Nostalgisk Skrevet 19. september 2008 Del Skrevet 19. september 2008 (endret) min nyisntallerte q9650 idle'r på 50-58c. hva skjer? vifta sitter greit hvirker det som, de push-pinsene var klønete og harde å få til. hva gikk galt. bruker bare thermmal grease som fulgte med på vifta. viftene er stilt til maks. null OC, kjører stock hastighet er det noen endringer i volt eller noe andre innstillinger jeg kan/bør endre på? stepping: A revisjon: E0 Vcore: 1,28v Endret 19. september 2008 av SLIguy Lenke til kommentar
007CD Skrevet 19. september 2008 Del Skrevet 19. september 2008 Hvilken kjøler er det du har? Zalman? Da hadde jeg ikke blitt overrasket. Stock kjøler? Heller ikke overrasket. Uansett, hvorfor sitter du å ser på en temp måler selv om du ikke har noe instabilitet? Du må huske at disse måler FEIL... Men de gir KUN en pekepinn, er slingringsfeil på alle målere og de varierer fra store til små. Lenke til kommentar
Nostalgisk Skrevet 19. september 2008 Forfatter Del Skrevet 19. september 2008 (endret) bruker intel stock-vifte speedfan og bios viser høye temp, vet ikke hvorfor Endret 19. september 2008 av SLIguy Lenke til kommentar
lucky666 Skrevet 21. september 2008 Del Skrevet 21. september 2008 Kjør prime i 15 minutter, og se hvor mye temperaturen øker fra til load. Differansen der er intressant. Lenke til kommentar
Nostalgisk Skrevet 21. september 2008 Forfatter Del Skrevet 21. september 2008 Kjør prime i 15 minutter, og se hvor mye temperaturen øker fra til load. Differansen der er intressant. ok, har ikke prøvd prime,men har kjørt spill som crysis med flere samtidig som jeg hører musikk,ser film,konverterer filer osv og da etter ca.1t så ligger ikke tempen på noe mer enn 62-64c. 64c er høyeste jeg har sett til nå. men tenker å prøve med bedre thermal grease enn det som fulgte med, jeg vil også forsøke å stille ned Vcore så langt ned som mulig. min ligger nå på 1,28v ved auto innstillinger, men har sett flere som kjører med lavere Vcore enn meg. beste er vel kanskje å gå for en bedre kjøler,men jag har ikke plass til de riktig gode kjølerne.(de kommer i konflikt med NB-kjøler) Lenke til kommentar
lucky666 Skrevet 21. september 2008 Del Skrevet 21. september 2008 Har du siste bios? Den bør du nok ha innstallert. Lenke til kommentar
Nostalgisk Skrevet 21. september 2008 Forfatter Del Skrevet 21. september 2008 Har du siste bios? Den bør du nok ha innstallert. ja, har siste bios. ellers hadde ikke pc'n boota siden det kun er siste bios versjon som har q9650 støtte. Lenke til kommentar
Nostalgisk Skrevet 21. september 2008 Forfatter Del Skrevet 21. september 2008 satte ned Vcore fra 1,28v til 1,10v og det hjalp en god del. nå er tempen 39-43c idle og toppen 60c ved TUNG load. Lenke til kommentar
runniz Skrevet 22. september 2008 Del Skrevet 22. september 2008 beste er vel kanskje å gå for en bedre kjøler,men jag har ikke plass til de riktig gode kjølerne.(de kommer i konflikt med NB-kjøler) Skal ikke være noe problem å installere ny kjøler på hovedkortet der - og ihvertfall ikke de "riktig gode" Men; godt gjort å kjøre den på 1,10 vcore. Skulle ikke trenge noen ny kjøler da! Lenke til kommentar
Nostalgisk Skrevet 24. september 2008 Forfatter Del Skrevet 24. september 2008 noen som vet om noen gode cpu-kjølere som funker/får plass på et p5n-d hk. lurte litt på denne vannkjlern med engang,men er ikke sikker. har brukt zalman vannkjøler før( som jeg fremdeles har) som jeg har vonde minner fra. http://www.komplett.no/k/ki.aspx?sku=345880 denne virker lett og grei. men ønsker vel helst luftkjøling da man slipper å tenke på lekkasje,alger,pumpe som ikke funker etc. Lenke til kommentar
Betroz Skrevet 3. oktober 2008 Del Skrevet 3. oktober 2008 Den CPU'n du har der er garantert 3.6 Ghz (9 x 400) eller mer. Men selv om du ikke skal overklokke, så anbefaler jeg en bedre kjøler enn stock. En jeg kan anbefale deg er Noctua NH-U12P. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå