Gå til innhold

Hvilken telefon kan oppfylle disse ønskene?

Gjest medlem-82119

Anbefalte innlegg

Gjest medlem-82119

Skal ha ny telefon, og har lest endel om mange telefoner uten å finne den rette.

Vil ha:

-Stor og skarp skjerm som er lesbar også i sollys, helst VGA

-Bra kamera

-3,5 mm hodetelefonutgang

-Lading via usbinngang

-God byggekvalitet

-Minimum tri-band, med støtte for 3G, HSDPA, EDGE osv

-Må ha wifi støtte

-Bluetooth med a2dp

-Brukervennlig, og med ok utseende

-Gode hardwarespesifikasjoner (rask prosessor, mye minne)

-Støtte for standard minnekort med god kapasitet

-Tradisjonelle tastatur, minimum 12 tasters nummertastatur foran, men helst qwerty i tillegg

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Skal ha ny telefon, og har lest endel om mange telefoner uten å finne den rette.

Vil ha:

-Stor og skarp skjerm som er lesbar også i sollys, helst VGA

-Bra kamera

-3,5 mm hodetelefonutgang

-Lading via usbinngang

-God byggekvalitet

-Minimum tri-band, med støtte for 3G, HSDPA, EDGE osv

-Må ha wifi støtte

-Bluetooth med a2dp

-Brukervennlig, og med ok utseende

-Gode hardwarespesifikasjoner (rask prosessor, mye minne)

-Støtte for standard minnekort med god kapasitet

-Tradisjonelle tastatur, minimum 12 tasters nummertastatur foran, men helst qwerty i tillegg

Dette ser ut som beskrivelsen av SonyEricsson Xperia X1, med qwerty-tastatur i metall, det meste av telefonen er også i metall, trykkfølsom 3" vga-skjerm, med noen taster foran. Har 3,5 mm minijack, wifi, gps, kamera: 3,15 mp, og alt det andre som du stiller krav til.

Beskrivelse her: http://www.amobil.no/artikler/xperia_x1/48636

Kommer i salg om ca. én mnd. Foreløpig laveste pris hos MPX kr.5789,-

http://www.mpx.no/aspx/produkt/prdinfovnet.aspx?plid=97737

Den første utgivelsen kommer i engelsk versjon. Norske versjonen kommer i løpet av neste år. Det går rykter om at den vil bli dobbelt så dyr.

Nevner bare at HTC Touch HD ikke har tastatur.

Endret av unison
Lenke til kommentar
Gjest medlem-82119

Pris er mindre viktig, men betaler ikke 12000+ som det er antydet at x1 kommer til å koste.

Vil heller ikke vente enda et halvt år eller mer på norsk versjon.

Kunne virkelig ønske et fysisk tastatur, kjekt å ha både til epost, chatting og lange sms.

Endel spill, som tomb raider, krever også fullt qwerty tatstur.

Har en nokia 95 8Gb i huset, men det er endel småpirk som jeg ikke er så fornøyd med.

Først og fremst så får jeg ikke spillt av videoer på pcen når jeg laster de over, fordi nokia har valgt et sært format.

Dernest mister man alle gps kartene hvis man formaterer, siden de ikke er på egne minnekort.

Telefonen støtter heller ikke gps kart på minnekort, siden den ikke har minnekort inngang.

Laderen har bare tragisk tynn plugg, men det blir fikset på n85 som er et bedre alternativ for meg.

Nokia har visst heller ikke fullversjonen av office på mobilen, slik f.eks samsung har.

elelrs har den bra lyd, tar gode bilder, oger velutstyrt så det holder.

Har sett på samsung soul u900 også, men svært mange klager på veldig lav lyd både under samtale og under ringing.

Blir vel fikset med en firmware oppdatering en gang.

Htc s740 ser også interressant ut, men den har ikke VGA skjerm eller 3,5 mm jack ut.

Den ideelle telefon for meg hadde hatt tre lag, med skjerm man kunne skyve opp for å avdekke 12 tasters standard talltastatur og underst et slide out qwerty tastatur.

Med andre ord end blanding av s740 og touch pro med skjermen og 3,5 mm jack til touch hd+++

Har også lest at xperia har en ustandard oppløsning som gjør at den ikke støtter så mye av programmer og spill, og så mangler den tallrekken på qwerty tastaturet.

ellers ser den veldig bra ut, men tror den kommmer så sent på markedet at den blir utdatert allerede ved lansering hvis ikke SE har noen jokere de ikke har avslørt ennå.

Lenke til kommentar
Gud for en PRIS!

?? Skal man ned i pris, kan man ikke forvente å få de samme specsa som trådstarter krever.

*Dunke deg i hodet*

Nei PRis generelt. Har du så mye og bruke på en telefon så værsågod. Brukte 3.5K på en Nokia N70 for 3 år siden... Og den er moden for utskifting...

Hvem har sagt at jeg skal bruke store summer på en telefon? Det det er snakk om her er forslag til telefoner med trådstarters ønsker til en telefon. Pris var ikke nevnt. Og har noen forslag til lavere priser med samme krav, så takk.

Det høres da ikke ut som om du har så aller verst råd til dyre telefoner? 3500,- for tre år siden var heller ikke lite.

Hvorfor *Dunke meg i hodet*? Uhøflig er du. Les en gang til Amobils regler om hvordan man skal oppføre seg i forum.

Hadde vært hyggeligere om man kan ha en mer høflig tone her på forumet.

Som f.eks. når man treffer mennesker ute som man ikke kjenner.

Tror ikke du hadde *dunket meg i hodet* hvis du hadde møtt meg offentlig. I så fall har du en utrolig uoppdragen adferd, hvor jeg hadde vurdert å anmelde deg.

Er så lei av folk som går til personangrep når noen kommer med forslag. Hold dere gjerne til saken. Gjør noe med humøret deres, gå en tur skulle hjelpe noe.

Endret av unison
Lenke til kommentar
Dette er noe lignende jeg ser etter med tanke på tastaturløsninger.

http://www.mydigitallife.info/2007/12/28/n...erty-keypad/no/

Fant ikke hvor mange tommer det var på inner- og ytterskjerm, men innerskjermen så litt liten ut? Til sammenligning har Nokia E90 4" innerskjerm. Men nå vet jeg ganske lite om den telefonen til å anbefale den, bare at den er en profftelefon.

Endret av unison
Lenke til kommentar
Gjest medlem-82119

Helt enig i at innerskjermen ser tragisk liten ut, dessverre, men det var selve tastaturløsningen jeg likte (dvs både qwerty og vanlig talltastatur på utsiden).

Det at man får tilt skjerm på kjøpet er heller ikke dumt.

Når har vel ikke asus så mange mobilforhandlere i norge. Tror faktisk ikke jeg vet om en eneste en...

Tradisjonelle knapper er fortsatt enklere og raskere å ringe og spille med, samt skrive korte sms.

Qwerty er bedre på lengre meldinger og chatting, samt endel spill som krever det.

Er visst umulig å få både i pose og sekk her....utrolig nok.

når det gjelder pris er jeg villig til å betale mye for å få en telefon jeg er fornøyd med og som har de funksjonene jeg vil ha.

Jeg skifter kun telefon hvert 4. elelr 5. år uansett, og liker å ha en telefon som holder seg både teknisk og kvalitetsmessig i flere år.

Endret av medlem-82119
Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...
Gjest medlem-82119

Så er telefon bestillt, gikk for samsung i8510 innov8.

Har lest massevis av reviewer og brukertester, spesifikasjoner og lignende og stadig forandret kravene lenger og lenger ned for å finne noe som kan passe.

Endte opp med mine 3 absolutte krav: Lav SAR verdi, standard kontakter (miniUSB til lading/data og 3,5 mm utgang til lyd) og wifi.

Disse tre grunnleggende funksjonene var det såvidt jeg fant kun innov8`n som kunne oppfylle så da ble det den.

Hadde håpet på SDIO støtte på flere telefoner slik at jeg kunne fått wifi på telefoner som ikke hadde det, men det var håpløst å finne info om slike ting og det jeg fant var at det ikke ble støttet.

Kunne ideelt tenkt meg en mindre telefon, men ser også at større telefoner har mange fordeler: Mindre varme ved bruk va wifi, lettere betjening, generelt bedre utstyrt på grunn av bedre plass, og ofte kraftigere bygget.

Nå tror jeg ikke en millimeter eller to vil være noe avgjørende, ei heller om den veier 10 gram mer.

Det eneste jeg ble skeptisk til var at reviewene varierte så enormt, enten total slakt eller ekstrem lovprising.

Brukeropplevelsen KAN IKKE være så forskjellig, så jeg antar at de som slakter den kun gjør det fordi den er litt stor og tung eller noe sånn.

Håper jo at neste gang jeg skifter så vil det finnes telefoner med lave SAR verdier, standard inn/utganger, wifi med 802.11n støtte, SDIO støtte, som også er lommevennlige men selv mot slutten av 2008 så har tydeligvis ikke teknologien kommet så langt ennå.

Lenke til kommentar
Gjest medlem-82119

Vel, xperiaen er rapportert å bli ekstremt dyr uten abbonementssponsing (har set priser over 12000). Skjermen har også litt uvant oppløsning, og foreløpige reviewer skryter ikke så mye av den.

HTC touch pro ventet jeg lenge på, men den har visstnok en svært lettskrapet skjerm.

Det at den har kjempehøy sar verdi, og mangler standard kontakter (til lyd ihvertfall) gjør den også uaktuell for meg.

Ble også skuffet over menysystemet som virket litt halvgjort (f.eks virker ikke touchflo 3d i liggende stilling).

touch HD så egentlig bra ut, men fant foreløpig ikke noen særlig info om den.

Fant ulik info om skjermtype bl.a (om den var like lett å ripe), og HTC har generelt hatt høye sar verdier på sine mobiler.

Jeg er ekstremt opptatt av å velge mobiler med lave sar verdier, og hver eneste mobil jeg har hatt har hatt lavere verdi enn den forrige så jeg vil ikke bryte den trenden.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...