pstub Skrevet 19. september 2008 Del Skrevet 19. september 2008 (endret) Hei alle lærde! Har et lite case som jeg håper jeg kan få litt hjelp til å løse: - Alle bilder er lagret på en NAS. - Adobe Photoshop Elements 6 installert på 2 stasjonære PC'er Problem: Hvordan få album til å se likt ut på begge PC'er? Tagger skal være de samme, album skal være de samme og bilder skal være stacket på samme måte! Vil altså att begge PC'er skal jobbe mot samme arkiv (dog ikke samtidig, det forstår jeg at kan være problematisk). Vet jo hvordan jeg legger opp watch-folders som legger til nye bilder som blir kopiert inn fra en maskin, og da tar den vel automatisk med tagger også, men den tar IKKE automatisk album og stacking-informasjon da dette ikke legges inn i fil-informasjonen, men antageligvis i en eller annen database-fil. Det er denne database-filen jeg vil at skal være delt! Håper noen kan hjelpe meg å løse dette, og trenger dere mer info eller er usikre på hva jeg mener, så for all del spør! 1000 takk for all hjelp! Edit: Mer info lagt til Endret 19. september 2008 av pstub Lenke til kommentar
korp Skrevet 23. september 2008 Del Skrevet 23. september 2008 Hei alle lærde!Har et lite case som jeg håper jeg kan få litt hjelp til å løse: - Alle bilder er lagret på en NAS. - Adobe Photoshop Elements 6 installert på 2 stasjonære PC'er Problem: Hvordan få album til å se likt ut på begge PC'er? Tagger skal være de samme, album skal være de samme og bilder skal være stacket på samme måte! Vil altså att begge PC'er skal jobbe mot samme arkiv (dog ikke samtidig, det forstår jeg at kan være problematisk). Vet jo hvordan jeg legger opp watch-folders som legger til nye bilder som blir kopiert inn fra en maskin, og da tar den vel automatisk med tagger også, men den tar IKKE automatisk album og stacking-informasjon da dette ikke legges inn i fil-informasjonen, men antageligvis i en eller annen database-fil. Det er denne database-filen jeg vil at skal være delt! Håper noen kan hjelpe meg å løse dette, og trenger dere mer info eller er usikre på hva jeg mener, så for all del spør! 1000 takk for all hjelp! Edit: Mer info lagt til Jeg kjenner ikke til NAS, men hvis denne disken blir mappet opp på normal måte med en stasjonsbokstav, så er det vel bare å ha bildene på denne disken og legge katalogen på den samme disken. Disken må være mappet opp på begge PC'ene med samme bokstav, og denne kan ikke endres uten videre. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå