abene Skrevet 19. september 2008 Del Skrevet 19. september 2008 Yahoo står overfor store endringer med nytt design. Les mer Lenke til kommentar
Sam_Oslo Skrevet 19. september 2008 Del Skrevet 19. september 2008 (endret) Ja, Yahoo er en av pionerene! Da jeg ville registrere den første hjemmesiden jeg hadde laget i Yahoo-portalen, da var den eneste oppslagsverk for nettsider i hele Internett. Den hadde bare få hundre hjemmesider i sitt oppslagsverk, men hele Internett var ikke mye større heller!. Endret 19. september 2008 av Sam_Oslo Lenke til kommentar
Svinks Skrevet 19. september 2008 Del Skrevet 19. september 2008 Da jeg ville registrere den første hjemmesiden jeg hadde laget i Yahoo-portalen, da var den eneste oppslagsverk for nettsider i hele Internett. Var ikke Altavista ute lenge før Yahoo? Jeg mener tilogmed at jeg brukte Kvasir før jeg hørte om Yahoo? Men Yahoo var kanskje den første som gikk fra å være en rein nettkatalog og søkerobot til å også tilby andre nyttige personlige funksjoner som epost, kalender etc? Lenke til kommentar
Sam_Oslo Skrevet 19. september 2008 Del Skrevet 19. september 2008 (endret) Da jeg ville registrere den første hjemmesiden jeg hadde laget i Yahoo-portalen, da var den eneste oppslagsverk for nettsider i hele Internett. Var ikke Altavista ute lenge før Yahoo? Jeg mener tilogmed at jeg brukte Kvasir før jeg hørte om Yahoo? Men Yahoo var kanskje den første som gikk fra å være en rein nettkatalog og søkerobot til å også tilby andre nyttige personlige funksjoner som epost, kalender etc? Yahoo var den første som tillot andre til å "registrere sine hjemmesider" i et veldefinert "oppslagsverk for nettsider" med oversiktlig kategorier, osv ... Slik at de andre kunne enkelt finne frem til din hjemmeside. Dvs. de første stegene for en fungerende "search engine". Om de andre eksisterte, vet jeg ikke, men Yahoo var den første som tillot "registrering av hjemmesider i et oppslagsverk". Dette var manuelt registrering, og lenge før "søkerobot" og automatisk kartlegging av hjemmesider ble oppfunnet. Endret 19. september 2008 av Sam_Oslo Lenke til kommentar
HalogenpæreUtenLys Skrevet 19. september 2008 Del Skrevet 19. september 2008 Så på førstesiden til Yahoo.com og Netscape.com, nettsidene var tilnermet helt like. Eies Yahoo og AOL av samme selskap? Lenke til kommentar
Occi Skrevet 20. september 2008 Del Skrevet 20. september 2008 Liker ikke yahoo av en simpel grunn: Alt alt alt for mye dritt på siden deres som jeg skal f. eks bare søke på en liten ting, og toolbar er uaktuelt. Og søkeresultatene syns jeg uryddige. Lenke til kommentar
tigerdyr Skrevet 20. september 2008 Del Skrevet 20. september 2008 Da jeg ville registrere den første hjemmesiden jeg hadde laget i Yahoo-portalen, da var den eneste oppslagsverk for nettsider i hele Internett. Var ikke Altavista ute lenge før Yahoo? Nei. Yahoo startet tidlig '94 (det vet jeg for det var da jeg selv kom på nett), og det gik mindst et år, kanskje to, før Altavista startet. Lenke til kommentar
ostogvin Skrevet 22. september 2008 Del Skrevet 22. september 2008 Liker ikke yahoo av en simpel grunn: Alt alt alt for mye dritt på siden deres som jeg skal f. eks bare søke på en liten ting, og toolbar er uaktuelt. Og søkeresultatene syns jeg uryddige. Da burde du kanskje prøve søkesiden og ikke portalsiden: Yahoo! Search Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå