beecks Skrevet 19. september 2008 Del Skrevet 19. september 2008 Hei! Er en nybegynner som trenger litt hjelp: Jeg fikk akkurat et nytt hjemmekino annlegg (sony dav-dz 860) som fungerer konge for mitt bruk. Jeg har bare et problem. Tv`en jeg har er ca 2 år gammel og har bare 1 hdmi inngang :S Så jeg får ikke hørt på hjemmekinoannlegget hvis jeg ser på en film eller fotball på Canal+. Men hvis jeg kjøper en HDMI switch og kobler til HD mottakeren fra canal digital og dvd`en, vil det da bli mulig å få lyd på hjemmekinoannlegget fra tv`en via switchen? Hilsen Simen! Lenke til kommentar
AndersT2 Skrevet 29. september 2008 Del Skrevet 29. september 2008 Normalt så er det stereo utganger på TVen som du kan kople inn på anlegget, vanlig rød og hvit RCA. Da er det vare å velge riktig inngang og sette på Dolbt Pro Logic 2 så får du meget bra surround opplevelse også. Har du merke og navn på TVen? Så lenge du ikke har HDMI innganger på Sonyen, så hjelper ikke switchen for lyden. Men du vil kunne få valgt mellom dine HDMI kilder som bilde. Du kan også kople Canal Digital dekoderen direkte til Sonyen med en optisk eller coax kabel for digital lyd, eller bruke de analoge utgangene der. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå