Eksempel Skrevet 19. september 2008 Del Skrevet 19. september 2008 Jeg brukte denne: <html> <head><title>Logg inn med passord</title></head> <body> <h1>Passord:</h1> <form action="<?php echo $_SERVER['PHP_SELF']; ?>" method="post"> <div> <input type="password" name="passordinput"> <input type="submit" name="ok" value="Logg inn"> </div> </form> <?php $passord = 'ethemmeligpassord'; // Vi lagrer passordet vårt i en variabel /* Her sjekker vi at brukeren har oppgitt det samme passord som vi har lagret i variabelen $passord */ if ($_POST['passordinput'] == $passord) { echo '<strong>Du skrev inn riktig passord!</strong><br >'; echo 'Dette er hemmelig informasjon som kun innloggede personer kan se.'; } else { echo '<strong>Du må skrive inn riktig passord for å lese denne filen</strong>'; } ?> </body> </html> Jeg tok den rett fra Wikipedia. xP Er det mulig at når man trykke på "logg inn", så kommer det fram en tekst? = ) Lenke til kommentar
OISNOT Skrevet 19. september 2008 Del Skrevet 19. september 2008 Forstår ikke ka du er ute etter. Er det et problem med den koden? Vil du lese en fil og vise den? Lenke til kommentar
Eksempel Skrevet 19. september 2008 Forfatter Del Skrevet 19. september 2008 Forstår ikke ka du er ute etter. Er det et problem med den koden? Vil du lese en fil og vise den? Ok, slik ligger det ann: Jeg prøver å gjøre noe fiks-faks med nettby-profilen min. Som du/dere sikker vet, så er dette koden til en sånn "Passord"-greie. Er det mulig å få til at når noen skriver inn ett passord, og deretter trykker "logg inn", så kommer det fram en tekst eller noe? Isåfall, hvordan? = ) Lenke til kommentar
Lokaltog Skrevet 19. september 2008 Del Skrevet 19. september 2008 Glem det med en gang. Nettby tillater ikke at du kjører PHP-kode fra profilen din. Lenke til kommentar
Rematusen Skrevet 19. september 2008 Del Skrevet 19. september 2008 Glem det med en gang. Nettby tillater ikke at du kjører PHP-kode fra profilen din. Da ville det neppe vært no nettby lenger.. Lenke til kommentar
Eksempel Skrevet 20. september 2008 Forfatter Del Skrevet 20. september 2008 Joda, det er lov. Noen som vet hvordan jeg får det til å funke? = ) Lenke til kommentar
Rematusen Skrevet 20. september 2008 Del Skrevet 20. september 2008 (endret) Joda, det er lov. Noen som vet hvordan jeg får det til å funke? = ) Nei, det er ikke mulig. Men du kan bruke html/css. Du kan gi de forskjellige div-elementene stil, på nettby-profil din. Endret 20. september 2008 av Rematusen Lenke til kommentar
Eksempel Skrevet 21. september 2008 Forfatter Del Skrevet 21. september 2008 Hehe, jeg veit ikke hvordan jeg gjør det engang. x) Noen som kan noe om det? = ) Lenke til kommentar
Wackamole Skrevet 21. september 2008 Del Skrevet 21. september 2008 kan vell kjøre inn en java fil? med passord greier på... men tror bare du skal glemme og legge noe inn på nettby.no, du vet jo ikke hva html/css er engang! Lenke til kommentar
pertm Skrevet 21. september 2008 Del Skrevet 21. september 2008 (endret) Jeg har bukt noe som ligner på oppsettet ditt. Mitt oppsett var ikke på nettby, og det fungerte fint, selv om det nok ikke var av det beste når en tenker på sikkerhet til det som blir skjult. Men jeg hadde 2 filer en htm fil som henetet passord og brukernavn og en php fil som hvis informasjonen var riktig lar en se informasjonen Endret 21. september 2008 av pertm Lenke til kommentar
slippern Skrevet 22. september 2008 Del Skrevet 22. september 2008 PHP er IKKE tillat på nettby eller noe annet community.. Tror ikke det hadde vært noe community visst PHP kode var tillat. Lenke til kommentar
nree Skrevet 22. september 2008 Del Skrevet 22. september 2008 Det er mulig å kjøre PHP, men ikke via nettby sin server. Da må du bruke iframe eller ajax(hvis det er tillatt) Lær deg litt om HTML og CSS før du begynner med basic php. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå