eMmaQ Skrevet 19. september 2008 Del Skrevet 19. september 2008 (endret) Hei! Er helt ny på forumet så jeg vet ikke hvordan alt fungere her, men jeg får prøve. Jeg tok oppkjøringen sist uke og jeg fikk en gave av min far til å kjøpe bil for. Jeg har lyst på en litt femenin bil, men ikke for feminin Har satt meg opp en liten liste om hvordan jeg gjerne skulle hatt bilen min: Bilmerke: Liker godt utseende på Audi, Vw og Bmw. Så noe innen den duren kanskje? Farge: Rød, sort, sølv og grå. Inni bilen: Lyst og trivelig, trenger ikke ha skinnseter. Gir: Automat Maks pris: 315 000,- Hvis det er noe mer dere må vite, så bare spør Vet ikke helt om ting er satt opp riktig Endret 19. september 2008 av eMmaQ Lenke til kommentar
Turtlis Skrevet 19. september 2008 Del Skrevet 19. september 2008 For 315 tusen kan du velge og vrake egentlig. Spørs om du vil ha en gammel eller ny da? Lenke til kommentar
eMmaQ Skrevet 19. september 2008 Forfatter Del Skrevet 19. september 2008 (endret) For 315 tusen kan du velge og vrake egentlig. Spørs om du vil ha en gammel eller ny da? Pappa mener jeg ikke bør ha noe eldre enn en 2005 modell, og at den ikke er kjørt mer enn 40 000km Endret 19. september 2008 av eMmaQ Lenke til kommentar
Swe Skrevet 19. september 2008 Del Skrevet 19. september 2008 Hyggelig pappa du har. Hvor stor bil tenker du? Er vel egentlig bare å gå ut og prøvekjøre de bilene som befinner seg i det segmentet du tenker på... BMW 1-serie, Audi A3 og VW Golf, for eksempel? Eller BMW 3-serie og Audi A4 hvis du vil ha litt større? Alt dette er bra biler, og du bør kunne unngå de største tekniske problemene dersom du kjøper noenlunde nytt. Lenke til kommentar
eMmaQ Skrevet 19. september 2008 Forfatter Del Skrevet 19. september 2008 (endret) Hyggelig pappa du har. Hvor stor bil tenker du? Er vel egentlig bare å gå ut og prøvekjøre de bilene som befinner seg i det segmentet du tenker på... BMW 1-serie, Audi A3 og VW Golf, for eksempel? Eller BMW 3-serie og Audi A4 hvis du vil ha litt større? Alt dette er bra biler, og du bør kunne unngå de største tekniske problemene dersom du kjøper noenlunde nytt. Vil ikke ha noe stort, men ikke en liten heller. Noe midt i mellom. Liker godt sedan =) Har du noen annonser med bilene du sikter til? Litt lettere for meg å se hvordan de er da Endret 19. september 2008 av eMmaQ Lenke til kommentar
Magnum p.i. Skrevet 19. september 2008 Del Skrevet 19. september 2008 Høres ut som om disse kan være noe for deg: Audi A3 2.0 fsi Audi A4 cabriolet VW Golf GT Saab 9-3 cabriolet Mini Cooper S Ford Focus BMW 320ia Lenke til kommentar
Swe Skrevet 19. september 2008 Del Skrevet 19. september 2008 Har du noen annonser med bilene du sikter til? Litt lettere for meg å se hvordan de er da Finn.no er din venn. Er bare å søke rundt der litt. Her har du f.eks. en BMW 320i med automat. Og her har du en Audi A4 med dieselmotor og automat. Lenke til kommentar
eMmaQ Skrevet 19. september 2008 Forfatter Del Skrevet 19. september 2008 (endret) Så gjennom annonsene nå og den eneste som fanget interessen var Audi A3'n grunnet interiøret. Bakparten så utrolig stygg ut. Jeg har lyst på en bil som er lys og trivelig inni, ikke sort og trist Endret 19. september 2008 av eMmaQ Lenke til kommentar
pepeminus Skrevet 19. september 2008 Del Skrevet 19. september 2008 Denne da? Pruter du litt, og legger ett teppe i skinnsetet, så kan den være vel så snasen... Lenke til kommentar
AnaXyd Skrevet 19. september 2008 Del Skrevet 19. september 2008 (endret) Veit du hva? En Audi TT vil passe deg PERFEKT! Den er liten og søt, og om jeg ser en jente som kjører får jeg bare veldig respekt for henne. My 50 cents på den! Om du ikke vil ha Rolls Royce'n jeg anbefaler, så kan du kanskje se på VW Bora. Fin bil, og sett noen jenter som har den! Ser tøft ut! Endret 19. september 2008 av AnaXyd Lenke til kommentar
eMmaQ Skrevet 19. september 2008 Forfatter Del Skrevet 19. september 2008 Denne da?Pruter du litt, og legger ett teppe i skinnsetet, så kan den være vel så snasen... Den var veldig fin, men mangler automat og den er kjørt alt for langt. Veit du hva? En Audi TT vil passe deg PERFEKT! Den er liten og søt, og om jeg ser en jente som kjører får jeg bare veldig respekt for henne. My 50 cents på den! Om du ikke vil ha Rolls Royce'n jeg anbefaler, så kan du kanskje se på VW Bora. Fin bil, og sett noen jenter som har den! Ser tøft ut! Liker godt den nye Audi TT'n, men får man den så billig? Lenke til kommentar
El Matador Skrevet 19. september 2008 Del Skrevet 19. september 2008 Den X3-en var kjørt langt til å være en 2005-modell, ja. Men anbefaler deg å ikke se deg blind på KM-stand. Vedlikehold betyr MYE mer en kjørelengde. Lenke til kommentar
Gjest Slettet-1ZSK0pUMX2 Skrevet 19. september 2008 Del Skrevet 19. september 2008 (endret) http://www.mitsubishi.no/modeller/lancersportssedan/ I rød farge såklart. Med full pakke og fin justeringer(kanskje en spoiler og) er dette en deilig bil. Nå antar jeg at du vil ha bilen i mange år, så 143 HK(største motoren) vil jeg anbefale, selv om du klarer deg fint med mindre. Er noe med og gjøre det stort når du først har pengene, og får 315 tusen får du en av de beste valgene til bilen. Går du her finner du en bil konfigurator, hvor du først setter opp pris utifra pakker og tilbehør, samt motor, så ser du en samlet pris og nermeste forhandler. Tror den med alle de beste pakkene og tilbehørs listen, samt 143 hk kostet rundt 328 tusen kroner. Fronten er enormt vakker, samt bak. Vil si designen er skikkelig rå. Vet ikke hva du mener med jentebil, jenter kan da ha god bil og vel? 143 er dessuten ikke mye, idag finnes det biler med både 3 og 500 hestekrefter, som selges nye. Men anbefaler deg sterkt og prøvekjøre bilen først, du må finne ut om denne er god for DEG. Kan ikke vite om du synest den er komfortabel, så det er noe man må se selv. Men nå har du iallefall et råd fra meg. Lykke til med kjøp av bil Edit: Leste at du var ny på forumet, de linkene jeg henviste til, er bare og trykke på, så kommer du til siden Endret 19. september 2008 av Slettet-1ZSK0pUMX2 Lenke til kommentar
eMmaQ Skrevet 19. september 2008 Forfatter Del Skrevet 19. september 2008 http://www.mitsubishi.no/modeller/lancersportssedan/ I rød farge såklart. Med full pakke og fin justeringer(kanskje en spoiler og) er dette en deilig bil. Nå antar jeg at du vil ha bilen i mange år, så 143 HK(største motoren) vil jeg anbefale, selv om du klarer deg fint med mindre. Er noe med og gjøre det stort når du først har pengene, og får 315 tusen får du en av de beste valgene til bilen. Går du her finner du en bil konfigurator, hvor du først setter opp pris utifra pakker og tilbehør, samt motor, så ser du en samlet pris og nermeste forhandler. Tror den med alle de beste pakkene og tilbehørs listen, samt 143 hk kostet rundt 328 tusen kroner. Fronten er enormt vakker, samt bak. Vil si designen er skikkelig rå. Vet ikke hva du mener med jentebil, jenter kan da ha god bil og vel? 143 er dessuten ikke mye, idag finnes det biler med både 3 og 500 hestekrefter, som selges nye. Men anbefaler deg sterkt og prøvekjøre bilen først, du må finne ut om denne er god for DEG. Kan ikke vite om du synest den er komfortabel, så det er noe man må se selv. Men nå har du iallefall et råd fra meg. Lykke til med kjøp av bil Edit: Leste at du var ny på forumet, de linkene jeg henviste til, er bare og trykke på, så kommer du til siden Oi! Tusen takk! Den bilen var virkelig nydelig Morsomt å kunne sette sammen bilen slik du selv vil. Helt ny bil til en slik pris hadde jeg aldri trodd =) Lenke til kommentar
