet mellom disse?

Stemmer.

forholdet mellom 2 og 3 er at de ikke har kontakt. 3 bare stakk av fra jobben sin og alt.

de bilen står hos er veldig ålreite. men, de kan ikke hjelpe så mye når de ikke får tak i karen da :p

har snakka med tidligere eier også, og han kunne hjelpe med kontrakt og vognkort osv.

Får bare være kjapp, kan jo hende at han finner ut at han vil ha bilen tilbake :p

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...