eMmaQ Skrevet 19. september 2008 Forfatter Del Skrevet 19. september 2008 Har satt sammen bilen nå og puttet på noe som så litt fint ut. Lancer 4 doors 1,8 MIVEC Intense kr 275 900,00 Farge Eksteriørfarger (Orient Red) kr 3 000,00 Ekstrautstyr Øvre grill kr 1 666,00 Bakspoiler elegant kr 2 866,00 Støtfangerbeskytter,frontsett kr 286,00 Eksoshale kr 748,00 Bakskjørt kr 3 169,00 Avstandssensor kr 4 253,00 Tåkelysringer kr 819,00 Pyntelist for bakluke kr 876,00 Deksel for dørhåndtak kr 2 053,00 Speildeksler, forkrommede kr 1 653,00 Bagasjeromsmatte kr 925,00 Dekorasjonspanel, sølvlakkert for midtkonsoll kr 1 316,00 Dørterskellister,rustfritt stål kr 1 491,00 Tekstilmatter, sett kr 294,00 Hjul Alu felg 18" kr 14 125,00 Totalt kr 315 440,00 Det eneste som var litt dumt er at man ikke kan få lyst interiør Men denne så veldig fin ut Lenke til kommentar
Gjest Slettet-1ZSK0pUMX2 Skrevet 19. september 2008 Del Skrevet 19. september 2008 Ser veldig bra ut ja Men er årsavgift inkl ?? Litt dumt om du har fått en pris uten den med, frakt og årsavgift koster endel, men kjøper du hos lokal forhandler tror jeg du slipper frakten. Det med interiøret kan være en vanesak, men det og bør du vurdere, om ønsket om lyst/beige interiør er så sterkt at du ønsker det fremfor bilen, en liten tanke det, siden det er viktig og være førnøyd med bilen. Såklart en og annen ting er jo slik at man ikke kan få tak i, men interiøret er jo noe du ser på hele tiden(eller har i øyerekkevidde). Om du kan godta svart interiør, ville jeg virkelig tatt en tur innom nermeste mitsubishi forhandler i en av de nermeste dagene (Beklager evt. skrivefeil, er litt omtåket.) Lenke til kommentar
eMmaQ Skrevet 19. september 2008 Forfatter Del Skrevet 19. september 2008 (endret) Ser veldig bra ut ja Men er årsavgift inkl ?? Litt dumt om du har fått en pris uten den med, frakt og årsavgift koster endel, men kjøper du hos lokal forhandler tror jeg du slipper frakten. Det med interiøret kan være en vanesak, men det og bør du vurdere, om ønsket om lyst/beige interiør er så sterkt at du ønsker det fremfor bilen, en liten tanke det, siden det er viktig og være førnøyd med bilen. Såklart en og annen ting er jo slik at man ikke kan få tak i, men interiøret er jo noe du ser på hele tiden(eller har i øyerekkevidde). Om du kan godta svart interiør, ville jeg virkelig tatt en tur innom nermeste mitsubishi forhandler i en av de nermeste dagene (Beklager evt. skrivefeil, er litt omtåket.) Skal ta med meg pappa ut nå til uka for å prøvekjøre. Det med årsavgift og fraktutgifter er ikke noe problem hvis det er en god bil. Vi har alltid hatt lyst interiør i bilene her hjemme, men sort er ikke noe problem vil jeg tro... så lenge det ikke blir aalt for kjedelig Endret 19. september 2008 av eMmaQ Lenke til kommentar
rublings Skrevet 19. september 2008 Del Skrevet 19. september 2008 Hva syns du om cabriolet? Lenke til kommentar
Syar-2003 Skrevet 19. september 2008 Del Skrevet 19. september 2008 Ikke finn på å velge lyst interiør hvis det også medfører lyst dashboard. Det bør være nærme sort farge og så matt som mulig. Jeg designet min egen Volvo V40 med farge/interiør/dash og alt det der selv og valgte beige tema(også inkl. beige dashboard). Angret bittert på dette hver gang det var sterk sol ute. Dette da lys farge på dashen reflekterer sollys rett tilbake opp i frontruta og hemmer/forstyrrer sikten. Det så veldig lekkert ut på designbilde og i virkeligheten , men var noe herk å kjøre med i sterkt lys. Var en befrielse med neste bil med sort/mørk grå matt dashboard igjen . Lenke til kommentar
Tøffli Skrevet 19. september 2008 Del Skrevet 19. september 2008 Mange gode forslag her... støtter VW Golf som noen andre har nevnt her. Kjenner mange som har både fjerde og femte generasjon av disse, og de er strålende fornøyd. Samtidig har VW rimelige verkstedpriser og deler, noe som har i mine øyne utrolig mye å si dersom man vil ha bilen en stund. En bil jeg syntest har en fin størrelse, og et hint av femint utseende er Mercedes C klasse: http://www.finn.no/finn/car/object?finnkod...amp;WT.svl=Link (denne f. eks) Driftsikre biler i fin størrelse. Topp automatgirkasse, solid driv-verk, billig motor i drift samt at Mercedes har enda billige deler og servicepriser gjør at Mercedes passer bra her Selv om C klasse passer bra både for menn og damer. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå